فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه ۱
فصل اول : تاریخچه شرکت محصولات کاغذی لطیف ۲
فصل دوم : سیستم کنترل انبار(نظام نظارت بر انبار) ۷
۱-۲- کارت کنترل کالا ۸
۲-۲- انواع کاردکس ۸
۳-۲- کارت حساب انبار ۹
۴-۲-دفتر راهنمای اقلام انبار ۹
فصل سوم : فرمولهای مورد نیاز در نظام تدارکات ۱۱
۱-۳:تعریف فرم ۱۲
۳-۳- فرمهای اصلی ۱۲
۳-۳- رسید انبار ۱۲
۴-۳- حواله انبار ۱۳
۵-۳- درخواست کالا یا درخواست جنس از انبار ۱۳
۶-۳-درخواست خرید ۱۴
۷-۳- سفارش خرید ۱۵
فصل ۴ : طراحی نظام اطلاعاتی برای انبار ۱۶
۱-۴- تعریف ماهیت نظام اطلاعاتی انبار ۱۷
۲-۴- نتایج حاصله از اسقرار نظام صحیح اطلاعاتی برای انبار ۱۷
۳-۴- وظایف اطلاعاتی انباردار ۱۸
۴-۴-جریان کلی گردش عملیات در سیستم نظام تدارکات ۱۹
فصل ۵ : نظام نظارت بر موجودی ۲۲
۱-۵- موجودی چیست؟ ۲۲
۲-۵- هدف و فواید نظارت بر موجودی ۲۳
فصل ۶ : کنترل موجودی ۲۴
۱-۶- هزینه نگهداری کالا در انبار ۲۵
۲-۶- هزینه سفارش کالا یا موجودی ۲۵
۳-۶- هزینه ناشی از کمبود کالا ۲۶
۴-۶- زمان انتظار ۲۶
۵-۶- ذخیره ایمنی یا حداقل موجودی ۲۷
۶-۶- حداکثر موجودی ۲۷
۷-۶- نقطه سفارش ۲۸
فصل ۷ : انواع سیستم کنترل موجودی ۲۹
۱-۷- آنالیز ABC
2-7- EOQ
3-7- دو طرفی
فصل ۸: تاثیر مستقیم کنترل موجودی کالا بر سودآوری شرکتها ۵۸
منابع و مآخذ ۷۰
مقدمه :
کلیه داراییهای یک واحد تجاری – تولیدی دارای ارزش اقتصادی است و حصول اطمینان از به کارگیری آن طبق هدفهای تعیین شده ، نیازمند طرح ریزی می باشد . مثلاً مهندسین تولید برای استفاده موثر از تسهیلات تولید ، برای کلیه فعالیتهای تولیدی به دقت برنامه ریزی می کنند . یا مدیران سیستم ضوابط عملیاتی را به نحوی تنظیم می کنند که حداکثر استفاده را از سیستم کامپیوتر به عمل آورند و از هر گونه استفاده نابجا از این سیستم جلوگیری نمایند . برخی از داراییها به علت ماهیت یا اهمیت آن مستلزم بذل توجه و اعمال دقت بیشتر مدیریت است . موجودیها ، دارایی دیگری است که نیازمند توجه دقیق مدیریت واحدهای تجاری – تولیدی می باشد .
موجودیها دو ویژگی مهم دارد که این ویژگیها ، بذل توجه خاص و همچنین طرحریزی آن را الزامی می کند . ویژگی اول ، صرف مقدار متنابهی از منابع واحدهای تجاری – تولیدی در موجودیهاست . ویژگی دوم ، گردش موجودیهاست که برخلاف داراییهای غیرجاری به طور مداوم مصرف و مجدداً جایگزین می گردد .
فایل بصورت ورد ٧٠ صفحه قابل ویرایش می باشد
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه ۱
فصل اول : تاریخچه شرکت محصولات کاغذی لطیف ۲
فصل دوم : سیستم کنترل انبار(نظام نظارت بر انبار) ۷
۱-۲- کارت کنترل کالا ۸
۲-۲- انواع کاردکس ۸
۳-۲- کارت حساب انبار ۹
۴-۲-دفتر راهنمای اقلام انبار ۹
فصل سوم : فرمولهای مورد نیاز در نظام تدارکات ۱۱
۱-۳:تعریف فرم ۱۲
۳-۳- فرمهای اصلی ۱۲
۳-۳- رسید انبار ۱۲
۴-۳- حواله انبار ۱۳
۵-۳- درخواست کالا یا درخواست جنس از انبار ۱۳
۶-۳-درخواست خرید ۱۴
۷-۳- سفارش خرید ۱۵
فصل ۴ : طراحی نظام اطلاعاتی برای انبار ۱۶
۱-۴- تعریف ماهیت نظام اطلاعاتی انبار ۱۷
۲-۴- نتایج حاصله از اسقرار نظام صحیح اطلاعاتی برای انبار ۱۷
۳-۴- وظایف اطلاعاتی انباردار ۱۸
۴-۴-جریان کلی گردش عملیات در سیستم نظام تدارکات ۱۹
فصل ۵ : نظام نظارت بر موجودی ۲۲
۱-۵- موجودی چیست؟ ۲۲
۲-۵- هدف و فواید نظارت بر موجودی ۲۳
فصل ۶ : کنترل موجودی ۲۴
۱-۶- هزینه نگهداری کالا در انبار ۲۵
۲-۶- هزینه سفارش کالا یا موجودی ۲۵
۳-۶- هزینه ناشی از کمبود کالا ۲۶
۴-۶- زمان انتظار ۲۶
۵-۶- ذخیره ایمنی یا حداقل موجودی ۲۷
۶-۶- حداکثر موجودی ۲۷
۷-۶- نقطه سفارش ۲۸
فصل ۷ : انواع سیستم کنترل موجودی ۲۹
۱-۷- آنالیز ABC
2-7- EOQ
3-7- دو طرفی
فصل ۸: تاثیر مستقیم کنترل موجودی کالا بر سودآوری شرکتها ۵۸
منابع و مآخذ ۷۰
مقدمه :
کلیه داراییهای یک واحد تجاری – تولیدی دارای ارزش اقتصادی است و حصول اطمینان از به کارگیری آن طبق هدفهای تعیین شده ، نیازمند طرح ریزی می باشد . مثلاً مهندسین تولید برای استفاده موثر از تسهیلات تولید ، برای کلیه فعالیتهای تولیدی به دقت برنامه ریزی می کنند . یا مدیران سیستم ضوابط عملیاتی را به نحوی تنظیم می کنند که حداکثر استفاده را از سیستم کامپیوتر به عمل آورند و از هر گونه استفاده نابجا از این سیستم جلوگیری نمایند . برخی از داراییها به علت ماهیت یا اهمیت آن مستلزم بذل توجه و اعمال دقت بیشتر مدیریت است . موجودیها ، دارایی دیگری است که نیازمند توجه دقیق مدیریت واحدهای تجاری – تولیدی می باشد .
موجودیها دو ویژگی مهم دارد که این ویژگیها ، بذل توجه خاص و همچنین طرحریزی آن را الزامی می کند . ویژگی اول ، صرف مقدار متنابهی از منابع واحدهای تجاری – تولیدی در موجودیهاست . ویژگی دوم ، گردش موجودیهاست که برخلاف داراییهای غیرجاری به طور مداوم مصرف و مجدداً جایگزین می گردد .
فایل بصورت ورد ٧٠ صفحه قابل ویرایش می باشد
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول : عملیات پیمانکاری :
- ارکان اصلی عملیات پیمانکاری…………………………………………………………………….. ۳
- انواع قرارداد های پیمانکاری ………………………………………………………………………. ۳
- مراحل اجرای طرح و انجام عملیات پیمانکاری ………………………………………………………. ۴
- مطالعات مقدماتی یا اولیه طرح …………………………………………………………………….. ۴
- ارجاع کار به پیمانکار ……………………………………………………………………………… ۵
- انعقاد قرار داد با پیمانکار ……………………………………………………………………………. ۷
- اجرای کار ( شروع عملیات ) ………………………………………………………………………. ۹
- خاتمه کار ………………………………………………………………………………………… ۱۱
- سازمان بر اساس وظایف ( سازمان کار کروی ) ……………………………………………………… ۱۲
- فصل دوم : حساب های شرکت پیمانکاری ایران بتون ساز
- دارائی های جاری
- بانک و صندوق ……………………………………………………………………………………… ۱۵
- تخواه گردان ها ……………………………………………………………………………………… ۱۵
- حساب های دریافتی ………………………………………………………………………………….. ۱۶
- حساب ذخیرة مطالبات مشکوک الوصول ……………………………………………………………….. ۱۶
- اسناد دریافتنی ……………………………………………………………………………………….. ۱۶
- پیش پرداخت ها ……………………………………………………………………………………… ۱۶
- سپرده حسن انجام کار ………………………………………………………………………………… ۱۶
- درارئیهای ثابت : …………………………………………………………………………………….. ۱۷
- دارائیهای ثابت مشهود …………………………………………………………………………………. ۱۷
- داراییهای ثابت نا مشهود ……………………………………………………………………………….. ۱۷
- بدهی های جاری : …………………………………………………………………………………….. ۱۸
- حسابهای پرداختنی …………………………………………………………………………………….. ۱۸
- اسناد پرداختنی ………………………………………………………………………………………… ۱۸
- پیش دریافت ها ………………………………………………………………………………………… ۱۸
- بدهی های بلند مدت ……………………………………………………………………………………. ۱۸
- سرمایه ……………………………………………………………………………………………….. ۱۸
- در آمدها……………………………………………………………………………………………….. ۱۸
- هزینه ها………………………………………………………………………………………………. ۱۹
- حساب پیمان …………………………………………………………………………………………… ۱۹
- حساب کار گواهی شده ………………………………………………………………………………….. ۱۹
- فصل سوم : روش های تداول حسابداری پیمانکاری
- روش کار تکمیل شده ……………………………………………………………………………………. ۲۱
- روش درصد پیشرفت کار………………………………………………………………………………… ۲۱
- ذخیرة لازم برای زیان های قابل پیش بینی…………………………………………………………………. ۲۲
- دعاوی و تغیرات ناشی از قراردادهای پیمانکاری…………………………………………………………… ۲۳
- تعیین سود پیمان تکمیل شده ……………………………………………………………………………… ۲۳
- انتقال سود و بستن حساب پیمان تکمیل شده ……………………………………………………………….. ۲۳
- محاسبة صود پیمان نا تمام ……………………………………………………………………………… ۲۴
- نحوة محاسبه و پرداخت دستمزد کارگران و سرپرستان کارگاه……………………………………………… ۲۸
- نحوه محاسبات استحلاک تموال ، ماشین آلات و تجهیزات . ………………………………………………. ۳۰
- فصل چهارم : مالیات پیمانکاری
- مالیات مقملوع …………………………………………………………………………………………. ۳۲
- مالیات بر در آمد پیمانکاری ……………………………………………………………………………… ۳۲
- در آمد مشحول مالیات پیمانکاری …………………………………………………………………………. ۳۲
- مالیات موسسات پیمانکاری……………………………………………………………………………….. ۳۴
- شرکت های سهامی …………………………………………………………………………………. ۳۴
- نحوة نگهدای حساب های مالیاتی ……………………………………………………………………… ۳۷
- پیش پرداخت مالیات………………………………………………………………………………….. ۳۷
- مالیات قطعی پیمان ها …………………………………………………………………………………. ۳۷
- ذخیرة مالیات بر در آمد ………………………………………………………………………………… ۳۷
- فصل پنجم : گزارش های مالی
- ترازنامه……………………………………………………………………………………………… ۴۱
- جدول بهای تمام شدةکار در جریان ساخت ………………………………………………………………… ۴۳
- گزارش های عملیاتی …………………………………………………………………………………… ۴۵
- گزارش پیشرفت کار ……………………………………………………………………………………. ۴۶
- صورت حساب صودو زیان ……………………………………………………………………………. ۴۷
- تراز آزمایشی………………………………………………………………………………………….. ۵۶
منابع………………………………………………………………………………………………….. ۵۷
خلاصه ای از نکات مهم پروژه به شرح زیر می باشد
- مراحل انجام عملیات پیمانکاری
- حسابهای شرکت پیمانکاری
- روش های متداول حسابداری پیمانکاری
- مالیات پیمانکاری
- گزارش های مالی
- صورت مسئلة پیمانکاری
چکیده :
تدوین مطالبی دربارة نحوة حسابداری انواع فعالیت های اقتصادی از یک سو ، بر دانش پیشرفته و امروزین حسابداری متکی و از سوی دیگر ، با شرایط خاص ، عرف تجاری و قوانین حاکم بر فعالیت های اقتصادی در ایران منطبق باشد یکی از زمینه های ضروری پژوهشی است که می تواند کاربرد روش های پیچیدة حسابداری را آسان ساخته و در عین حال خدمات حسابداری در سطوح مختلف را کارآمدتر نماید علاوه بر این ، پژوهش هایی از این دست ، امکانات گسترش ، رواج و فراگیری ، اصول و ضوابط حرفه ای را افزایش داده و کار حسابداری واحدهای تجاری را در مجموع بهبود می بخشد امروزه مؤسسات عمومی و خصوصی اجرای عملیاتی نظیر : راه سازی – سد سازی – احداث ساختمان – تاسیسات – کشتی سازی – هواپیما سازی و ساخت قطعات پیچیده وسایل و تجهیزات را با انعقاد پیمان به مؤسسات پیمانکاری واگذار می کنند .
فایل بصورت ورد ٦٩ صفحه قابل ویرایش می باشد
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه ۱
بخش ۱
ماهیت و موارد استفاده از سیستم حسابداری ۲
بخش ۲
انوع حسابها ۵
بخش ۳
ترازنامه ۶
بخش ۴
معادلة اصلی حسابداری ۸
بخش ۵
صورتحساب سود و زیان ۹
بخش ۶
دفترداری دوبل یا دو طرفه ۱۱
بخش ۷
فرصت های استفاده از فن آوری اطلاعات ۱۲
بخش ۸
حقوق و دستمزد ۱۴
بخش ۹
حسابداری دولتی ۱۷
فصل دوم
بخش ۱ ۱۹
بخش ۲
تعهدات و حمایتهای سازمان ۲۴
بخش ۳
چگونگی انجام وظایف در واحدهای اجرایی بیمه ای ۲۵
فصل سوم:
بخش ۱ ۳۰
بخش ۲ ۳۲
جداول ۳۴
نتایج و پیشنهادات ۳۷
منابع و مأخذ ۳۸
بخش اول:
ماهیت و موارد استفاده از سیستم حسابداری:
هنوز هم در غالب سازمان ها، اعم از خصوصی و عمومی، نتیجه ی عملیات حسابداری، یعنی صورت حساب ها و گزارش های مالی، فقط فهرستی از اراقام و اعدادی تلقی می شود که حاکی از دریافت و پرداخت وجوه و چگونگی عملیات گذشته می باشد؛ و یا اینکه گزارشهای مذکور منحصراً وسیله ای برای کنترل صحت و صداقت مأموران به شمار می رود.
آن چه کمتر در ایران مورد توجه قرار می گیرد اهمیت فراوان این گزارش ها و اطلاعات حاصله از آن ها در تصمیمات مدیران و مسئولان امور مؤسسات و سایر افراد و مقامات ذیعلاقه می.باشد.
اهم طبقاتی که ازنتایج حاصله از سیستم حسابداری مؤسسات منتفع میشوند عبارتنداز:
۱- مدیران مؤسسات: مدیران تجارت خانه ها و شرکت ها و کارخانه ها با مطالعه و تجزیه و تحلیل صورت حسابها نقائص کارهای خود در گذشته پی می برند، و با بررسی ارقام و اعداد و استفاده از تجارب گذشته برنامه های آینده راطرح ریزی می کنند. همچنین، با مطالعه دقیق این اطلاعات است که پیش بینی چونگی وضع مالی و فعالیتهای ادوار مالی بعدی امکان می یابد.
۲- صاحبان سرمایه مؤسسات: صاحبان سرمایه و سهامداران مؤسسات بازرگانی علاقه مندند همیشه از وضع مالی و سود و زیان مؤسسه ای که متعلق به آنان است مطلع باشند. این اطلاعات را فقط سیستم حسابداری می تواند در اختیار ایشان بگذرد با بررسی این اطلاعات است که صاحبان سرمایه می توانند نسبت به درجه ی کفایت و کاردانی مدیران و افراد دیگری که درمؤسسه ی خود بکار گمارده اند پی ببرند.
فایل بصورت ورد ٦٠ صفحه قابل ویرایش می باشد
مقدمه:
حسابداری در دنیای پیچیده امروز نقش درخور ملاحظه ای در اداره امور دولتها وحکومتهای محلی ایفا می کند . حسابداری بخش عمومی وبالاخص دولتی تا اواخر دهه هفتم قرن بیستم به مجموعه ای از روشها ورویه های فنی اطلاق می گردید که براساس آن منابع ومصارف مالی دولتها وحکومتهای محلی ثبت وضبط وگزارش می گردید.
از ان زمان تا کنون ،با تلاش اندیشمندانی نظیر نرماتتون، استوارت،جانز ودیگران به عنوان پیشتازان نهضت مسئولیت پاسخگویی وابتکار متفکر برجسته حسابداری یوجی ایجیری، مفهوم مسئولیت پاسخگویی به عنوان سنگ بنای حسابداری دولتی ،درمرکز ثقل نظام های حسابداری وگزارش گری مالی دولتهای مردم سالار جایگاه خاصی رابه خود اختصاص داد.
در این پروژه نیز سعی شده است تا روش ها ومقررات حاکم بر سیستم حسابداری سازمان بازرگانی استان اردبیل مورد مطالعه وبررسی قرار گیرد.
نتیجه گیری:
پروژه حاضر بر اساس آخرین روشها و استانداردهای پذیرفته شده حسابرسی و حسابداری تهیه و تنظیم شده است.
با بررسی سیستم حسابداری سازمان بازرگانی می توان به این نتیجه رسید که:
اولاً این سازمان براساس حسابداری دولتی انجام فعالیت می کند.
دوماً تمامی اصولی که برای سازمان های دولتی تعیین شده است در آن رعایت می شود .همچنین سازمان بازرگانی ، واحد سازمانی مشخصی بوده که قسمتی از وظایف ومسئولیت های دولت را برطبق برنامه های مصوب انجام می دهد.
فایل بصورت ورد ٦٣ صفحه قابل ویرایش می باشد
تعریف موضوع :
بنا به تعریفی که از سوی مد یریت کارخانه در دست است ، کبریت وسیله روشن کردن وسایل گرمایی و روشنایی می باشد . پس از آن که بشر در پی گرم کردن خود و پختن وگرم کردن چیزهای دیگر به فکر چخماق افتاد ، با گذر زمان دریا فت که با موادی از قبیل گوگرد ، پودر شیشه ، کلرات و. . . نیز می توان روشنایی یجاد کرد. به همین دلیل برای راحتی بشر که همواره در گرو تغییر ، تحول و ابتکار و خلاقیت است چوب کبریت را بعنوان آخرین استاندارد جهانی جهت روشن کردن وسایل روشنایی و گرمایی مورد تأیید قرار داداند . و به همین دلیل است که کبریت در تمام نقاط جهان به عنوان یک وسیله جهانی جهت روشنا یی و گرما استفاده می گردد. کبریت وسیله ای است که در همه خانه ها و ادارات و شرکت ها وجاهای دیگر و حتی در کاخ های مجلل هم وجود دارد و همه به نحوی از آن استفاده بهینه می کنند. اهمیت و ضرورت آن در خانواده های ثروتمند و فقیر یکسان است چون هر دو نیاز به آن دارند و در مواقع لزوم از آن استفاده می کنند. کبریت در کارخانه های کبریت سازی توسط کسانی که در آنجا کار می کنند تولید می شود و بعد از تولید به بازار عرضه شده و به دست مصرف کنندگان می رسد.
دلیل انتخاب موضوع پروژه :
برای هر تحقیقی انگیزه و دلایلی جهت انتخاب موضوع و زمینه تحقیق وجود دارد که بعنوان نیروی محرکه محقق شناخته می شوند و شاید بتوان گفت که عامل ا صلی در رسیدن به اهداف تحقیق همان دلایل و انگیزه اولیه انتخاب موضوع تحقیق است که به عنوان پشتوانه ای قوی برای محقق مطرح بوده و انجام یک تحقیق را ممکن می سازد.
در این تحقیق سه د لیل و انگیزه برای انتخاب موضوع وجود دارد که در زیر آمده است :
۱- بررسی قیمت تمام شده کارخانه کبریت سازی مشگین شهر
۲- بررسی مراحل تولید کبریت
۳- علاقه شخصی به جهت مطا لعه در این مورد
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول : کلیات… ۱
مقدمه : ۲
دلیل انتخاب موضوع پروژه : ۳
منظور از حسابداری صنعتی ( بهای تمام شده ) چیست ؟. ۴
اهمیت حسابداری بهای تمام شده برای چیست ؟. ۴
کاربرد حسابداری بهای تمام شده چیست ؟. ۴
حسابداری صنعتی : ۴
فصل دوم : معرفی کارخانه کبریت سازی مشگین شهر. ۶
بخش اول : ۷
مختصری از تاریخچه کبریت در دنیا ۷
بخش دوم : ۹
تاریخچه کبریت در ایران.. ۹
بخش سوم : ۱۲
تاریخچه کارخانه کبریت سازی مشگین شهر. ۱۲
تعریف کبریت : ۱۳
فصل سوم: مبانی نظری در مورد بهای تمام شده. ۱۵
مقدمه : ۱۶
تعریف حسابداری صنعتی : ۱۶
نقش حسا بداری صنعتی : ۱۷
بخش اول : ۱۸
مقدمه ای بر حسابداری صنعتی… ۱۸
مقدمه ای بر حسابداری صنعتی : ۱۹
۱ : حسا بداری مالی : ۱۹
۲ : حسابداری مدیریت : ۱۹
حسابداری صنعتی : ۱۹
حسابداری بهای تمام شده : ۲۰
آشنایی با برخی از مفاهیم و اصطلاحات در حسابداری بهای تمام شده : ۲۲
بهای تمام شده ، هزینه و زیان : ۲۲
بهای تمام شده : ۲۳
هزینه : ۲۳
زیان : ۲۳
هزینه یابی و موضوع آن : ۲۴
مقایسه مؤسسات بازرگانی با مؤسسات تولیدی : ۲۵
صورت سود و زیان مؤسسات تولیدی : ۲۵
مراحل هزینه یابی : ۲۶
عامل هزینه و مد یریت هزینه : ۲۶
انواع هزینه های تولیدی : ۲۷
عوامل تشکیل د هنده هزینه های تولید یا قیمت تمام شده محصول : ۲۸
مواد مستقیم : ۲۹
مواد غیر مستقیم : ۲۹
سایر هزینه های.. ۲۹
تولید.. ۲۹
کار. ۲۹
مواد اولیه. ۲۹
کار مستقیم.. ۲۹
سربار کارخانه. ۲۹
مواد مستقیم.. ۲۹
کار مستقیم : ۳۰
کار غیر مستقیم : ۳۰
هزینه های دوره : ۳۰
بهای اولیه و بهای تبد یل : ۳۰
هزینه محصول و هزینه دوره : ۳۱
بخش دوم : ۳۳
سیستم هزینه یابی مرحله ای.. ۳۳
سیستم هزینه یابی مرحله ای : ۳۴
اجرای سیستم هزینه یابی مرحله ای : ۳۵
۱ : جدول مقداری تولید : ۳۶
هزینه های منظور شده به حساب دایره : ۳۷
معادل آحاد تکمیل شده : ۳۷
فصل چهارم : ۳۹
قیمت تمام شده کارخانه کبریت سازی.. ۳۹
مشگین شهر. ۳۹
بخش اول : ۴۰
مراحل تولید چوب کبریت و قوطی های.. ۴۰
آن در کارخانه. ۴۰
بخش د وم : ۴۷
سیستم خرید و انبارداری کارخانه. ۴۷
کبریت سازی مشگین شهر. ۴۷
سیستم های انبارداری : ۴۸
تعریف انبار : ۴۸
فصل پنجم : ۵۷
نتیجه گیری : ۵۸
منابع و مأخذ : ۵۹
فایل بصورت ورد ٦٨ صفحه قابل ویرایش می باشد
بیان مسئله
-اهمیت تحلیل های مالی در موفقیت شرکت :
تجزیه و تحلیل مالی، فرآیند تشخیص کارایی و موقعیت مالی شرکت براساس اطلاعات حسابداری و صورت های مالی است و همانگونه که درگزارش ها و اطلاعات مالی منعکس است، هدف چنین تحلیلی بررسی، تشخیص کارایی و نحوه عملیات اجرای مدیریت شرکت است. هدف مدیرمالی، اندازه گیری نقدینگی شرکت، سودآوری و عوامل دیگری است که شرکت را به یک روش معقول و سودآور برساند. تجزیه و تحلیل مالی در درجه اول جهت کسب دیدگاهی دررابطه با مشکلات مالی و عملیاتی که یک شرکت با آن مواجه است به کاربرده می شود.
تجزیه و تحلیل نسبت ها برای تعیین نقاط ضعف و قوت عملکرد شرکت مورد استفاده قرار می گیرد. با مشخص شدن نقاط ضعف عملکرد سیستم، مدیرمالی باید عوامل ایجاد کننده مشکل را تعیین و سپس راه حل مناسبی، جهت برطرف کردن مشکلات ارائه کند.
§ هدف وضرورت انجام تحقیق
دربررسی سازماندهی شرکت ها استفاده از یک ساختار مالی مشخص و هدفدار مشاهده شده است که مدیر مالی وظایف معینی را برای تحقیق اهداف از پیش تعیین شده دنبال می کند.
نقطه آغاز پیدایش یک ساختار مالی هدفدار، تعریف اهداف قابل اجرایی برای شرکت است. درحقیقت وجود شناخت اهداف، عاملی درجهت حرکت ونیل به اهداف عملیاتی است. اگرچه ممکن است اهداف به صورت کلی تعریف شده باشند، با این حال وجود تعریف مناسب وقابل درک می تواند کلید موفقیت حرکت مناسب شرکت درآینده باشد.
پس از تعریف هدف شرکت، نیازمند ارزیابی بخشهای مختلف شرکت هستیم تا میزان دستیابی به هدف و انحراف از آن را تعیین نماییم. لذا تدوین معیارهایی برای ارزیابی و کنترل بخشهای مختلف شرکت ضروری است.
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات تحقیق………………………………………………………………………..
مقدمه…………………………………………………………………………………………………. ۲
بیان مسئله………………………………………………………………………………………….. ۳
هدف و ضرویات انجام تحقیق……………………………………………………………….. ۴
فرضیات تحقیق……………………………………………………………………………………. ۵
واژگان تحقیق……………………………………………………………………………………… ۵
فصل دوم: مطالعات نظری……………………………………………………………………
مقدمه ………………………………………………………………………………………………… ۹
تاریخچه شرکت…………………………………………………………………………………… ۹
چارت سازمانی……………………………………………………………………………………. ۱۲
پیشینه نظری تحقیق:……………………………………………………………………….. ۱۳
مدیرت مالی…………………………………………………………………………………….. ۱۳
وظایف مدیریت مالی……………………………………………………………………….. ۱۵
محیط عملیاتی مدیریت مالی………………………………………………………………. ۱۶
صورت های مالی…………………………………………………………………………. ۱۷
تجزیه و تحلیل نسبت های مالی……………………………………………………………… ۲۱
انواع نسبت های مالی……………………………………………………………………. ۲۴
نسبت نقدینگی……………………………………………………………………… ۲۴
نسبت فعالیت (کارایی)………………………………………………………………….. ۲۷
نسبت سرمایه گذاری……………………………………………………………………. ۳۰
نسبت سود آوری………………………………………………………………………. ۳۴
فصل سوم : روش اجرایی تحقیق………………………………………………………….
مقدمه ……………………………………………………………………………………. ۳۹
طرح تحقیق ………………………………………………………………………………… ۳۹
جامعه و مورد انتخاب شده ………………………………………………………………….. ۴۳
ابزار مشاهده ……………………………………………………………………………………… ۴۴
روش تحلیل داده ها …………………………………………………………………………….. ۴۵
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها …………………………………………………..
مقدمه ………………………………………………………………………………………. ۴۷
کاربرگ مقایسه نسبت های مالی …………………………………………………………… ۴۸
جداول تراز نامه سال ۸۲ و ۸۳……………………………………………………………… ۴۹
جداول عملکرد سود و زیان درسال ۸۲ و ۸۳………………………………………….. ۵۱
نسبتهای مالی درسال ۸۲………………………………………………………………………. ۵۳
نسبتهای مالی درسال ۸۳………………………………………………………………………. ۶۰
مقایسه نسبتهای مالی درسال ۸۲ و ۸۳…………………………………………………… ۶۵
فصل پنجم : نتیجه گیری ……………………………………………………………………..
مقدمه …………………………………………………………………………………………. ۷۲
خلاصه نتایج حاصل از تحلیل نسبتها……………………………………………………… ۷۲
تحلیل های مدیریتی نسبتها……………………………………………………………………. ۷۳
نتیجه گیری کلی از تحقیق ۸۳
فایل بصورت ورد 83 صفحه قابل ویرایش می باشد
مقدمه :
انسان در طول زندگی خود برای رفع احتیاجات و تامین مایحتاج زندگی خود همیشه در تلاش بوده است. و مسلماً در مقابل این تلاش انتظار دریافت اجر یا مزد را دارد. بنابراین حقوق یا دستمزد عبارت است از همان اجر یا مزدی که یک فرد در مقابل انجام کاری انتظار دریافت آن را دارد. و یا آن را دریافت می کند. مسئله ی دریافت حقوق و دستمزد از ابتدا در بین انسان ها رواج داشته است اما امروزه با پیشرفت زندگی بشر برنامه ریزی های گوناگون در زمینه ی حقوق و دستمزد انجام گرفته است و قوانین و مقرراتی در پرداخت آن به وجود آمده است تا در آن حق هیچ کارگری ضایع نشود و با عدالت و میزان کارکرد هر کس به آن فرد مزد تعلق گیرد. سیستم پرداخت حقوق و دستمزد در کشورها با هم تفاوت دارند و بنا به قوانین و مقررات هر کشور اصول پرداخت حقوق در آن کشور نیز رعایت می شود اما همچنان با پیشرفت زمان تجدید نظرهایی نیز در زمینه قوانین حقوق و دستمزد انجام می شود.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول.. ۱
تقدیم به. ۲
با تقدیر و تشکر. ۳
مقدمه : ۴
فصل دوم. ۵
بخش اول : تاریخچه، وظیفه ها و فعالیت های مدیریت امور کارکنان و منابع انسانی… ۶
تاریخچه ی مدیریت امور کارکنان و منابع انسانی: ۶
تکامل مدیریت امور کارکنان و منابع انسانی: ۹
وظیفه ها و فعالیت های مدیریت امور کارکنان و منابع انسانی: ۱۰
برنامه ریزی و پیش بینی نیازهای سازمان به منابع انسانی: ۱۱
جذب و تامین نیروهای انسانی: ۱۲
بالا بردن توان انسانی: ۱۴
ارزیابی و جبران خدمات کارکنان: ۱۴
بخش دوم – ارزشیابی عملکرد کارکنان: ۱۷
هدفها و اهمیت ارزشیابی عملکرد: ۱۷
رابطه ی ارزشیابی عملکرد با سایر وظایف مدیریت امور کارکنان و منابع انسانی: ۲۱
ملاحظات قانونی در ارزشیابی عملکرد: ۲۴
معیارهای معتبر عملکرد: ۲۴
کاربرد ابزارهای معتبر ارزشیابی عملکرد: ۲۵
طراحی نظام ارزشیابی: ۲۶
مصاحبه ارزشیابی: ۲۸
برنامه های کمک رسانی به کارکنان: ۳۴
مشاوره: ۳۶
بخش سوم:مسیر پیشرفت شغلی: ۳۸
تعریف ها: ۳۸
مسائل مهم در مسیر پیشرفت شغلی: ۴۰
نکاتی در باره ی الگو های زندگی و مسیر شغلی برای درک مسیر پیشرفت شغلی.. ۴۲
طرح ریزی نظام های مسیر پیشرفت شغلی : ۴۳
نقشها و مسئولیت ها در فعالیت های مسیر پیشرفت شغلی: ۴۳
بخش چهارم: کنترل دستمزد. ۴۴
دوایر کنترل کننده ی حقوق و دستمزد. ۴۶
اطلاعات لازم برای محاسبه ی حقوق و دستمزد: ۵۰
ملاحضات قانونی در نظام پرداخت: ۵۵
فصل سوم. ۷۱
نگاهی گذرا به بیوگرافی بیمارستان بو علی، وظایف کارکنان وتعداد پرسنل این مرکز: ۷۲
نحوه ی جذب پرسنل توسط مرکز آموزشی ، درمانی بوعلی : ۷۶
نحوه ی تنظیم لیست حقوق و دستمزد و سایر پرداختیها به کارکنان: ۷۸
حق مالیات کارکنان: ۷۹
نحوه ی محاسبه ی بیمه کارکنان: ۸۰
سایر کسورات (کسورات توافقی): ۸۱
حواله: ۸۱
اضافه کاری: ۸۴
حق شغل: ۸۶
حق شاغل: ۸۷
محاسبه حقوق ۳ نفر از کارمندان به صورت فرضی با توجه به جداول بالا و حکم کارگزینی آنها با مدارک و استخدام متفاوت ۸۹
منابع و مآخذ: ۱۰۰
ضمائم. ۱۰۱
فایل بصورت ورد ١٠٧ صفحه قابل ویرایش می باشد
مقدمه:
تنوع موسسات وگوناگونی فعالیتهای مختلف اقتصادی درپهنه جهان دانش وحرفه حسابداری را بران داشته تا در قالب مبانی واصول عمومی راه حلهای متناسبی رابرای نگهداری حسابهای فعالیتهای گوناگون به نحوی فراهم اوردکه صورتهای مالی موسسات تصویرگویاتری ازنتایج عملیات و وضعیت مالی ارائه دهند. ازطرفی فعالیتهای موسسات اقتصادی درکشورهای مختلف دربستری ازاوضاع واحوال اقتصادی واجتماعی ودرمحدوده مناسبات حقوقی کشور انجام می شود و این عامل به نوبه خود جستجوویافتن راه حل مناسب ومطلوب رادرمحدوده راه حلهای متعارف درسطح بین المللی الزامی کرده است.
ارجاع طرحهای ساخت وسازابنیه تاسیسات وتجهیزات بزرگ ازطرف کارفرمایان عمومی وخصوصی به پیمانکاران مختلف انعقاد قراردادهای پیمانکاری برای اجرای طرحهای یاد شده وانجام دادن فعالیتهای ساخت و ساز در قالب این قراردادها توسط پیمانکاران یکی از فعالیتهای عمده اقتصادی است که نیازمند روشهای مناسب ثبت وضبط معاملات و فعالیتهای مالی تهیه و تنظیم گزارشهای درون سازمانی اندازه گیری وشناخت درامد و درنهایت تهیه و ارائه صورتهای مالی متناسب برای پیمانکاران وکارفرمایان است.
صنعت پیمانکاری ازپیشینه ای به قدمت تاریخ بشربرخورداراست.اززمان ساخته شدن اهرام ثلاثه تفکر GC درجوامع بشری گام به گام با تکامل بشری گسترش یافته وسیرپیشرفت خودراطی کرده است .
ایالات متحده امریکا با تاسیس انجمن پیمانکاری عمومی بیشترین تاثیر را بر رشداین صنعت داشته وبا گردهم اوردن تمامی شرکتهای GC تحت یک محورتوانسته است به توانمندسازی این صنعت وهمچنین ساختارسازمانی وعلمی شرکتها کمک شایانی نماید.
نیازبه شرکتهایی بزرگ وهمه کاره درعرصه پروژه های بزرگ وملی امری بدیهی وضروری است. ایران جزء کشورهای درحال توسعه است که دارای سطح وسیعی ازپروژه های ملی می باشد. حضور شرکتهای قدرتمند درامرمدیریت پروژه ساختمان ونصب وهمچنین دارای توان مالی و مهندسی بالا یکی ازراه های اتمام سریعتراین پروژه ها و کمک به رشد اقتصادی کشورمی باشد. نص صریح ماده ۶برنامه چهارم توسعه نظام جمهوری اسلامی ایران بر کوچک سازی دولت ازطریق پیمانکاری عمومی نیزاهمیت این امر راخاطرنشان ساخته است.
وجودشرکتهای پیمانکارازچندین سال پیش ازسوی مسئولان مطرح گردید ودربرخی حوزه ها ازجمله آب وکشاورزی وسد سازی ونیروگاه وانرژی ونفت شرکتهایی باهیبت GC ظهورنمودند. بروزبرخی مشکلات ازجمله تحریم اقتصادی ومسائل لاینحل وهمیشه مطرح مالی پروژه ها وطرحهای ملی وعدم همکاری بانکها در گشایش اعتبارریالی جهت پیمانکاران داخلی ودورماندن حوزه اکادمیک ودانشگاهی ازحوزه اجرا درسالهای قبل تا حال مانع ازرشدانفجاری وموردانتظار اینگونه شرکتها گشته است.
برانیم با توجه به اهمیت موضوع تامین آب درتوسعه یافتگی کشورها دراین مجال پس از عنوان کردن ویژگی های صنعت پیمانکاری وسیر اجرای طرحهای پیمانکاری و طریقه ثبت این فعالیتها دردفاتر مربوطه راشرح داده و درخاتمه با معرفی شرکت آب وفاضلاب گیلان ولنگرود نمونه هایی از فرمهای مربوطه را ارائه دهیم .
فهرست مطالب :
عنوان ……………… صفحه
مقدمه: ۱
ویژگیهای صنعت پیمانکاری.. ۳
ارکان اصلی پیمانکاری: ۳
انواع قراردادهای پیمانکاری: ۴
ویژگیهای صنعت پیمانکاری: ۵
وظیفه قسمت حسابداری: ۶
مراحل اجرای طرح: ۷
مرحله اول : مطالعات مقدماتی طرح.. ۸
مرحله دوم:مطالعات تفصیلی طرح.. ۹
مرحله سوم:اجرای طرح.. ۱۰
۱- ارجاع کاربه پیمانکار. ۱۰
۲- انعقاد قرارداد. ۱۳
۳-عملیات اجرایی.. ۱۹
۴- تنظیم وپرداخت صورت وضعیت کارها ۲۲
۵- تحویل موقت… ۲۴
۶- تحویل قطعی.. ۲۷
ثبت رویدادهای مالی پیمان.. ۳۰
مرحله اول:مطالعات مقدماتی طرح.. ۳۰
مرحله دوم:مطالعات تفصیلی طرح.. ۳۱
مرحله سوم:اجرای طرح.. ۳۱
صورت مقایسه هزینه های واقعی با هزینه های برآوردی: ۴۴
تنظیم وپرداخت صورت وضعیت کارها ۴۴
روشهای متداول شناسایی سود پیمانکاری.. ۵۰
محاسبه سودپیمان ناتمام براساس مخارج واقعی: ۵۲
گزارشگری مالی درموسسات پیمانکاری.. ۵۵
تشریح کاربرد استاندارد بین المللی شماره۱۱٫ ۶۱
مقایسه با استانداردهای ایالات متحده امریکا ۶۴
بخشنامه های دبیرخانه شورایعالی بانکها ۷۳
بند وتبصره قانون بودجه سال ۱۳۸۷٫ ۷۴
سیمای عمومی صنعت آب وفاضلاب… ۷۶
تاریخچه تاسیس شرکت آب وفاضلاب گیلان.. ۷۶
آب وفاضلاب منطقه لنگرود. ۷۹
آئین نامه اجرایی ماده واحده قانون الحاق یک بند ودو تبصره به ماده ۱۳۳ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی اجتماعی وفرهنگی جمهوری اسلامی ایران ۸۰
پیمانکاری سازمان آب و فاضلاب شهرستان لنگرود : ۸۳
منابع : ۸۵
فایل بصورت ورد ٧٢ صفحه قابل ویرایش می باشد
مقدمه:
حسابداری زبان تجارت است، آشنایی ناقص با این زبان و درک ضعیف از اهدافی که باید در انتقال پیام های تجاری به عهده گیرد، کنترل مالی و تصمیمات مدیریتی را به سطح نازلی تنزل می دهد. دانش حسابداری و دانش تجاری از هم قابل تفکیک نیستند و همواره تصمیمات صحیح تجاری با اطلاعات مربوط به قابل اتکاء حسابداری پیوند ناگسستنی است.
حسابداری سیستمی است که فعالیت های واحد تجاری را اندازه گیری می کند، سپس این اطلاعات را در قالب گزارش ها پردازش می کند و در نهایت نتایج فعالیت و عملکرد واحد تجاری را به تصمیم گیرندگان ارائه می دهد. به همین دلیل حسابداری را زبان تجارت نامیده اند.
هر چقدر این زبان را بهتر یاد بگیریم، بهتر می توانیم بر وضعیت مالی زندگی خود تسلط داشته باشیم تحقیقاتی که اخیراً بر روی تعدادی از مدیران صورت گرفته است نشان می دهد که آنها معتقدند آموزش رشته حسابداری بسیار مهمتر از سایر رشته هایی است که به نحوی با تجارت سرو کار دارند.
برنامه ریزی مالی، استقراض ها، مالیات بر درآمد و سرمایه گذاری ها تماماً بر یک سیستم اطلاعاتی که ما آن را سیستم حسابداری می نامیم استوار است. یکی از مهمترین محصولات سیستم اطلاعاتی حسابداری صورت های مالی است که توان تصمیم گیری در افراد را ارتقا می دهد.
صورت های مالی مدارکی هستند که وضعیت افراد یا واحدهای تجاری را در قالب مقادیر پولی گزارش می کنند.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول:
ایرانیان و باطری
آشنایی با شرکت توان باطری
تاریخچه شرکت توان باطری و فعالیت های آن
اهداف شرکت
نوع محصولات و تولیدات باطری
باطری های اولیه
باطری های ثانویه
باطری های سربی – اسیدی
مزایای باطری های سربی – اسیدی
معایب باطری های سربی – اسیدی
انوع باطری های سربی – اسیدی
تولید صفحات باطری
مروری بر فعالیت های انجام شده شرکت
خط مشی سیستم های مدیریت و کیفیت ایمنی بهداشت
چارت سازمانی
فصل دوم:
۱-۱ مختصری از واحد برنامه و بودجه
گزارش واحد مالی
گزارش واحد اداری
گزارش واحد خرید
گزارش تولید و کنترل کیفیت
گزارش احد انتظامات
هزینه ها
فرم ثبت ها
۱-۲- واحد حقوق و دستمزد پرداختی
مالیات پرداختنی
هزینه بن
فصل سوم:
نتیجه گیری و پیشنهادات
جداول
فایل بصورت ورد ٣٥ صفحه قابل ویرایش می باشد