فهرست مطالب
عنوان صفحه
آغاز سخن……………………………………………………………………………………………… ۲
فصل اول
جنبه های تاریخی…………………………………………………………………………………… ۳
جنبه های عرفانی و معرفت شناسانه………………………………………………………….. ۶
تجربه زیباشناسانه موسیقی درهند……………………………………………………………… ۱۵
فراگیری موسیقی هندی…………………………………………………………………………… ۱۷
بررسی اسطوره شناسانه راگاها در موسیقی هندی………………………………………… ۱۹
ناگاوارالی و پوناگاتودی، راگا……………………………………………………………………. ۲۱
وارالی، راگا……………………………………………………………………………………………. ۲۱
مگارانگینی یا مگ مالر، راگا……………………………………………………………………… ۲۱
دیپاکا، راگا…………………………………………………………………………………………….. ۲۲
گونداک ری آ، راگا…………………………………………………………………………………. ۲۴
آهی ری، راگا………………………………………………………………………………………… ۲۶
سخن آخر……………………………………………………………………………………………… ۲۹
فصل دوم
رقص (Dance)………………………………………………………………………………………
شرح اسلایدها……………………………………………………………………………………… ۵۳
منابع و مآخذ……………………………………………………………………………………….. ۵۵
جنبه های تاریخی:
با نگاهی به تاریخ بشر سبک های گوناگون و مشخصی را در پهنه وسیع زندگی موسیقایی انسان مشاهده می کنیم که همیشه هم در حال تحول بوده اند. ما شاهد رشد و پیشرفت گامهای پنتاتونیک در شرق آسیا، صورت های ظریفی از اوزان چندآوایی در به صدا در آوردن ناقوسها و دیگر آلات موسیقی ضربی در نواحی اطراف اندونزی و جنوب شرقی آسیا هستیم. در غرب آسیا، محدوده عربی زبان شمال آفریقا، ایران، پاکستان، هند و بنگلادش چنان نظام ملودیکی به ثمر رسیده است که در نهایت زیبایی و هماهنگی قرار دارد و در آن از صدای انسان به عنوان زیباترین و رساترین عنصر موسیقایی استفاده می شود.
آنگاه می رسیم به سیاهان آفریقا و در آنجا شاهد کهن ترین اوزان بشری هستیم که از آنها به عنوان ضروری ترین عناصر اجتماعی استفاده می شده، اجتماعی که در آن زندگی بشر پوشیده در اصوات بوده و این اصوات بودند که در عملی ترین و در عین حال رویایی ترین وجه ممکن به زندگی بشر آن دوره معنی می دادند.
فایل ورد 30 صفحه
نظرات شما عزیزان: