تعریف تبلیغ
تبلیغ در کلام از مصدر بلغ و به معنی آگاهی روان یا مطلع کردن می باشد و به کسی که در این راه فعالیت کند مبلغ یا تبلیغاتچی گفته می شود.
تبلیغ یا تحقیق رابطه مستقیم، دو جانبه، (اینفگ دارد. اگر در تبلیغ، تحقیق و ارزشیابی نباشد می توان گفت که تأثیر گذاری و تأثیر پذیری آن چندان ارزشی ندارد.
تبلیغ در مودم آگاهی ایجاد کرده، آنها را علاقه مند و تشویق به خرید می نماید و نیز خرید هوشیار کند.
در تبلیغ همانگونه که گفته شد به مخاطب آگاهی دارد می شود. این آگاهی وارن را می تواند نوعی آموزش دانست، البته از نوع غیر رسمی، زیرا مخاطب به دنبال آموزش گرفتن نمی آید. بلکه ما هستیم که باید به سراغ او برویم.
این آگاهی وارن به تناسب تبحر مبلغ، ارزش آموزشی پیدا خواهد کرد، تبلیغد همان تعلیم نیست بلکه نوعی از آن می تواند باشد.
با توجه به مناسب گفته شد، تبلیغ و تبلیغات می تواند در بالا بردن توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باسم نقش بسزایی داشته باشد.
در تبلیغات برای این که اثر مطلوب را داشته باشیم باید بدانیم که بین پیام دهنده و پیام گیرند. چه و چگونه ارتباطی برقرار نمائیم که این امر به میزان تبحر مبلغ بستگی دارد. هر چه مبلغ در این مسیر کوشاتر باشد و با موضوع علمی و با زیرکی خاص برخورد نماید نتیجه بهتر و اثرات مطلوبتری سپری خواهد داشت.
۱ـ تعریف تبلیغ
۲ـ تاریخچه تبلیغات
۳ـ از تبلیغات تجاری چه می دانیم
۴ـ به چه علت تبلیغ می کنیم
۵ـ وسایل انجام تبلیغ
۶ـ انواع مخاطبین در یک کار تبلیغاتی
۷ـ شرایط موفقیت در پیام
۸ـ تبلیغات نامرئی یا «تبلیغات غیر آشکار» «فرهنگ تبلیغات» اینترنت
۹ـ «فرهنگ واژه های تبلیغات» اینترنت
۱۰ـ نکات مورد توجه در یک برنامه تبلیغی صحیح و کار آرا
۱۱ـ عناصر تبلیغ
۱۲ـ نقش تحقیق در تبلیغات
۱۳ـ معجزه تحقیق در تبلیغات
۱۴ـ تله های تحقیق
۱۵ـ هشت عنوان مؤثر در تبلیغات (مقایسه اینترنتی)
۱۶ـ کودکان گروه هفت برای تبلیغات
۱۷ـ شعارهای تبلیغاتی
۱۸ـ علائم تجاری (Tread mary) در یک کالای تبلیغاتی
۱۹ـ رنگ شناسی کودکان جلالی مهدی
۲۰ـ تبلیغ مخصوص
۲۱ـ تبلیغ در محوله خرید
۲۲ـ گزارش کار
نظرات شما عزیزان: