فصل اول
اداره مالی اداری
امور متقاضیان و امور مشترکین
واحد آبونمان
فوائد و مضرات استفاده از کامپیوتر در آبونمان
فصل دوم
تشکیلات و روابط سازمانی
چارت سازمانی
فصل سوم
معاونت اداره کل مخابرات استان تهران – مخابرات دکتر حسابی
برنامه ریزی
قوانین عمومیمدیریت
مسائل پرسنلی
شماره گذاری و اجرای پروژه
خرید و تدارکات
سیستمهای اطلاعاتی مالی و مدیریت
فصل چهارم
اداره نگهداری و بهرهبرداری ارتباط شهری
شبکه کابل و هوایی
بخش اطلاعات ۱۱۸
واحد تعمیر و نگهداری تلفنهای همگانی
واحد واگذاری خطوط شهری
بررسی امکانات فنی
تعیین بوخت و مشخصات فنی یک خط تلفن
تغییر مکانهای تلفنهای مشترکین
تغییر نام و مکان تلفن
لیست بندی کافوها
نگهداری نقشههای فنی وثبت کلیه اطلاعات
تعیین دفتر ودیعه
دفتر حق تقدیم
فصل پنجم
اداره نگهداری و بهرهبرداری ارتباطات راه دور
واحد تلفن راه دور و بینالمللی
ارتباط نقدی
ارتباط نسیه
ارتباط وارده
واحد تلفن بینالملل
اطاق دستگاه کاریر
مؤخره و نتیجه گیری
منابع و ماخذ
فصل اول
اداره مالی اداری
اداره مالی اداری ضمن ارائه خدمات به متقاضیان و مشترکین تلفنی بصورت قبول تقاضا و اشتراک تلفن و تشکیل پرو.نده و رسیدگی به امور قبوض مشترکین و محاسبه در آمد و هزینهها ، خدمات تدارکاتی و پرسنلی و حقوقی کلیه پرسنل و کارکنان مخابرات شهرستان را به عهدهدارد که اگر فعالیت و تدارکات و پشتیبانی به موقع این اداره نباشد شاید بتوان گفت به فعالیت بقیه واحدهای ادارات مختلف این مجموعه بینتیجه و یا متوقف میماند .
امور متقاضیان و امور مشترکین
با انتشار اگهی قبول تقاضای تلفن نسبت به ثبت نام متقاضیان تلفن و فروش فیش به آنان اقدام میشود این ثبت نام و فروش فیش بایستی در محدوده مرز خدمات تلفنی که در طرح ایجاد امکانات مخابراتی است بایستی صورت پذیرد پس از فراهم شدن امکانات فنی ، توسط واحد مذکور جهت کلی متقاضیان ردیف ودیعه تعیین و طی دعوتنامه ای از متقاضی نسبت به تکمیل پرونده اقدام میشود و جهت هر یک با رعایت حق تقدیم فرم سیمک شی صادر و به واحد مربوطه ارسال مینمایند . پس از عودت فرم مذکور از واحد زیربط به امور متقاضیان نصبت به صدور فرم دایری تلفن و ارسال آن به واحدهای مربوطه نسبت به بر قراری ارتباط مشترکین اقدام میشود و پرونده مربوطه نیز از امور متقاضیان به امور مشترکین جهت استقرار در فایل مربوطه و بایگانی میگردد .
پس از دایری هر تلفن کلیه تغییرها و درخواستهای مشترکین در واحد امور مشترکین صورت میپذیرد که اهم آن بشرح ذیل میباشد .
۱-تغییر نام فیش بکلی ممنوع است مگر بصورت درجا به غیر فقط با تغییر مالک در صوتیکه خریدار ملک ، خریدار فیش مذکور باشد و یا اینکه متقاضی تلفن فوت نموده باشد واگذاری نوبت به احدی از ورّاث با اجازه سایر ورثه طبق گواهی مربوطه ملامانع است .
۲-تعویض آدرس فیش که با اخذ هزینه مربوطه و ارائه مدارک لازم و رعایت آئین نامه و مقررات شرکت صورت میگیرد . چون نرخ هزینه تعویض آدرس فیش در سه دوره مورد مطالعه یعنی سالهای ۶۸و۷۰و۷۲ تغییر نکرده است لذا تفاوتها در در آمدهایی که در زیل آمدهاست فقط بخاط تغییرات میباشد که اشاره میشود .
فایل بصورت ورد ٧٠ صفحه قابل ویرایش می باشد
فهرست مطالب
عنوان
تعریف انبار ………………………………………………………………………………………………………….
هدف از استقرار یک سیستم انبار ………………………………………………………………………………..
نمونه فرمهای مورد نیاز در انبار …………………………………………………………………………………..
کنترلهای مورد نیاز هنگام دریافت کالای فروشگاه…………………………………………………………….
مجوزهای مورد نیاز برای دریافت کالا از ا نبار…………………………………………………………………
مشخصات مکان لازم برای نگهداری کالا و تعداد انبار های مورد نیاز در کارخانه……………………..
مشخات کارت انبار و کاروکس……………………………………………………………………………………
چگونگی ثبت اطلاعات انبار در دفاتر مالی و دراک انبار…………………………………………………….
ترتیب تنظیم فرمهای مختلف هنگام دریافت و خروج کالا و امضاهای مجاز لازم مغایرت انبار گردانی
تعریف انبار:
انبار به هر محل و فضای که بتوان در آن مواد اولیه قابل مصرف و شناخت انواع محصولات و یا محصولات ساخته شده و قابل فروش و یا کالای منجر ساخته و انواع قطعات و لوازم یدکی و تجهیزات و ماشینآلات ملزومات و مجهزآلات و هرگونه متسعمل و غیر قابل استفاده و اقساطی را در آن بطور منظم و سیستماتیک با مدیریت معین و یا نامعلوم نگه داری کرد اطلاق میشود.
)هدف از استقراریک مستقیم انبار:
به طور کلی هدف از ایجاد یک سیستم در یک سازمان سه هدف اساسی میباشد:
الف- استقرار و برقراری سیستم کنترلهای داخلی:
به طور کلی در یک سازمان تجاری رعایت دستورالعملها و بخشنامهها ی مدیریتی حفاظت از دارائیها تأمین منافع سهامداران و در نهایت بهینه نمودن سیستم کاری یک نیاز و اصل میباشد که این شرکت نیز از این قاعده مستثنی نمیباشد یک سیستم کنترل داخلی دارای اجزاء و بخشهای مختلفی میباشد یکی از این اجزاء و بخشها که دارای حساسیت بسیار بالایی میباشد بخش موجودیها و اقلام جنسی شرکت میباشد.
که جهت اجرای هدف اساسی کنترلهای داخلی در بخش انبار لازم به اجرا میباشد در حقیقت با پیاده شدن مستقیم گردش موجودیها چهار هدف اساسی کنترلهای داخلی بر آورده میگردد و البته میزان دستیابی به این اهداف نیز بستگی به نوع سیستم و گردش موجودیها در شرکت دارد.
ب – ارزشیابی صحیح موجودیها:
برای پرداختن به این هدف لازم است به این سوال پاسخ منتقی داده شود، چرا در یک سا زمان تجاری ما نیازمند ارزیابی موجودیها میباشیم؟
پاسخ این سوال میتواند بسیار متنوع باشد اما در اینجا به نکات اساسی آن تکیه مینماییم که ۲ نکته میباشد؟
۱- اندازهگیری دقیق، میزان سود و زیان شرکت
۲- امر گزارشگری موجودیها به سهامداران با توجه به رعایت اصل محافظه کاری. برای رسیدن به پاسخ ادل در یک سیستم انبار روشها و مراحل اجرایی وجود دارد که قاعدتاَ با انجام آن روشها و مراحل میسر میگردد اما نکتة مهم در این قضایا پاسخ به سوال دوم میباشد که چرا میبایست گزارشگری صحیحی از موجودیهای شرکت به سهامدار ارائه گردد پاسخ به این سؤال تا حدودی در ارتباط با اصول مفروضات بنیادین حسابداری میباشد. مفروضات حسابداری حسابداران را ملزم میکند که در امر گزارشگری اقلام خود را در صورتهای مالی رعایت محافظه گری و ارتباط را دارند یعنی اینکه حسابدار موضف است ارزش موجودیهای خود را طوری نشان دهد که این موجودیها کمتر از ارزش واقع باشد و بدون آنکه صورتهای مالی تحلیف گردد.
ج ) فراهم نمودن بستر مناسب جهت فرایند گزارش دهی به استفاده کنندگان
داخلی و خارجی:
امروزه با توجه به مسائل پیچیده اقتصادی فرآیند گزارش دهی داخلی به مدیران
یک سازمان نقش بسزایی پیدا کرده است به طوری که گزارش دهی ناقص یکی از نیازهای روزانه ولاینفک مدیران امروز گردیده است. در یک سازمان تجاری زمانی میتوان بهترین اطلاعات را تهیه نمود که بستر مناسب جهت فراهم نمودن اطلاعات باشد یکی از این بسترهای مناسب سیستم انبار و گزارش موجودیها میباشد.
۲) فرمهای مورد نیاز در انبار:
به طور کلی تعداد و انواع فرمهای انبار باتوجه به ماهیت و عملکرد سیستم انبار میتواند متنوع باشد اما جهت برقراری یک سیستم عمده آن انبار حداقل فرمهای مورد نیاز میباشد.
در شرکت افراتاب تغیر از فرمهای استفاده میشود ه به مختصری از آنها ذکر میکنیم.
فایل بصورت ورد 17 صفحه قابل ویرایش می باشد
معاملات و رویدادهای مالی زیر در بهمن ماه ۱۳۸۱ در تعمیرگاه مرکزی زرین گل انجام شده است:
۱/۱۱- ساختمان اداری در دو طبقه به مبلغ ۴۱۰۰۰۰۰۰ ریال خریداری میش.د. مبلغ ۲۵۰۰۰۰۰۰ ریال از آن مربوط به زمین و بقیه ی آن مربوط به ساختمان است که وجود آن به ترتیب زیر پرداخت می گردد.
الف- یک فقره چک به مبلغ ۲۲۰۰۰۰۰ ریال
ب- بقیه طی چهار فقره سفته شامل:
سفته شماره ۱۷۲۵۰۲ به سررسید ۱۵/۱۱/۱۳۸۱ به مبلغ ۲۸۰۰۰۰۰ ریال
سفته شماره ۱۷۲۵۰۳ به سررسید ۱۵/۱۲/۱۳۸۱ به مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰۰ ریال
سفته شماره ۱۷۲۵۰۴ به سررسید ۱۵/۱/۱۳۸۲ به مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰۰ ریال
سفته شماره ۱۷۲۵۰۵ به سررسید ۱۵/۲/۱۳۸۲ به مبلغ ۱۶۰۰۰۰۰۰ ریال
۲/۱۱- مقداری اثاثه ی اداری به مبلغ ۷۵۰۰۰۰ ریال به طور نسیه از فروشگاه صفایی خریداری گردید.
۵/۱۱- مبلغ ۱۵۰۰۰۰۰ ریال لوازم یدکی که قبلا وجه آن به طور علی الحساب پرداخت شده بود تحویل گرفته شد.
۷/۱۱- مبلغ ۴۵۰۰۰۰۰ ریال وجه فروش نقدی فروشگاه به حساب جاری تعمیرگاه نزد بانک واریز گردید.
۷/۱۱- مبلغ ۷۵۰۰۰۰۰ ریال خدمات از سوی تعمیرگاه در هفته اول بهمن ماه به مشتریان ارائه شد که مبلغ ۳۵۰۰۰۰۰ ریال از آن نقدا دریافت و به صندوق تعمیرگاه واریز شد و بقیه آن قبلا به طور علی الحساب دریافت شده بود که به حسابهای مربوطه منظور گردید.
۹/۱۱- مبلغ ۲۸۰۰۰۰۰ ریال قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز از شرکت مهتاب به طور نسیه خریداری شد. شرط فروش ن/۱۰-۲/۵٫
فایل بصورت ورد 30 صفحه قابل ویرایش می باشد
فهرست مطالب
فصل اول
مقدمه
تاریخچه
ویژگیهای صنعت برق
سرمایه بری زیاد تأسیسات
زمان بری زیاد در اجرای پروژه ها
ضرورت تداوم تأمین برق
نظارت و کنترل
انحصار
آماده کردن زمینه ها برای استفاده از بخش دولتی در اداره صنعت برق
اجرای سیاستهای عدم تمرکز
هزینه یابی
توجه به منابع و فروش برق
حذف بخشهای امانی و خدماتی
ظرفیت سازی
تفکیک فعالیت های برق
اقدامات انجام شده در زمینه بهره برداری
تشکیل شرکت های توزیع نیروی برق
تشکیل شرکتهای پشتیبانی فنی مانند تعمیرات و تأمین قطعات
محدود نمودن فعالیت در شرکتهای توزیع
اقدامات انجام شده در زمینه توسعه
صنعت برق در برنامه های عمرانی
صنعت برق در برنامه اول عمرانی
صنعت برق در برنامه دوم عمرانی
صنعت برق در برنامه سوم عمرانی
تغییر مؤسسات و کاهش فایده صورتهای مالی
فصل دوم
نگاهی به قانون بودجه کل کشور
تبصره های مربوط به وظایف شرکتهای دولتی
بند « الف » تبصره ۱۵
بند « ب » تبصره ۱۵
بررسی و تحلیل حسابهای روش متحدالشکل حسابداری برق از دیدگاه نظری اصول و استانداردهای حسابداری
ثبت تأسیسات برق بر اساس قیمت تما م شده
حسابهای معین تأسیسات برق
شرح حساب
۱ـ تاسیسات تولید برق با نیروی بخار
۲ – تأسیسات تولید برق با نیروی آب
فصل سوم
ملاحظاتی در مورد تجدید ارزیابی دارایی ها ی ثابت شرکت های تابعه وزارت نیرو
مقدمه
انتخاب دارایی جهت تجدید ارزیابی
تناوب تجدید ارزیابی
تعیین مبلغ تجدید ارزیابی
فصل چهارم
مدلهای نقدینگی در مدیریت مالی صنعت برق
مدیریت صندوق
چرخه نقدی در بخش توزیع برق و شیوه های بهبود بخشیدن به آن
حسابداری وجوه نقد در شرکت های برق
کنترل های داخلی وجوه نقد در شرکتهای برق منطقه ای
راهبری متمرکز وجوه در صنعت برق – دیسپاچینگ وجوه
الف : راهبری متمرکز وجوه منطقه ای
ب : راهبری متمرکز وجوه صنعت برق
اهداف اصلی گزارشگری نقدینگی
هدفها ی گزارشگری در برنامه ریزی
هدفهای گزارشگری نقدینگی در اعمال کنترل
زمان گزارشگری نقدینگی
انواع گزارشهای نقدینگی
نکات مورد توجه در حساب سپرده ویژه
ویژگیهای حساب سپرده
فصل پنجم
هزینه ها در صنعت برق
هزینه یابی جذبی
تخصیص و تسهیم
فصل ششم
هدف از ترخیص و طبقه بندی اطلاعات در صورتهای مالی
تجزیه و تحلیل صورتهای مالی
بررسی روند نسبتهای مالی صنعت برق
نقاط ضعف و قوت نسبت های مالی
نقاط قوت
نقاط ضعف
روند نسبت های نقدینگی
فرایند نسبت های اهرمی
نسبت های مالی در صنعت برق
نسبت های مالی
محاسبه نسبتها در صنعت برق
جدول شماره ۲ حد متوسط بالا و پایین نسبت های مالی در صنعت برق
ترازنامه
یادداشتهای همراه صورتهای مالی
صورت حساب سود و زیان
صورت سود (زیان) انباشته و تخصیص سود
صورت گردش وجوه نقد
جریان ورود و خروج وجه نقد
صورت گردش وجوه نقد
یادداشتهای همراه صورتهای مالی
سرمایه
اثرات انباشته تغییر در اصول و روشهای متداول حسابداری
مقدمه:
وجود اطلاعات مالی شفاف و قابل مقایسه ، یکی از ارکان اصلی پاسخگویی مدیران اجرایی و از نیازهای اساسی تصمیم گیران اقتصادی و از ملزومات بی بدیل توسعه و رشد اقتصادی در بخش خصوصی و دولتی است .
صاحبان سهام ، اعتبار دهندگان ، دولت و سرمایه گذاران بالقوه در جهت تصمیم گیری در زمینه های خرید ، فروش ، نگهداری سهام ، اعطای وام ، ارزیابی عملکرد مدیران اجرایی و سایر تصمیمات مهم اقتصادی به اطلاعات مالی معتبر ، مربوط و قابل فهم نیاز دارند .
اگر چه اطلاعات مالی از منابع مختلف قابل استخراج است ، اما در حال حاضر صورتهای مالی ، هسته اصلی منابع اطلاعات مالی را تشکیل می دهد و بنابر این باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد . تهیه صورتهای مالی بر اساس استانداردهای حسابداری به عنوان ضوابط معتبر ، تضمین کیفیت مطلوب صورتهای مالی است . روح حاکم در تدوین استانداردهای حسابداری ایجاد الزاماتی در جهت ارائه شفاف نتایج عملکرد واحدهای اقتصادی در قالب اطلاعات مالی است .
حسابداری مستقل صورتهای مالی ،ارزیابیرعایتاستانداردهای حسابداری
در صورتهای مزبور بوده و اظهار نظر « مقبول » نماد رعایت این استانداردها و در نهایت معیار اعتبار صورتهای مورد اشاره در زمینه اطلاعات مالی می باشد .
بررسی روند اظهار نظر « مقبول » ارائه شده توسط حسابرسان نسبت به صورتهای مالی حدود ۲۰۰۰ شرکت مورد رسیدگی ، طی شش سال گذشته حکایت از این دارد که هر چند طی سالیان اخیر بهبود نسبی در نحوه تهیه صورتهای مالی توسط شرکتها صورت گرفته لکن هنوز تعداد زیادی از شرکتهای مورد بررسی به دلایل زیر موفق به دریافت اظهار نظر « مقبول » نسبت به صورتهای مالی خود نمی گردند:
ـ عدم درک صحیح از نقش و جایگاه امور مالی در شرکت ها و در نتیجه عدم توجه کامل به دانش و تجربه حرفه ای در تعیین اعضای مالی هیأت مدیره و یا مدیران مالی شرکتها.
ـ عدم برخورد و یا پیگیری مناسب مجامع عمومی در خصوص موارد اعلام شده در گزارش حسابرسان مستقل .
ـ وجود سیستم های نا مناسب حسابداری و فقدان سیستم مناسب کنترلهای داخلی در شرکتها .
انجام دادن یک عمل و حتی خودداری از یک عمل مستلزم تصمیم گیری و لازمه تصمیم گیری ، آگاهی است . برای آگاهی باید اطلاعات موجود در باره موضوع تصمیم را گرد آوری و اطلاعات مؤثر در تصمیم گیری را انتخاب نمود ، و بر اساس این اطلاعات ، تصمیمات مختلفی را که می توان نسبت به یک موضوع گرفت تعیین و آثار و نتایج هر یک را ارزیابی کرد . در اینصورت تصمیمی که در نهایت گرفته می شود آگاهانه و معقول خواهد بود .
تاریخچه :
بهره برداری بهینه از انرژی ، علی الخصوص انرژی الکتریکی با پیشرفت تمدن همراه بوده و از شاخص های توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی نیز در جوامع بشری مصرف انرژی می باشد . نیروی برق به عنوان یکی از انرژی های ثانویه نقش مهمی در زندگی ایفا می نماید زیرا که انرژی الکتریکی در زمان نیاز به راحتی قابل انتقال بوده و به آسانی به صورتهای دیگر انرژی قابل تبدیل می باشد و همچنین باعث آلودگی محیط زیست نشده و به صورت مستمر سهم بیشتری از مصرف نهایی انرژی را به خود اختصاص می دهد . با توجه به نقش ارزنده و سهم صنعت برق و برنامه ریزی و تصمیم گیری نهایی در جهت توسعه و بهبود این صنعت نقش اطلاع رسانی و اهمیت آمار هر چه بیشتر آشکار می گردد.
اکنون بیش از نود سال از تأسیس کارخانه برق شهری در ایران می گذرد و حدودأ سی سال نخست این مدت مؤسسات تولید و توزیع برق کلأ در دست بخش خصوصی بوده نه تنها صاحبان و مدیران آنها درگذشته اند بلکه متأسفانه دفاتر و اسناد مرتب و مدونی در دست نیست در بیشتر موارد حتی یک نکته روشن کننده مطلب هم دشوار بدست می آید .
در اولین سالهای بعد از سال ۱۳۲۰ هجری شمسی نظر به اشغال ایران توسط قوای خارجی و اثرات ناشی از آن ، توسعه برق به کندی صورت گرفت . در این سالها که همزمان با ادامه جنگ جهانی دوم و ویران شدن بسیاری از کارخانه های سازنده لوازم و تجهیزات مختلف از جمله مولد برق در سراسر جهان بود ، صنعت برق در ایران نیز نمی تو انست از این بحران جهانی به دور باشد و در نتیجه پیشرفت قابل توجهی در این زمینه صورت نگرفت . با این وجود برای تأمین برق کشور اقدام به خرید و نصب چهار دستگاه مولد ۲۰۰۰ کیلو واتی ( در مجموع به قدرت ۸۰۰۰ کیلو وات ) در محل شرکت برق منطقه ای فعلی تهران ( میدان شهدا ) شد که در مهر ماه سال ۱۳۲۷ بهره برداری از آن آغاز شد .احداث این نیرو گاه و حتی استفاده از نیروی مولد های برق کارخانه های دولتی از جمله سلطنت آباد ، سیمان ری ، سیلو ، دخانیات و راه آهن نیز تکافوی پاسخگویی به نیازهای برق تهران را نمی کرد . چنانکه در زمستان سال ۱۳۲۸ کمبود نیروی برق در تهران بطور کامل محسوس شد و به همین خاطر مسئولان پس از مطالعه و بررسیهای لازم در سالهای ۱۳۳۲ و ۱۳۳۳ اقدام به خرید سه دستگاه مولد دیزلی ۱۳۰۰ کیلو واتی و در مجموع به قدرت ۳۹۰۰ کیلو وات از کارخانه نردبرگ آمریکا به مبلغ ۵۰۰۰۰۰ دلار نمودند . این مولد ها در فاصله سالهای ۱۳۳۴ و ۱۳۳۵ مورد بهره بردار ی قرار گرفتند .
در طی این مدت در برخی از شهرها و روستاهای بزرگ ، شهرداریها و یا بخش خصوصی بطور مستقل اقدام به نصب مولد و احداث شبکه توزیع برق نمودند . در این سالها به منظور رفع مشکلات ناشی از جنگ جهانی دوم و جبران عقب افتادگی های امور کشور از جمله صنعت برق ، اقدامات گسترده ای به عمل آمد و نظام اقتصادی کشور با پیاده شدن برنامه های عمرانی ، بصورت برنامه ریزی شده و منظم آغاز گردید.
فایل بصورت ورد 118 صفحه قابل ویرایش می باشد
فهرست مندرجات شماره صفحه
ترازنامه ۲
صورت سود و زیان ۳
گردش سود (زیان) انباشته ۳
صورت جریان وجوه نقد ۴
یادداشتهای توضیحی:
الف) تاریخچه فعالیت شرکت ۵
ب) مبنای تهیه صورتهای مالی ۵
پ) خلاصه اهم رویههای حسابداری ۶
ت) یادداشتهای مربوط به اقلام مندرج در صورتهای مالی و سایر اطلاعات مالی ۳۰ـ۷
بخش هایی از پروژه مالی شرکت آبادانی و مسکن الهیّه خراسان
۱) تاریخچه فعالیت و وضعیت عمومی شرکت:
۱ـ۱) کلیات: شرکت آبادانیومسکن الهیّه خراسان (سهامی خاص) در تاریخ ۲۱/۱۱/۱۳۷۷ طی شماره ۱۳۶۸۸ در اداره ثبت شرکتهای مشهد به ثبت رسیده است. موضوع فعالیّت شرکت طبق اساسنامه مصوب مجمع عمومی فوقالعاده مورخ ۱۵/۱۱/۱۳۷۷ عبارتست از انجام سرمایهگذاری بطور مستقیم و غیرمستقیم درکلیه بخشها و فعالیتهای اقتصادی, مالیوبازرگانی, خدماتی, عمرانی, تولیدی, صنعتی, کشاورزی, دامپروری, معادنوطراحی, نظارت و ارائه خدمات مشاورهمهندسی و اجرای پروژههای عمرانی ساختمانی, راهسازی و تأسیسات, سرمایهگذاری داخلی و خارجی از طریق مشارکت و یا مبادرت به خریدوفروش سهام از طریق اشخاص حقیقیوحقوقی.
فایل بصورت ورد 40 صفحه قابل ویرایش می باشد
فهرست
تعریف: داراییها داراییهای جاری داراییهای غیر جاری
تعریف: بدهیها بدهیهای جاری درآمدها هزینه ها سرمایه
تعریف: ترازنامه صورتحساب سود وزیان
ترازنامه منتهی به ۳۱/۶/۸۳
سند حسابداری مهر ماه
دفتر روزنامه مهر ماه
دفاتر کل در پایان مهر ماه
صورت مغایرت بانکی در پایان مهر ماه
تراز آزمایشی منتهی به ۳۰/۷/۸۳
ارزیابی موجودی پایان دوره ماه اول
سند حسابداری آبان ماه
دفتر روزنامه آبان ماه
دفاتر کل آبان ماه
صورت مغایرت بانکی در پایان آبان ماه
تراز آزمایشی منتهی به ۳۰/۸/۸۳
ارزیابی موجودی پایان دوره به روشی ساده
کارت حساب مواد آبان ماه ــــــ fifo
سند حسابداری آذر ماه
دفتر روزنامه آذر ماه
صورت مغایرت بانکی
تراز آزمایشی منتهی به ۳۰/۹/۸۳
صورت مغایرت بانکی
تراز آزمایشی منتهی به ۳۰/۹/۸۳
اطلاعات به دست آمده جهت اصلاح حسابها
تراز آزمایشی اصلاح شده
ارزیابی موجودی پایان دوره آذر ماه به روش ساده
کارت حساب مواد آذر ماه ــــــ fifo
ثبت بستن حسابهای موقت و بستن حسابهای دائم در پایان آذر ماه
صورتحساب سود و زیان منتهی به ۳۰/۹/۸۳
صورتحساب سرمایه منتهی به ۳۰/۹/۸۳
ترازنامه منتهی به ۳۰/۹/۸۳
تمامی عملیات انجام گرفته و صورتهای مالی تهیه شده در مورد کارگاه تولید نقل به صورت فرضی می باشد که در این کارگاه بعد از خریداری شکر ، عملیات و مراحل تولید روی آن انجام گرفته و تبدیل به نقل میشود و توسط فروشندگان به فروش میرسد.
روش انبارداری کارگاه تولیدی ، روش اولین صادره از اولین وارده «Fifo » در نظر گرفته شده و تعداد کارگران مشغول در کارگاه نیز فرضاً ۱۲ نفر است که هر کدام ماهیانه مبلغ ۹۰۰،۰۰۰ ریال دستمزد دریافت میدارند.
در این پروژه سعی من بر این بوده از زیاده نویسی های بیجا (منظور افزایش مقدار خرید و فروش و هزینه های روزانه کارگاه که منجر به انجام ثبت ها و عملیات بیشتری خواهد شد) صرف نظر نموده و به طور خلاصه و مفید تمامی عملیاتی را که لازم یک طرح حسابداری است را انجام داده باشم. و فکر می کنم که هدف اصلی از این پروژه نشان دادن مراحلی است که الزاماً باید انجام گیرد، نه زیاده نویسی در مورد هر یک از مراحل.
فایل بصورت ورد 78 صفحه قابل ویرایش می باشد
فهرست
تعریف: داراییها داراییهای جاری داراییهای غیر جاری
تعریف: بدهیها بدهیهای جاری درآمدها هزینه ها سرمایه
تعریف: ترازنامه صورتحساب سود وزیان
ترازنامه منتهی به ۳۱/۶/۸۳
سند حسابداری مهر ماه
دفتر روزنامه مهر ماه
دفاتر کل در پایان مهر ماه
صورت مغایرت بانکی در پایان مهر ماه
تراز آزمایشی منتهی به ۳۰/۷/۸۳
ارزیابی موجودی پایان دوره ماه اول
سند حسابداری آبان ماه
دفتر روزنامه آبان ماه
دفاتر کل آبان ماه
صورت مغایرت بانکی در پایان آبان ماه
تراز آزمایشی منتهی به ۳۰/۸/۸۳
ارزیابی موجودی پایان دوره به روشی ساده
کارت حساب مواد آبان ماه ــــــ fifo
سند حسابداری آذر ماه
دفتر روزنامه آذر ماه
صورت مغایرت بانکی
تراز آزمایشی منتهی به ۳۰/۹/۸۳
صورت مغایرت بانکی
تراز آزمایشی منتهی به ۳۰/۹/۸۳
اطلاعات به دست آمده جهت اصلاح حسابها
تراز آزمایشی اصلاح شده
ارزیابی موجودی پایان دوره آذر ماه به روش ساده
کارت حساب مواد آذر ماه ــــــ fifo
ثبت بستن حسابهای موقت و بستن حسابهای دائم در پایان آذر ماه
صورتحساب سود و زیان منتهی به ۳۰/۹/۸۳
صورتحساب سرمایه منتهی به ۳۰/۹/۸۳
ترازنامه منتهی به ۳۰/۹/۸۳
تمامی عملیات انجام گرفته و صورتهای مالی تهیه شده در مورد کارخانه تولید شکلات فرمند به صورت فرضی می باشد که در این کارخانه بعد از خریداری شکر ، و سابر مواد و مراحل تولید روی آن انجام گرفته و تبدیل به شکلات میشود و توسط فروشندگان به فروش میرسد.
روش انبارداری کارخانه تولیدی ، روش اولین صادره از اولین وارده «Fifo » در نظر گرفته شده است و فرض بر این است که تعداد کارگران مشغول در این کارخانه ۱۲ نفر است که هر کدام ماهیانه مبلغ ۹۰۰،۰۰۰ ریال دستمزد دریافت میدارند .
فایل بصورت ورد 88 صفحه قابل ویرایش می باشد
فهرست مطالب
فصل اول : عملیات پیمانکاری :
- اررکان اصلی عملیات پیمانکاری
- انواع قرارداد های پیمانکاری
- مراحا اجرای طرح و انجام عملیات پیمانکاری
- مطالعات مقدماتی یا اولیه طرح
- ارجاع کار به پیمانکار
- انعقاد قرار داد با پیمانکار
- اجرای کار ( شروع عملیات )
- خاتمه کار
- سازمان بر اساس وظایف ( سازمان کار کروی )
فصل دوم : حساب های شرکت پیمانکاری ایران بتون ساز
دارائی های جاری
- بانک و صندوق
- تخواه گردان ها
- حساب های دریافتنی
- حساب ذخیرة مطالبات مشکوک الوصول
- اسناد دریافتنی
- پیش پرداخت ها
- سپرده حسن انجام کار
درارئیهای ثابت :
- دارائیهای ثابت مشهود
- داراییهای ثابت نا مشهود
بدهی های جاری :
- حسابهای پرداختنی
- اسناد پرداختنی
- پیش دریافت ها
بدهی های بلند مدت
- سرمایه
- در آمدها
- هزینه ها
- حساب پیمان
- حساب کار گواهی شده
فصل سوم : روش های تداول حسابداری پیمانکاری
- روش کار تکمیل شده
- روش درصد پیشرفت کار
- ذخیرة لازم برای زیان های قابل پیش بینی
- دعاوی و تغیرات ناشی از قراردادهای پیمانکاری
- تعیین سود پیمان تکمیل شده
- انتقال سود و بستن حساب پیمان تکمیل شده
- محاسبة صود پیمان نا تمام
- نحوة محاسبه و پرداخت دستمزد کارگران و سرپرستان کارگاه
- نحوه محاسبات استحلاک تموال ، ماشین آلات و تجهیزات .
فصل چهارم : مالیات پیمانکاری
- مالیات مقملوع
- مالیات بر در آمد پیمانکاری
- در آ‚د مشحول مالیات پیمانکاری
- مالیات موسسات پیمانکاری
- شرکت های سهامی
- نحوة نگهدای حساب های مالیاتی
- پیش پرداخت مالیات
- مالیات قطعی پیمان ها
- ذخیرة مالیات بر در آمد
فصل پنجم : گزارش های مالی
- ترازنامه
- جدول بهای تمام شدةکار در جریان ساخت
- گزارش های عملیاتی
- گزارش پیشرفت کار
- صورت حساب صودو زیان
- تراز آزمایشی
خلاصه ای از نکات مهم پروژه به شرح زیر می باشد
۱- مراحل انجام عملیات پیمانکاری
۲- حسابهای شرکت پیمانکاری
۳- روش های متداول حسابداری پیمانکاری
۴- مالیات پیمانکاری
۵- گزارش های مالی
۶- صورت مسئلة پیمانکاری
پیشگفتار :
تدوین مطالبی دربارة نحوة حسابداری انواع فعالیت های اقتصادی از یک سو ، بر دانش پیشرفته و امروزین حسابداری متکی و از سوی دیگر ، با شرایط خاص ، عرف تجاری و قوانین حاکم بر فعالیت های اقتصادی در ایران منطبق باشد یکی از زمینه های ضروری پژوهشی است که می تواند کاربرد روش های پیچیدة حسابداری را آسان ساخته و در عین حال خدمات حسابداری در سطوح مختلف را کارآمدتر نماید علاوه بر این ، پژوهش هایی از این دست ، امکانات گسترش ، رواج و فراگیری ، اصول و ضوابط حرفه ای را افزایش داده و کار حسابداری واحدهای تجاری را در مجموع بهبود می بخشد امروزه مؤسسات عمومی و خصوصی اجرای عملیاتی نظیر : راه سازی – سد سازی – احداث ساختمان – تاسیسات – کشتی سازی – هواپیما سازی و ساخت قطعات پیچیده وسایل و تجهیزات را با انعقاد پیمان به مؤسسات پیمانکاری واگذار می کنند .
ارکان اصلی عملیات پیمانکاری :
در هر نوع عملیات پیمانکاری ارکان اصلی زیر وجود دارد :
کارفرما : شخص حقیقی یا حقوقی است که به عنوان یک طرف قرارداد ، عملیات اجرایی معینی را به پیمانکار ارجاع می کند .
پیمانکار : شخصی حقیقی یا حقوقی است که به عنوان طرف دیگر قرارداد ، عملیات اجرایی پیمان را به عهده می گیرد .
قرارداد : رابطه حقوقی بین طرفین است که منشا تعهد و التزام می باشد و شامل موضوع کار ، مدت انجام کار ، مبلغ قرارداد و تعهدات کارفرما و پیمانکار است .
موضوع قراردادهای پیمانکاری معمولا ساختن یک دارایی یا دارایی های است که در مجموع طرح واحدی را تشکیل می دهد .
فایل بصورت ورد 112 صفحه قابل ویرایش می باشد
فهرست مطالب
فصل اول : عملیات پیمانکاری :
- اررکان اصلی عملیات پیمانکاری
- انواع قرارداد های پیمانکاری
- مراحا اجرای طرح و انجام عملیات پیمانکاری
- مطالعات مقدماتی یا اولیه طرح
- ارجاع کار به پیمانکار
- انعقاد قرار داد با پیمانکار
- اجرای کار ( شروع عملیات )
- خاتمه کار
- سازمان بر اساس وظایف ( سازمان کار کروی )
فصل دوم : حساب های شرکت پیمانکاری ایران بتون ساز
دارائی های جاری
- بانک و صندوق
- تخواه گردان ها
- حساب های دریافتنی
- حساب ذخیرة مطالبات مشکوک الوصول
- اسناد دریافتنی
- پیش پرداخت ها
- سپرده حسن انجام کار
درارئیهای ثابت :
- دارائیهای ثابت مشهود
- داراییهای ثابت نا مشهود
بدهی های جاری :
- حسابهای پرداختنی
- اسناد پرداختنی
- پیش دریافت ها
بدهی های بلند مدت
- سرمایه
- در آمدها
- هزینه ها
- حساب پیمان
- حساب کار گواهی شده
فصل سوم : روش های تداول حسابداری پیمانکاری
- روش کار تکمیل شده
- روش درصد پیشرفت کار
- ذخیرة لازم برای زیان های قابل پیش بینی
- دعاوی و تغیرات ناشی از قراردادهای پیمانکاری
- تعیین سود پیمان تکمیل شده
- انتقال سود و بستن حساب پیمان تکمیل شده
- محاسبة صود پیمان نا تمام
- نحوة محاسبه و پرداخت دستمزد کارگران و سرپرستان کارگاه
- نحوه محاسبات استحلاک تموال ، ماشین آلات و تجهیزات .
فصل چهارم : مالیات پیمانکاری
- مالیات مقملوع
- مالیات بر در آمد پیمانکاری
- در آ‚د مشحول مالیات پیمانکاری
- مالیات موسسات پیمانکاری
- شرکت های سهامی
- نحوة نگهدای حساب های مالیاتی
- پیش پرداخت مالیات
- مالیات قطعی پیمان ها
- ذخیرة مالیات بر در آمد
فصل پنجم : گزارش های مالی
- ترازنامه
- جدول بهای تمام شدةکار در جریان ساخت
- گزارش های عملیاتی
- گزارش پیشرفت کار
- صورت حساب صودو زیان
- تراز آزمایشی
خلاصه ای از نکات مهم پروژه به شرح زیر می باشد
۱- مراحل انجام عملیات پیمانکاری
۲- حسابهای شرکت پیمانکاری
۳- روش های متداول حسابداری پیمانکاری
۴- مالیات پیمانکاری
۵- گزارش های مالی
۶- صورت مسئلة پیمانکاری
پیشگفتار :
تدوین مطالبی دربارة نحوة حسابداری انواع فعالیت های اقتصادی از یک سو ، بر دانش پیشرفته و امروزین حسابداری متکی و از سوی دیگر ، با شرایط خاص ، عرف تجاری و قوانین حاکم بر فعالیت های اقتصادی در ایران منطبق باشد یکی از زمینه های ضروری پژوهشی است که می تواند کاربرد روش های پیچیدة حسابداری را آسان ساخته و در عین حال خدمات حسابداری در سطوح مختلف را کارآمدتر نماید علاوه بر این ، پژوهش هایی از این دست ، امکانات گسترش ، رواج و فراگیری ، اصول و ضوابط حرفه ای را افزایش داده و کار حسابداری واحدهای تجاری را در مجموع بهبود می بخشد امروزه مؤسسات عمومی و خصوصی اجرای عملیاتی نظیر : راه سازی – سد سازی – احداث ساختمان – تاسیسات – کشتی سازی – هواپیما سازی و ساخت قطعات پیچیده وسایل و تجهیزات را با انعقاد پیمان به مؤسسات پیمانکاری واگذار می کنند .
ارکان اصلی عملیات پیمانکاری :
در هر نوع عملیات پیمانکاری ارکان اصلی زیر وجود دارد :
کارفرما : شخص حقیقی یا حقوقی است که به عنوان یک طرف قرارداد ، عملیات اجرایی معینی را به پیمانکار ارجاع می کند .
پیمانکار : شخصی حقیقی یا حقوقی است که به عنوان طرف دیگر قرارداد ، عملیات اجرایی پیمان را به عهده می گیرد .
قرارداد : رابطه حقوقی بین طرفین است که منشا تعهد و التزام می باشد و شامل موضوع کار ، مدت انجام کار ، مبلغ قرارداد و تعهدات کارفرما و پیمانکار است .
موضوع قراردادهای پیمانکاری معمولا ساختن یک دارایی یا دارایی های است که در مجموع طرح واحدی را تشکیل می دهد .
فایل بصورت ورد 112 صفحه قابل ویرایش می باشد
فهرست مطالب
صفحهمقدمه ………………………………………………………………………………………………………… ۱
تاریخچه شرکت گروه ماشین های اداری (مادیران) …………………………………………… ۵
فصل اول : نظام مدیریت انبارها (اصول انبارداری
تعریف انبار ………………………………………………………………………………………………… ۱۱
جایگاه انبار …………………………………………………………………………………………………. ۱۱
اهداف و وظایف انبارها ………………………………………………………………………………… ۱۲
انواع انبار از نظر فرم ساختمانی …………………………………………………………………….. ۱۳
انواع موجودی های انبارها ……………………………………………………………………………. ۱۳
انتظارات مدیر یک مؤسسه از سیستم کنترل انبارها …………………………………………… ۱۴
تعریف طبقه بندی کالاها ………………………………………………………………………………. ۱۵
نکات مهم در طبقه بندی کالاها………………………………………………………………………. ۱۵
عوامل مؤثر در انتخاب سیستم وشیوة طبقه بندی ……………………………………………… ۱۶
انواع طبقه بندی کالاها ………………………………………………………………………………….. ۱۶
کدگذاری کالاها …………………………………………………………………………………………… ۱۶
انواع روش های کدگذاری ……………………………………………………………………………. ۱۶
فصل دوم : نظام سیستم اطلاعاتی انبار
تعریف سیستم های اطلاعاتی انبار و نتایج اجرای آن ………………………………………… ۲۰
متداولترین فرم های مورد استفاده در سیستم اطلاعاتی انبار ……………………………….. ۲۳
بخش های درگیر در سیستم اطلاعاتی انبارها …………………………………………………… ۳۰
اهم مراحل سیستم تدارکات مواد و غیره ………………………………………………………….. ۳۲
سیستم اطلاعاتی انبارها و نقش کامپیوتر در آن ………………………………………………… ۳۴
مراحل ایجاد سیستم کامپیوتری ……………………………………………………………………… ۳۵
فصل سوم : برنامه ریزی و کنترل موجودی ها
فعالیت های مربوط به موجودی …………………………………………………………………….. ۴۰
تعریف موجودی …………………………………………………………………………………………. ۴۱
اهمیت موجودب ها ……………………………………………………………………………………… ۴۱
علت نگهداری موجودی ها …………………………………………………………………………… ۴۲
مواضع مختلف بخش ها وگروههای درون سازمان نسبت به حجم موجودی ها …….. ۴۲
هزینه های نگهداری و انبار کردن موجودی ها …………………………………………………. ۴۳
مدل های کنترل موجودی ……………………………………………………………………………… ۴۵
انواع مدل های کنترل موجودی ……………………………………………………………………… ۴۵
زمان انتظار Lead time…………………………………………………………………………………
ذخیره ایمنی یا حداقل موجودی Safety Stock……………………………………………….
حداکثر موجودی………………………………………………………………………………………….. ۴۷
نقطة سفارش ………………………………………………………………………………………………. ۴۷
آنالیز A.B.C……………………………………………………………………………………………….
نمونه ای از آنالیز A.B.C………………………………………………………………………………
کنترل موجودی به روش E.O.Q…………………………………………………………………….
اطلاعات موردنیاز برای محاسبه E.O.Q…………………………………………………………..
نمونه ای از محاسبه E.O.Q…………………………………………………………………………..
فصل چهارم : تأثیر مستقیم کنترل موجودی
-تأثیر کنترل موجودی کالا بر سودآوری شرکت ها …………………………………………… ۸۵
-آیا انبار کالای شما تحت کنترل است ؟………………………………………………………….. ۸۵
-صورت های مواد ………………………………………………………………………………………. ۸۶
-سیاست های دریافت ………………………………………………………………………………….. ۸۷
-وضعیت ATP (مقدار موجودی در دسترس قابل تعهد) ………………………………….. ۸۷
-تغییرات مهندسی ……………………………………………………………………………………….. ۸۸
-گزارش ضایعات ………………………………………………………………………………………… ۸۹
-زمان دریافت کالا ……………………………………………………………………………………….. ۹۰
-سیستم مکان یاب انبار ………………………………………………………………………………… ۹۱
-موجودی کالا یا دارایی ……………………………………………………………………………….. ۹۲
-گردش موجودی کالا ………………………………………………………………………………….. ۹۴
-طراحی یا بهبود فرایند ………………………………………………………………………………… ۹۵
منابع و مآخذ……………………………………………………………………………………………۹۷
محققین و علمای علم مدیریت ، مدیریت را علم وهنر اداره کردن و سرپرستی نمودن گروهی از افراد در جهت نیل به اهدافی خاص تعریف نموده اند و یا عده ای دیگر آنرا بنابر وظایف مدیر، علم وهنر برنامه ریزی ، سازماندهی ، هدایت و انگیزش ، هماهنگی و کنترل فعالیت های سازمان مطابق با اهداف و برنامه های از قبل تعیین شده دانسته اند و سایمن مدیریت را تصمیم گیری می داند و آن نیز انتخاب یک بدیل یا گزینه و راه حل میان راه حل ها یا راهکارهای متعدد است بنحوی که اثربخشی و کارایی سازمان توأمان فراهم آید . مدیران سازمان در پی آن هستند که با حداقل امکانات حداکثر استفاده و مطلوبیت را از آن خود و سازمان خود نمایند . یکی از ابعاد بسیارمهم سازمان بعنوان نظام فنی و اجتماعی در حال حاضر ، بهترین شیوه بکارگیری از دارائیهای موسسه است و همچنین می دانیمکه قسمت عمده ای از دارائیهای موسسات در موجودیهای انبارهای آن مؤسسات نهفته و انباشته شده است ومدیریت مالی و تدارکات و انبارها در صددند تا بهتری ترکیب بهینه ای را که متضمن حداکثر سود یا حداقل هزینه برای مؤسسه باشد را معین بنمایند و در این راستا از فنون و علم مدیریت صنعتی بهره ای شایان می برند چرا که زمان و هزینه از عناصر اصلی تصمیمگیری مدیریت بشمار می آید . جهت تصحیح سیستم های انبارداری وطراحی آنها و همچنین طراحی مدل هایی متناسب با مؤسسات اشراف دانش بر علوم مختلف و تکنیک های متنوع حاصل از رشته های مختلف ضروریست ولذا در این مجموعه به صراحت مشاهده می شود که چگونه از تکنیک های نموداری یا گرافیکی ، جداول و ابزارهای هندسی و کمی ریاضی و رفتاری و تحلیلی و سایر دروس جهت نیل به هدف بهبود در سیستم های انبارداری بهره گرفته می شود .
امروزه یکی از مشکلات مهم در مؤسسات صنعتی و بازرگانی ، عدم وجود طراحان و مدیران و گردانندگان انبارهاست . تعداد محدودی از مؤسسات تولیدی هستند که کمو بیش به اهمیت کنترل مواد و کالاها استفاده از سیستم های کنترل موجودی انبار بعنوان ابزاری مدیریتی واقفند و اقداماتی جهت برقراری آن نموده اند و بقیه فاقد سیستم صحیح انبارداری می باشند . اینگونه مؤسسات بعلت عدم دسترسی به اطلاعات درست و به موقع از موجودیها و میزان و نوع آنها قادر به تهیه وتدارک موجودیهای موردنیاز ، به موقع و با صرفه کامل و مسلم است که دچار مشکلاتی در این زمینه اند و در جستجوی متخصصین انبارداری نیز غالباً به افراد بدون آمادگی و معلومات برخورد می نمایند و چون تکامل صنعت بدون کاربرد روشهای نوین و فنون پیشرفته عملی نخواهد بود ، لزوم این افراد مطلع و حرفه ای هر چه بیشتر از پیش مشهود میشود و هدف ما نیز در این مجموعه ارائه مطالبی نسبتاً جامع در خصوص سیستم ها و مدل های انبارداری و برنامه ریزی کنترل موجودی انبارهاست .
فایل بصورت ورد 97 صفحه قابل ویرایش می باشد