«گفتنی»
ققنوسِ اساطیری ایرانیان چون دیرزمانی را میزیید، و رخوتِ پیری شوق عروجش را از او باز میستاند، خود را به تلی از آتش می زند و از میان خاکسترِ هستیِ خویش ققنوس بر می خیزاند جوان و شاداب که اوجِ پروازش فراتر از اوجِ پیشین است و انبوه تجربیاتش گنجینهای است غنی که او را باز می دارد از ورطههای سقوط و اُفول، و ققنوس اسطورهایِ ایران زمین سالیان بلندنشسته بر بلندای قامتِ ستونِ پُر غرورِ تخت جمشید به نظاره و به مشاهده دیده است عروجِ نخستین امپراطوری جهانی را که بر بنیادهای عدالتِ بشری شکل گرفته، بیگانه با کینه توزیها، آشنا با همدلی ها و هم سو با والاترین اندیشهها.
امپراطوریِ که در یک کران از جوششِ دریای نیل گرمی می گرفت و بسترِ آرامِ اروند را در آغوش داشت و دردیگر کران تا فراسوی آسیای صغیر و تا خاکِ مقدونیه پیش می رفت و از دیگر سوی دریای کژبین یا قزوینِ امروزیاش دامنه های البرز کوهِ او را به تر نمینوازش می داد.
فهرست مطالب:
گفتنی ……………………………………………………………………………………………..
معرفینامه ………………………………………………………………………………………
مقدمه …………………………………………………………………………………………….
فصل اول: ……………………………………………………………………………………….
تاریخچه تصویرسازی ……………………………………………………………………..
تصویرسازی (تعریف) ……………………………………………………………………..
اهداف تصویرسازی ………………………………………………………………………..
طبقهبندی انواع تصویرسازی ……………………………………………………………
تکنیکهای تصویرسازی …………………………………………………………………..
مداد رنگی ………………………………………………………………………………………
فصل دوم: ………………………………………………………………………………………
خلاقیت ذهنی در برابر الهام ……………………………………………………………..
خلاقیت …………………………………………………………………………………………..
سنت شکنی، بدعت، نوآوری ……………………………………………………………..
معیار شناخت حس فردی …………………………………………………………………
کلام آخر ………………………………………………………………………………………..
فصل سوم: ……………………………………………………………………………………..
مردم شناسی دینی هنر و پرسشهای هنرمندان ………………………………….
فصل چهارم: ……………………………………………………………………………………
تجلی رنگ در هنر ……………………………………………………………………………
طراحی …………………………………………………………………………………………..
تصویرسازی ………………………………………………………………………………….
هنر گرافیک …………………………………………………………………………………….
فصل پنجم: …………………………………………………………………………………….
قدمت دیرینه ……………………………………………………………………………………
انتخاب شاهنامه ………………………………………………………………………………
تصویرسازی برای شاهنامه ……………………………………………………………..
میزان موفقیت …………………………………………………………………………………
مقطع کار و آفرینش هنری ……………………………………………………………….
گزارش کار …………………………………………………………………………………….
فردوسی و شاهنامهاش ……………………………………………………………………
ویژگیهای هنری شاهنامه ………………………………………………………………..
تصویرسازی در شاهنامه ………………………………………………………………..
بخشهای اصلی شاهنامه ………………………………………………………………….
و در انتها نگاهی بر داستان سودابه و سیاوش
فهرست منابع و مآخذ:
۱- تصویر دنیای هنر، معماری اردستانی، جواد. افشار، مهدی، ۱۳۸۶ .
۲- خلاصه تاریخ هنر، مرزبان، پرویز، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، چاپ نهم، ۱۳۸۰ .
۳- پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی، مطالعات کاربردی هنر، گودرزی (دیباج) دکتر مرتضی: عاملِ دگرگونی نوین ۱۳۸۴، چاپ اول.
۴- پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی، مطالعات کاربردی هنر، بلغاری، دکتر حسن: تجلی نور و رنگ در هنرهای ایرانی – اسلامی، ۱۳۸۴ ، چاپ اول.
۵- پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی، مطالعات کاربردی هنر، جلالی، علیرضا: مردم شناسی دینی هنر و پرسشهای هنرمندان، ۱۳۸۴ ، چاپ اول.
نظرات شما عزیزان: