مقدمه
روان شناسی علم تحقیق در رفتار موجودات زنده و به ویژه در تفکر ، احساس و رفتار بشر است . به همین دلیل از چندی پیش روان شناسان علاقه شدیدی نسبت به مشکلات عملی که برای افراد بشر پیش می آید و راه حل هایی که می توان برای آنها پیشنهاد داد ، پیدا کردند . منظور روان شناسی ، علاوه بر پیشرفت علمی و صنفی ، بهبود بخشیدن به زندگی انسان نیز هست . این علاقه روز افزون روان شناسان به مسائل روزمره و علمی بشر موجب شده است که دانش ما در افراد ، به ویژه کسانی که دچار مشکلات روانی هستند به طور قابل ملاحظه ای افزایش یابد . عدم سازش و وجود اختلالات رفتار در جوامع انسانی بسیار مشهود و فراوان است .
در هر طبقه و صنفی و در هر گروه و جمعی اشخاص نامتعادلی زندگی می کنند . بنابر این در مورد همه افراد ، اعم از کارگر ، دانش پژوه ، پزشک ، مهندس ، کشاورز ، استاد دانشگاه و … ، خطر ابتلا به ناراحتی های روانی وجود دارد . به عبارت دیگر هیچ فرد انسانی در برابر امراض مصونیت ندارد . البته دانستن اینکه هر شخصی ممکن است گرفتار ناراحتی روانی شود ، خود به خود کافی نیست ؛ زیرا بهداشت روانی تنها منحصر به تشریح علل اختلالات رفتار نیست ، بلکه هدف اصلی آن پیشگیری از وقوع ناراحتی هاست . پیشگیری به معنای وسیع آن ، عبارتست از به وجود آوردن عواملی که مکمل زندگی سالم و طبیعی است ، به علاوه ی درمان اختلالات جزئی رفتار ، به منظور جلوگیری از وقوع بیماری های شدید روانی (شاملو، ۱۳۷۸).
فهرست مطالب
عنوان
فصل اول ، موضوع پژوهش مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲ بیان مسئله …………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۴ موانع اشتغال زنان …………………………………………………………………………………………………………………………. ۸ ۱-موانع اجتماعی …………………………………………………………………………………………………………………………. ۸ ۲-موانع آموزشی …………………………………………………………………………………………………………………………… ۸ اهمیت موضوع ………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰ اهداف تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۱ اهداف جزئی ………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱ تعریف نظری و عملیاتی متغیرها………………………………………………………………………………………………….. ۱۲ تعریف عملیاتی بهداشت روانی ……………………………………………………………………………………………………. ۱۲ فصل دوم : پیشینه پژوهش تحقیقات داخل کشور ……………………………………………………………………………………………………………………. ۱۵ فصل سوم : روش تحقیق پایایی پرسشنامه……………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۹ عنوان صفحه فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها تجزیه و تحلیل داده ها …………………………………………………………………………………………………………………. ۲۱ ۱-۴-آمار توصیفی ………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۱ ۱-۱-۴-توصیف وضعیت پاسخگویان براساس جنسیت …………………………………………………………….. ۲۱ ۲-۱-۴-توصیف وضعیت تحصیلی پاسخگویان…………………………………………………………………………….. ۲۲ ۳-۱-۴-توصیف وضعیت سابقه اشتغال پاسخگویان……………………………………………………………………. ۲۳ ۴-۱-۴-توصیف وضعیت سنی پاسخگویان………………………………………………………………………………….. ۲۴ ۲-۴-آمار استنباطی ……………………………………………………………………………………………………………………… ۲۶ ۱-۲-۴-بررسی سوال اول پژوهش ………………………………………………………………………………………………. ۲۶ ۲-۲-۴-بررسی سوال دوم پژوهش ……………………………………………………………………………………………… ۲۸ ۳-۲-۴-بررسی سوال سوم پژوهش …………………………………………………………………………………………….. ۳۰ فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری بحث و نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………………………… ۳۲ منابع و ماخذ …………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۴ منابع و ماخذ : ۱-امیریان ، سید جواد (۱۳۸۰) . بررسی وضعیت بهداشت روانی در گروهی از دانش آموزان پسر و دختر پیش دانشگاهی شیراز پایان نامه دکتری دانشگاه علوم پزشکی شیراز . ۲-بیان زاده ، سید اکبر و همکاران (۱۳۸۷) . بررسی وضعیت سلامت روانی کارکنان یک مجتمع صنعتی . فصلنامه اندیشه و رفتار سال چهارم شماره ۴ . ۳-بیابانگرد ، اسماعیل (۱۳۸۷) . روش های افزایش عزت نفس در کودکان و نوجوانان . چاپ پنجم . تهران : انتشارات انجمن اولیا و مربیان . ۴-پور نقاش تهرانی، سعید (۱۳۸۱) . کار و بهداشت روانی . فصلنامه علمی – پژوهشی اصول بهداشت روانی . سال چهارم شماره ۱۴-۱۳٫ ۵-حسن شاهی ، محمد مهدی (۱۳۸۶) . بررسی ارتباط راهبردهای مقابله با استرس و سخت رویی بر سلامت روان و دانشجویان دانشگاه ارسنجان . چکیده مقالات همایش ملی روانشناسی ۱۶و۱۷ آبان ماه ۱۳۸۶ . ۶-خبر ، محمد و شیخ الاسلامی ، راضیه (۱۳۸۱) مقایسه ابعاد سلامت عمومی در بین دانش آموزان مراکز آموزشی تیزهوشان و عادی شیراز . ۷-رئیسی ، پوران و جهانبانی ، عفت (۱۳۸۲) . چگونگی عملکرد مدیریت برنامه بهداشت روان در شبکه های بهداشت و درمان استان خوزستان ، فصلنامه اندیشه و رفتار . سال نهم ، شماره ۲ . ۸-شاملو ، سعید (۱۳۸۱) . بهداشت روانی ، تهران ، انتشارات رشد . ۹-عباسی ، علی و همکاران (۱۳۸۰) بررسی سلامت روانی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج . نشریه طب و تزکیه شماره ۴۳ . ۱۰-علویون ، سید محمد رضا (۱۳۸۱) . کار زنان در حقوق ایران و حقوق بین المللی کار . تهران : انتشارات روشنگران و مطالعات زنان . ۱۱-گنجی ، حمزه (۱۳۲۱) . بهداشت روانی . تهران : انتشارات ارسباران . ۱۲-یعقوبی ، حمید (۱۳۷۶) . بررسی وضعیت سلامت روانی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان . مجله دانشکده پزشکی گیلان ، سال هفتم شماره ۲۸ و ۲۷ . ۱۳-یوسفی ، محمد حسین و همکاران (۱۳۷۶) بررسی سلامت روانی دانش آموزان دبیرستانهای شهر سنندج . نشریه دانشگاه علوم پزشکی سال چهارم شماره ۱ .
نظرات شما عزیزان: