123آنلاین
آنلاین دانلود

  «فهرست مطالب»

عنوان

فصل اول:کلیات  ………………………………………………………….. ۱

۱-۱ مقدمه  …………………………………………………………………………………………… ۲

۱-۲ اهمیت  انتخاب موضوع……………………………………………………………………………. ۴

۱-۳ تعریف موضوع……………………………………………………………………………………. ۴

۱-۴ اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………… ۴

۱-۵ فرضیه های تحقیق…………………………………………………………………………………… ۵

۱-۶ تعاریف ومفاهیم واصطلاحات……………………………………………………………………….. ۵

فصل دوم : بررسی پیشینة پژوهش …………………………………………….. ۱۰

۲-۱ مقدمه………………………………………………………………………………………………. ۱۱

۲-۲ تعریف مالیات………………………………………………………………………………………. ۱۱

۲-۳ خراج (مالیات) دراسلام……………………………………………………………………………… ۱۲

۲-۴ تاریخچه مالیات  در ایران……………………………………………………………………………. ۱۲

۲-۵ مالیات وسیاست اقتصادی……………………………………………………………………………… ۱۳

۲-۶ اثرات اقتصادی مالیات………………………………………………………………………………… ۱۴

۲-۷ صفات وشرایط مالیات…………………………………………………………………………………. ۱۴

۲-۸ اصول و ویژگیهای نظام مالیاتی معقول………………………………………………………………….. ۱۵

۲-۹ اطمینان ……………………………………………………………………………………………… ۱۵

۲-۱۰ معقول بودن هزینه پرداخت و دریافت مالیات.. ………………………………………………………….. ۱۵

۲-۱۱ قابیل اجراء………………………………………………………………………………………….. .۱۵

۲- ۱۲ مقبولیت عامه……………………………………………………………………………………… ۱۵

۲-۱۳ مراحل سه گانه مالیات………………………………………………………………………………. ۱۶

۲-۱۴ اصول مالیات……………………………………………………………………………………….. ۱۶

۲-۱۵ اصول جدید مالیات………………………………………………………………………………….. .۱۶

۲-۱۶ حقوق مؤدی و قانون  مالیتهای ایران (حق محرمانه ماندن اطلاعات) ……………………………………. ۱۷

۲-۱۷ ضوابظ تنظیم قانون مالیاتی………………………………………………………………………….. ۱۷

۲-۱۸ فرهنگ مالیاتی………………………………………………………………………………………. ۱۸

۲-۱۹ تمکین مالیاتی در ایران……………………………………………………………………………….. ۱۸

۲-۲۰ معافیت مالیاتی ولزوم تجدید نظر درآن ………………………………………………………………….. ۱۹

۲-۲۱ انواع مالیاتها………………………………………………………………………………………….. ۱۹

۲-۲۲ مالیاتهای غیر  مستقیم ………………………………………………………………………………….. ۲۰

 ۲-۲۳ انواع مالیاتهای مستقیم …………………………………………………………………………………. ۲۰

۲-۲۴ الف – مالیات بر  دارائی………………………………………………………………………………… ۲۰

۲-۲۵ مالیات سالانه املاک…………………………………………………………………………………….. ۲۰

۲-۲۶ مالیات مستغلات مسکونی ……………………………………………………………………………….. ۲۱

۲-۲۷ مالیات اراضی بایر……………………………………………………………………………………… ۲۱

۲-۲۸ مالیات بر ارث ………………………………………………………………………………………….. ۲۲

۲-۲۹ حق تمبر………………………………………………………………………………………………… ۲۳

۲-۳۰ مالیات بردرآمد…………………………………………………………………………………………… ۲۳

۲-۳۱ انواع مالیات بردرآمد……………………………………………………………………………………… ۲۴

۲-۳۲ مالیات بردرآمد املاک…………………………………………………………………………………….. ۲۴

۲-۳۳ مالیات بردرآمد حقوق……………………………………………………………………………………… ۲۵

۲-۳۴ مالیات بر درآمد مشاغل……………………………………………………………………………………. ۲۵

۲-۳۴ مالیات بردرآمد اشخاص حقوقی…………………………………………………………………………….. ۲۷

۲-۳۵ مالیات بردرآمد اتفاقی …………………………………………………………………………………….. ۲۸

۲-۳۶ مالیات بر جمع در آمد ناشی ازمنابع مختلف …………………………………………………………………. ۲۸

۲-۳۷ اهمیت مالیاتها در آمد های  دولت…………………………………………………………………………… ۲۹

۲-۳۸ سیاستهای مالی دولت………………………………………………………………………………………. ۳۱

۱-۳۹ پیشینه وسابقة  تحقیقات……………………………………………………………………………………… ۳۳

۲-۴۰ صنایع و معادن استان اردبیل……………………………………………………………………………….. ۳۴

۲-۴۱ اداره کل امور اقتصادی ودارائی استان  اردبیل………………………………………………………………. ۳۴

۲-۴۲ تعداد خانوار در استان اردبیل………………………………………………………………………………… ۳۵

۲-۴۳ جمعیت استان براساس جنسیت(مرد وزن ) درسالهای ۷۰و۷۵…………………………………………….. ۳۸

۲-۴۴ وضعیت  سواد جمعیت استان اردبیل………………………………………………………………………… ۳۸

۲-۴۵ استان اردبیل از  نظر نیروی انسانی  ……………………………………………………………………….. ۳۹

۲-۴۶ جایگاه استان اردبیل در کشور از نظر  درآمدهای مالیاتی………………………………………………………. ۳۹

۲-۴۷ منابع مهم اقتصادی…………………………………………………………………………………………. ۴۰

 فصل سوم : یافته های پژوهش وتجریه وتحلیل داده ها………………………………. ۴۱

۳-۱ روش تجزیه وتحلیل ………………………………………………………………………………………… ۴۲

۳-۲ توزیع فراوانی داده ها ……………………………………………………………………………………….. ۴۳

 فصل چهارم : نتیجه گیری…………………………………………………….. ۵۵

۴-۱   نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………. ۵۶

۴-۲ فهرست منابع ومأخذ…………………………………………………………………………………………… ۵۹

 «فهرست جداول »

شماره (۱) :جدول نرخ مالیات سالانه املاک…………………………………………………………………………. ۲۱

شماره (۲) : جدول نرخ مالیات برارث  …………………………………………………………………………….. ۲۳

شماره (۳): جدول نرخ مالیات بر درآمد املاک………………………………………………………………………. ۲۵

شماره (۴): تعداد بُعد خانوار در استان اردبیل در سالهای ۷۰  الی ۷۵……………………………………………….. ۳۵

شماره (۵): تعداد بُعد  خانوار درشهرستانهای استان درسالهای ۷۰ الی ۷۵ ………………………………………. ۳۶

شماره (۶): ساختار جمعیت استان به تفکیک مرد وزن در سالهای ۷۰ الی ۷۵…………………………………… ۳۸

شماره (۷): اطلاعات جمعیتی استان اردبیل طی سالهای ۵۵ الی ۷۵………………………………………………… ۳۹

شماره (۸) : مقایسة درآمدهای ما لیاتی (قطعی و مصوب)  استان اردبیل با  کل کشور………………………… ۴۰

شماره (۹): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سابقه خدمت…………………………………………………………. ۴۳

شماره (۱۰): توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب سن…………………………………………………………………. ۴۴

شماره (۱۱): توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب جنس ……………………………………………………………….. ۴۵

شماره (۱۲) : توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب مدرک تحصیلی ……………………………………………………… ۴۶

شماره (۱۳): توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب وضعیت تأهل ……………………………………………………….. ۴۷

شماره (۱۴): توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب دیدگاه آنها درخصوص میزان رابطه سطح در آمد وموفقیّت در وصول مالیات بر مشاغل ۴۸

شماره(۱۵):توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب دیدگاه آنان درخصوص میزان  تا ثیر رایانه ای

شدن سیستم مالیاتی در سهل ترشدن وصول مالیات مشاغل ……………………………………………………….. ۴۹

شماره (۱۶): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب دیدگاه آنان درمورد میزان تأثیر تشریفات زائد (ساده کردن پیچیدگیهای ادرای) درمیزان موفقیت در وصول مالیات بر مشاغل . ۵۰

شماره (۱۷): توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب دیدگاه آنان در رابطه میزان تأثیر تشریفات زائد(قوانین دست  وپاگیر) در میزان موفقیّت در وصول مالیات  برمشاغل …. ۵۱

شماره (۱۸): توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب دیدگاه آنان در خصوص تأثیر تخصص ممیزان مالیاتی درمیزان موفقیّت در وصول مالیات بر مشاغل … ۵۲

شماره (۱۹): توزیع  فراوانی پاسخگویان بر  حسب میزان تأثیر تورم در میزان موفقیّت  در وصول مالیات بر مشاغل   ۵۳

شماره (۲۰): توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب تأثیر رکود اقتصادی وشکست در میزان موفقیّت در وصول مالیات برمشاغل    ۵۴

 چکیده  :

با توجه به اینکه مالیات برمشاغل یکی از منابع  مهم وصول مالیات می باشد لذا  در این پژوهش تلاش شده است. تا عوامل مؤثر در موفقیّت وصول مالیات بر مشاغل را از دیدگاه ممیزان و مؤدیان مالیاتی در شهر اردبیل شناسائی وبیان نمائیم.

مؤثرترین عواملی که در این پژوهش به  آنها تکیه شده، تعیین میزان سطح درآمد ،رکود وتورم اقتصادی، تشریفات زائد اداری (پیچیدگی قوانین وپیچیدگی اداری)، رایانه ای کردن سیستم مالیاتی وتخصص ممیزان مالیاتی می باشد وفرضیه های  این پژوهش عبارتند از:

۱- افزایش سطح درآمد مردم موجب بالا رفتن  میزان  وصول مالیات برمشاغل می شود.

۲- رایانه ای شدن سیستم مالیاتی موجب افزایش وصول مالیات برمشاغل می شود.

۳-از بین بردن تشریفات و زاید ادرای (پیچیدگی اداری وقوانین دست وپا گیر) موجب افزایش وصول مالیات برمشاغل می شود.

۴- متخصص بودن ممیزان مالیاتی موجب افزایش وصول مالیات برمشاغل می شود.

۵- کاهش مشکلات اقتصادی (رکود وتورم) موجب افزایش وصول مالیات برمشاغل می شود.

درفصل اول رساله کلیات تحقیق ارائه شده که شامل اهمیت انتخاب موضوع، تعریف موضوع، هدف وضرورت تحقیق وفرضیات تحقیق است.

در این فصل گفته شده که مالیات یک منبع مهم درآمد دولت ویک سیاست مهم اقتصادی درجهت تشکیل سرمایه واصلاح روند تولید می باشد اما میزان وصول مالیات د رحد مطلوب نبوده ویکی از مشکلات سیستم مالیاتی فرار یا ناگریز مالیاتی بوده  است.برای جلوگیری از  این پدیده وموفقیّت دروصول مالیات بر مشاغل لازم است که عوامل موثر شناسایی شوند.

در این تحقیق سعی شده است تا عوامل مؤثر در وصول مالیات را در شهر اردبیل از دیدگاه ممیزان ومؤدیان  مالیاتی مورد مطالعه  وتحقیق قرار دهیم.

درفصل دوم رساله، مبانی نظری تحقیق ارائه شده  است. در این  فصل پس از تعریف مالیات وبررسی سیر تاریخی مالیات در ایران، به تجزیه وتحلیل  ا ثرات اقتصادی، اجتماعی و شرایط مطلوب وصول مالیات پرداخته شده است وگفته شده که از دیرباز مکاتب مختلف اقتصادی ، همواره تأمین منابع مالی برای دولت را از طریق گوناگون مورد توجه قرار داد ه اند واعلام شده که مالیات بهترین وسیله تأمین مخارج عمومی در شرایط عادی می باشد.

در این فصل اداور تاریخی مالیات به شش دورة یونان  وروم قدیم ، یونان وسطی ،دورة سوداگری ، دورة فیزیوکراتها ،دورة کلاسیکها و دورة معاصر تقسیم    شده است.

درادامه این فصل علاوه بر موقعیت جغرافیایی ، ویژگیهای طبیعی ، آب وهوا ونیروی انسانی استان اردبیل به منابع مهم مالیاتی نیز اشاراتی شده است.

 در فصل ۳ رساله خلاصة نتیجه  گیری وپیشنهادات ارائه شده، که  نتیجه آزمون فرضیه ها را نشان می دهد وعوامل مختلفی نظیر سطح در آمد مردم،  رایانه ای شدن سیستم مالیاتی، حذف وتشریفات زائد وقوانین پیچیده ودست  وپاگیر ، میزان تخصص ممیزان مالیاتی ،نقش مؤثری در افزایش وصول مالیات داشته درحالیکه مشکلات اقتصادی نظیر تورم و رکود با میزان وصول مالیات بر مشاغل رابطة عکس داشته  است بدین معنی که در شرایط تورمی از میزان وصول مالیاتی کاسته می شود.

 

دانلود فایل

فایل بصورت ورد ٦٢ صفحه قابل ویرایش می باشد





تاريخ : جمعه 20 دی 1392برچسب:وصول مالیات بر مشاغل,وصول مالیات,
ارسال توسط ودود

فهرست مطالب

                                                            فصل اول – کلیات

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………… ۱

تعریف انبارداری ……………………………………………………………………………………………………. ۳

تعریف انبار……………………………………………………………………………………………………………. ۳

انواع انبار………………………………………………………………………………………………………………. ۳

اهمیت و ضرورت پژوهش………………………………………………………………………………………. ۴

موانع و محدودیت ها …………………………………………………………………………………………….. ۵

فصل دوم – اصول انبارداری (مدیریت انبار)

وظایف انبارها………………………………………………………………………………………………………… ۶

مهمترین نکات در چیدن کالا……………………………………………………………………………………. ۷

مزایای انبار……………………………………………………………………………………………………………. ۷

وظایف انباردار……………………………………………………………………………………………………….. ۸

مسئولیت های تعیین شده انباردار……………………………………………………………………………….. ۹

انواع انبار بر حسب نوع کالا……………………………………………………………………………………… ۱۰

مراحل طبقه بندی و کدگذرای موجودی های انبار……………………………………………………….. ۱۱

متداولترین روش های کدگذاری و یا انبار کردن کالا……………………………………………………… ۱۳

وظایف انباردار در رعایت حفاظت و حراست از اجناس و کالا……………………………………….. ۱۵

برنامه مصرف مواد اولیه انبار…………………………………………………………………………………….. ۱۶

برگ درخواست خرید ……………………………………………………………………………………………. ۱۷

تصویب کننده گان یا امضا کننده گان فرم درخواست خرید …………………………………………… ۱۸

قبض انبار……………………………………………………………………………………………………………… ۱۸

برگ درخواست تحویل کالا……………………………………………………………………………………… ۱۹

حواله انبار…………………………………………………………………………………………………………….. ۱۹

مشخصات مکان لازم برای نگهداری کالا……………………………………………………………………. ۱۹

کارت جنس انبار……………………………………………………………………………………………………. ۲۰

کنترل موجودیهای انبار…………………………………………………………………………………………….. ۲۱

تشکیل کمیته انبارگردانی …………………………………………………………………………………………. ۲۲

اهم وظایف هماهنگ کننده انبارگردانی ………………………………………………………………………. ۲۲

مسئول ثبت شمارش  ………………………………………………………………………………………………۲۳

 نکاتی که قبل از عملیات انبارگردانی باید مورد توجه قرار گیرد ……………………………………… ۲۳

کنترل های مورد نیاز هنگام دریافت کالا از فروشنده …………………………………………………….. ۲۴

تحویل کالا به انبار …………………………………………………………………………………………………. ۲۴

مجوزهای مورد نیاز برای دریافت کالا از انبار ……………………………………………………………… ۲۴

نقطه سفارش و میزان سفارش ………………………………………………………………………………….. ۲۵

تعیین بهای موجودی های انبار …………………………………………………………………………………. ۲۶

نرخ میانگین کالا ……………………………………………………………………………………………………. ۲۸

هزینه های انبارداری  ……………………………………………………………………………………………… ۲۹

فصل سوم – آشنایی با سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل

تاریخچه بنیاد شهید و امور ایثارگران  ………………………………………………………………………… ۳۱

رسالت بنیاد  …………………………………………………………………………………………………………. ۳۳

قلمرو و فعالیت بنیاد  ……………………………………………………………………………………………… ۳۴

اصول حاکم بر بنیاد  ………………………………………………………………………………………………. ۳۵

اهداف بنیاد  …………………………………………………………………………………………………………. ۳۶

فصل چهارم – بررسی سیستم انبارداری سازمان بنیادشهید و امورایثارگران اردبیل

ورود کالا به انبار …………………………………………………………………………………………………… ۳۷

صدور کالا از انبار ………………………………………………………………………………………………….. ۳۸

نحوه انبارگردانی  …………………………………………………………………………………………………… ۳۹

فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادات

نتیجه گیری وپیشنهادات ………………………………………………………………………………………….. ۴۰

فهرست منابع و ماخذ  ……………………………………………………………………………………………. ۴۲

مقدمه :

مقدار زیادی از داراییها و اموال و کالاهای سازمانها و ادارات دولتی در موجودی انبارهای آنها انباشته شده است ؛ بنابراین ،نگهداری و در دسترس قراردادن سریع و به موقع اقلام مورد نیاز را می‌توان بخشی از وظایف مدیریت آن سازمان محسوب کرد.

امور تدارکات و کارپردازی ، مواد و لوازم مورد نیاز مؤسسه را در زمان معین تدارک می‌بیند و از طریق انبار در اختیار واحدهای مصرف کننده قرار می‌دهد .

بی شک موجودی بیش از اندازة کالا ، رکود سرمایه را در پی دارد و کمبود آن سبب
ایجاد وقفه در فعالیتهای جاری سازمان می‌شود. بنابراین، لزوم برنامه ریزی مناسب در امر تدارک و نگهداری اقلام، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که با بهره‌گیری از آن پشتیبانی صحیح و بموقع از فعالیتها بعمل خواهد آمد و در هزینه‌های مربوطه صرفه جویی خواهد شد.

انجام دادن قسمتی از وظایف وگردش کار سازمانهای دولتی و بخصوص مؤسسات صنعتی و تولیدی مستلزم تدارک کالا و مواد اولیه و همچنین نگهداری و در دسترس قرار دادن سریع وسایل مورد نیاز آنها می‌باشد بنابراین وظیفه کارپردازی و انبارداری  در این امر مهم را می توان بخشی از وظایف مدیریت برای حصول به هدف نهایی آن مؤسسه محسوب کرد .بدیهی است اگر مواد و لوازم  در موقع معین تهیه و در دسترس واحد  مصرف کننده قرار داده نشود درگردش کار و فعالیتهای آن مؤسسه وقفه ایجاد می‌گردد . بدون تردید موجودی  بیش از اندازه کالا نیز موجب رکود سرمایه که در بعضی از مؤسسات قسمت عمده سرمایه آنرا تشکیل می‌دهد خواهد گردید  بنابراین  لزوم  برنامه ریزی صحیح در امر تدارکات و نگاهداری کالا و مواد با رعایت اصول علمی از اهمیت  خاصی برخوردار است و استفاده از آن موجب گردش صحیح کار و صرفه جویی در هزینه های مربوط خواهدگردید .

 

دانلود فایل
فایل بصورت ورد ٤٢ صفحه قابل ویرایش می باشد





ارسال توسط ودود

مقدمه :

امروزه دانش هواشناسی به عنوان بستر مناسبی در برنامه ریزیهای علمی و فنی ضرورت یافته است و  کاربرد این علم در زمینه هائی نظیر ، صنعت توریسم ـ کشاورزی ـ بهداشت عمومی ـ انرژیهای نو ـ شهرسازی ـ توسعه پایدار ـ ترابری جاده ای دریائی  و هوائی ـ راهسازی ـ راهداری ـ کاهش آثاربلایای طبیعی  کاملاً روشن  و مشهود می باشد.

امروزه ارزش بهره گیری ازآمار و اطلاعات هواشناسی در زمینه های گوناگون برکسی پوشیده نیست و تقریباً در تمامی طرحها و پروژه های ملی از داده های مختلف آمار هواشناسی استفاده بعمل می آید.

سازمان هواشناسی  در راستای تاُمین نیازهای آماری  فعالیت مستمر انجام داده ، و می دهد ، و یکی از اهداف بنیادی خود را ارتقاء سطح کیفی  و کمی داده ها و اطلاعات هواشناسی  در سطح کشور قرار داده است .

اداره کــل هواشنـــاسی استــان اردبیل  نیز یکی از زیر مجموعه های سازمان هواشناسی کشور است که در گوشه ای از کشور عزیزمان در دامنه کوه همیشه برافراشته سبلان  انجام وظیفه می نماید.

فهرست مطالب

عنوان                                               صفحه

مقدمه : ۱

فصل اول : ۲

تاریخچه و فعالیت های مستمر. ۲

تاریخچه. ۳

فعالیتهای مستمر و روتین.. ۳

فصل دوم : ۶

اهداف و وظایف… ۶

اهداف و وظایف اداره کل هواشناسی اردبیل.. ۷

فصل سوم : ۸

وضعیت نیروی انسانی و ساختار مالی اداره کل هواشناسی استان اردبیل.. ۸

وضعیت نیروی انسانی: ۹

چارت سازمانی اداره کل هواشناسی استان اردبیل.. ۹

شکل چارت سازمانی اداره امور اداری و مالی.. ۹

مدیریت هواشناسی استان. ۱۰

اداره پیش‌بینی و تحقیقات اقلیمی و هواشناسی کاربردی.. ۱۰

کارگروه هواشناسی کشاورزی.. ۱۱

کارگروه هواشناسی جاده‌ای.. ۱۱

اداره امور دیده‌بانی.. ۱۲

اداره امور فنی و مهندسی.. ۱۲

اداره امور اداری و مالی.. ۱۲

شرح وظایف برخی از پست‌های اداره‌ی امور اداری و مالی به این صورت است: ۱۳

شرح وظایف رئیس: ۱۳

شرح وظایف کارشناس امور اداری و مالی: ۱۴

شرح وظایف حسابدار: ۱۵

شرح وظایف کارپرداز: ۱۵

فصل چهارم : ۱۷

فرایند تهیه اسناد و صورتهای مالی.. ۱۷

بخش اول: حسابهای بودجه‌ای، دریافت و پرداخت اعتبارات هزینه: ۱۸

عملیات حسابداری طول سال مالی مربوطه حسابهای بودجه‌ای، دریافت و پرداخت اعتبارات هزینه: ۱۹

یاد‌آوری: ۳۱

عملیات مربوط به بستن حسابها‌ی بودجه‌ای، دریافت و پرداخت اعتبارات هزینه: ۳۵

توضیحات: ۳۵

قبل از بستن حساب به رعایت نکات مشروحه زیر توجه شود: ۳۵

ـ  عملیات حسابداری مربوط به بستن حسابهای بودجه ای, ۳۶

بخش دوم ـ حسابهای سنواتی اعتبارات هزینه: ۴۳

بخش دوم: حسابهای سنواتی اعتبارات هزینه. ۴۵

ثبت عملیات حسابداری در طی سال مالی مربوط به حسابهای سنواتی اعتبارات هزینه: ۴۵

روش اول: ۴۵

روش دوم: ۴۶

عملیات حسابداری مربوط به بستن حسابهای اعتبارات هزینه: ۴۸

افتتاح حساب عملیات گروه سنواتی اعتبارات هزینه. ۵۱

بخش سوم: حسابهای اعتبارات ابلاغی ـ اعتبارات هزینه. ۵۳

عملیات حسابداری مربوط به حسابهای اعتبارات ابلاغی ـ اعتبارات هزینه در طول سال مالی: ۵۳

توضیحات: ۵۷

ثبت عملیات حسابداری مربوط به بستن حسابها ۵۸

بخش چهارم: حسابهای سنواتی اعتبارات ابلاغی ـ اعتبارات هزینه: ۶۲

واگذاری دارائیهای مالی ارسالی  بدهکار. ۶۵

(برگشتی از پرداختهای سال گذشته) ۶۵

ثبت عملیات حسابداری مربوط به بستن حسابها ۶۷

بخش پنجم: حسابهای دریافت و پرداخت وجوه سپرده: ۶۹

عملیات حسابداری مربوط به بستن حسابهای در افت و پرداخت وجوه سپرده ۷۲

عملیات حسابداری بستن حسابهای استرداد کسور بازنشستگی.. ۷۵

عملیات حسابداری مربوط به سرفصل حسابهای بازنشستگان و موظفین در طول دوره مالی.. ۷۶

عملیات مربوط به بستن حسابهای بازنشستگان و موظفین.. ۷۹

عملیات حسابداری مربوط به سرفصل حسابهای خانه‌های سازمانی در طول دوره مالی.. ۸۰

عملیات حسابداری بستن حسابهای خانه‌های سازمانی.. ۸۳

روند کلی تهیه اسناد مالی وصورت‌های مالی.. ۸۵

دانلود فایل

فایل بصورت ورد ٩١ صفحه قابل ویرایش می باشد





ارسال توسط ودود

چکیده :

مدت‌ها بود که کارشناسان بازار سرمایه بیان می‌کردند بین میزان سهام شناور و برخی از متغیرهای مهم یک سهم مثل بازدهی،ریسک و نقدشوندگی رابطه وجود دارد اما تاکنون این رابطه به صورت علمی تست نشده بود.

سهام شناور آزاد[۱]، درصدی از کل سرمایه شرکت است که جهت معامله در بازار سهام در دسترس باشد و یا قسمتی از سهام یک شرکت که بدون هیچ گونه محدودیت قابل معامله باشد و عددی است که از نتیجه کسر تعداد سهام غیرقابل معامله از کل سهام شرکت بدست می‌آید.

دراین تحقیق بااستفاده از اطلاعات گذشته مربوط به شرکت‌های نمونه آماری، مطالعه ارتباط بین پنج متغیر بازدهی سهام، تعداد روزهای معاملاتی سهم، نسبت تعداد سهام معامله شده به کل سهام شرکت، واریانس بازدهی روزانه سهام و نسبت P/E با متغیر درصد سهام شناور شرکت(متغیر مستقل(مورد بررسی قرار گرفته است. برای این منظور اطلاعات ۶۳ شرکت فعال در بورس اوراق بهادار تهران مورد استفاده قر ار گرفته است.

برای بررسی ارتباط بین متغیرهای مذکور، داده‌های فصلی متغیرهای مدل در ۱۱ دوره سه ماهه۱۳۸۳/۶ /۳۱ تا۲۹۱۳۸۵/۱۲/ محاسبه شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

برای این بررسی ارتباط تک تک متغیرها با درصد سهام شناور سهم به طور جداگانه برآورد شده است.

بدین منظور برای بررسی ارتباط هر متغیر با درصد سهام شناور یک مدل اقتصاد سنجی برآورد شده که در این مدل از داده‌های تلفیقی هر متغیر برای ۶۳شرکت در ۱۱ دوره زمانی استفاده شده است.

نتیجه این تحقیق نشان داد که میزان سهام شناور با متغیرهای بازدهی و ریسک تغییرات قیمت سهام رابطه منفی و با متغیرهای نسبت قیمت به درآمد و نقدشوندگی رابطه مثبت دارد.

                                      فهرست مطالب

عنوان                                                            صفحه

فصل اول: کلیات تحقیق.. ۱

۱-۱ بیان مسئله: ۲

۱-۲ هدف تحقیق : ۳

۱-۳ اهمیت و ضرورت تحقیق : ۴

۱-۴ فرضیه‌های تحقیق: ۵

فصل دوم پیشینه پژوهش…. ۶

۲-۱ پیشگفتار: ۷

۲-۲ تعریف سهام شناور آزاد. ۸

۲-۳ علل تمایل به انحصار سهام در شرکت‌های عضو بورس…. ۱۱

۲-۴ رابطه میزان سهام شناور و نقدشوندگی: ۱۳

۲-۵ رابطه بازدهی و نقدشوندگی: ۱۴

۲-۶ سهام شناور آزاد در بورس تهران.. ۱۷

۲-۷ طبقه بندی جدید شرکت‌ها در بورس تهران.. ۲۰

۲-۹ رابطه سهام شناور و افزایش سرمایه: ۳۰

۲-۱۰   اثرات سهام شناور آزاد در بورس‌های جهانی.. ۳۱

۲-۱۱ تاثیر ساختار مالکیتی) ترکیب سهامداری (روی عملکرد شرکت… ۳۳

۲-۱۲ رابطه با تئوری بازار کارآی سرمایه. ۳۵

۲-۱۳ مفهوم بازده ۳۶

۲-۱۴ عوامل موثر بر بازدهی.. ۳۷

۲-۱۵ تحقیق فانگهوا و یکسیاسو. ۳۹

۲-۱۶ مفهوم ریسک تغییرات قیمت سهم.. ۴۰

۲-۱۷ مفهوم نسبت P/E.. 42

2-18 تفسیر نسبت P/E.. 42

خلاصه فصل دوم: ۴۴

فصل سوم:روش تحقیق و جمع آوری داده‌ها ۴۵

۳-۱ نمونه آماری.. ۴۶

۳-۲ روش تحقیق.. ۴۸

۳-۳ فرضیه ها: ۴۹

۳-۴ متغیرهای تحقیق.. ۵۱

۳-۵ روش جمع آوری داده‌ها ۵۲

فصل چهارم:داده‌ها و آزمون فرضیه‌ها ۵۴

۴-۱ جمع آوری داده‌ها ۵۵

۴-۲ آزمون فرضیه ۱٫ ۵۵

۴-۳ آزمون فرضیه ۲٫ ۵۶

۴-۴ آزمون فرضیه ۳٫ ۵۹

۴-۵ آزمون فرضیه ۴٫ ۶۳

فصل پنجم:نتیجه گیری.. ۶۹

۵-۱ محدودیت‌های پژوهش: ۷۰

۵-۲ نتایج: ۷۰

۵-۳ پیشنهادهایی برای انجام پژوهش‌های آتی: ۷۱

فهرست منابع: ۷۲

دانلود فایل

فایل بصورت ورد ٧٩ صفحه قابل ویرایش می باشد





ارسال توسط ودود

مقدمـه

پیمانکاری فعالیتی گسترده است که حوزه‌های متنوعی مانند سد سازی، راه‌سازی، ساختمان سازی، تاسیسات نفت و گاز و خدمات را پوشش می‌دهد. فرآیند پیمانکاری دارای جزئیات فنی زیادی است که از تهیه اسناد مناقصه شروع می‌شود و تا تحویل قطعی کار به کار فرما ادامه می‌یابد.

مهم‌ترین مسئله حسابداری برای پیمانهای بلند مدت زمان شناسایی درآمد و سود و یا به عبارت دیگر تخصیص درآمدها و هزینه‌های پیمان به دوره‌هایی است که در آن دوره‌ها عملیات موضوع پیمان اجرا می‌شود.

اجرای یک پیمان توسط پیمانکار ممکن است در دوره‌های حسابداری مختلف واقع شود اگر پیمانکار درآمد پیمان را پس از تمکیل پیمان شناسایی کند و در طول اجرای پیمان از شناسایی درآمد خودداری کند صورت سود و زیان پیمانکار در دوره اجرای پیمان، نتایج عملکرد را متناسب با کار انجام شده نشان نمی‌دهد.

استاندارد حسابداری شماره ۹ برای حسابداری پیمان‌های بلند مدت در صورت‌های مالی پیمانکار بکار گرفته می‌شود و برای حسابداری در صورت‌های کارفرما کاربرد ندارد. کارفرما برای حسابداری دارایی در جریان ساخت معمولاً از ضوابط استاندارد حسابداری شماره ۱۱ (داراییهای ثابت مشهود) و شماره ۸(موجودی مواد و کالا) تبعیت می‌کند. اگر چه به عنوان استاندارد«پیمان بلند مدت» است و به طور معمول پیمان بلند مدت بیش از یکسال به طول می‌انجامد. اما الزامات استاندارد برای پیمانهای که مدت آن از یک سال کمتر است نیز کاربرد دارد.

تعـاریف

پیمان بلند مدت: پیمانی است که برای طراحی، تولید یا ساخت یک دارایی منفرد قابل ملاحظه یا ارائه خدمات منعقد می‌شود و مدت زمان لازم برای تکمیل پیمان چنان است که فعالیت پیمان در دوره‌های مالی متفاوت قرار می‌گیرد.

پیمان مقطوع: پیمان بلند مدتی است که به موجب آن پیمانکار با یک مبلغ مقطوع برای کل پیمان یا یک نرخ ثابت برای هر واحد موضوع پیمان که در برخی موارد ممکن است بر اساس مواردی خاص مشمول تعدیل قرار گیرد توافق می‌کند.

پیمان امانی (پیمان با حق‌الزحمه مبتنی بر مخارج): پیمان بلند مدتی است که به موجب آن مخارج قابل قبول یا مشخص شده در متن پیمان به پیمانکار تادیه و درصد معینی از مخارج مزبور یا حق‌الزحمه ثابتی نیز به پیمانکار پرداخت می‌شود.

فهرست

عنوان                                                                  صفحه

 مقدمه…………………………………………………………………………………………………. ۱

تعاریف……………………………………………………………………………………………….. ۲

مراحل اجرای طرح………………………………………………………………………………. ۵

ارجاع کار به پیمانکار……………………………………………………………………………. ۶

انعقاد قرارداد……………………………………………………………………………………….. ۹

دفاتر پیمانکار………………………………………………………………………………………. ۱۰

دفتر کارفرما…………………………………………………………………………………………. ۱۱

تحویل و تجهیز کارگاه………………………………………………………………………….. ۱۱

اجرای عملیات اصلی…………………………………………………………………………….. ۱۲

تهیه صورت وضعیت کارهای انجام شده………………………………………………….. ۱۳

تحویل موقت……………………………………………………………………………………….. ۱۴

تهیه صورت وضعیت قطعی…………………………………………………………………… ۱۴

صورتحساب نهایی……………………………………………………………………………….. ۱۵

روش حسابداری پیمانهای بلند مدت………………………………………………………. ۱۵

مخارج قبل از انعقاد پیمان……………………………………………………………………… ۱۶

مخارج اجرای پیمان……………………………………………………………………………… ۱۶

مخارج پیمانکار جزء(دست دوم)…………………………………………………………….. ۱۶

مخارجی برآوردی تکمیل پیمان……………………………………………………………… ۱۶

تهیه صورت وضعیت…………………………………………………………………………….. ۱۸

درآمد پیمان…………………………………………………………………………………………. ۲۲

نحوه اندازه گیری درصد پیشرفت پیمان………………………………………………….. ۲۲

نحوه ارائه در صورتهای مالی………………………………………………………………….. ۲۴

مواد و مصالح پای کار…………………………………………………………………………… ۲۵

شناسایی زیان مورد انتظار………………………………………………………………………. ۲۶

ناممکن بودن اندازه گیری ما حصل پیمان به گونه اتکا پذیر………………………… ۲۹

تجزیه و ترکیب پیمانها………………………………………………………………………….. ۳۰

تجزیه پیمان…………………………………………………………………………………………. ۳۱

تغییر در برآورد…………………………………………………………………………………….. ۳۱

 

دانلود فایل

فایل بصورت ورد ٣١ صفحه قابل ویرایش می باشد





تاريخ : پنج شنبه 19 دی 1392برچسب:پیمان های بلند مدت,
ارسال توسط ودود

پیش گفتار

تحقیق حاضر تلاشی است در جهت معرفی پلی از تکنیهای جدید هزینه یابی و گزارشگری    هزینه های محصولات و فعالیت های مرتبط با آن عمدتاً, در صنایع که امکان مذیریت هزینه را ایجاد      می کند. محصول سیستم های اطلاعاتی مدیریت که سیستم های اطلاعاتی حسابداری بخش مهمی از آن است, همان اطلاعات و گزارش هائی است که علی القاعده باید در تصمیم گیریهای استفاده کنندگان (عمدتاً مدیران) مورد استفاده قرار گیرد. در عرصه حسابداری مدیریت نیز باید به دنبال اثرات کارائی اطلاعات سیستم های حسابداری در تصمیم گیریهای استفاده کنندگان (داخلی) باشیم. می گویند هنری فورد از حسابداری صنعتی بیزار بود, اما به رغم این بیزاری از طریق به کارگیری تکنیکهای حسابداری صنعتی, به ثروت کلان دست دست یافت. کنترل هزینه ها در واحدهای تولیدی همواره ضروری بوده و هست. مفاهیم و تکنیکهای حسابداری صنعتی سالهاست که بدون تغییر جدی بکار گرفته می شود.

ما امروزه تغییر در روشها و فرآیندهای کنترل هزینه ها که تا دهه ها بدون تغییر اساسی بکار       می رفته امری اجتناب ناپذیر شده است. رقابت بین المللی شرکتهای صنعتی در کشورها مختلف را وادار کرده است که در سیستم های تولید خویش بازنگری کنند. بسیاری از صنایع ناچارند برای بقای خود در مصرف منابع فیزیکی و استفاده از نیروی انسانی, تغییرات جدی ایجاد کنند. این زمینه ای است که امروزه حسابداران صنعتی و مدیریت ناگزیرند در آن به چالش بپردازند. بسیاری از صاحبنظران حسابداری, تغییر و اصلاح در حسابداری مدیریت و صنعتی را به دلیل تغییر در سیستمهای تولید در واکنش به رقابت جهان, ضروری می دانند.

هزینه یابی بر مبنای فعالیت موضوعی است که امروزه در ستون حسابداری بسیار به آن پرداخته  می شود. در این تحقیق کلیاتی در خصوص سیستم های اطلاعاتی حسابداری, حسابداری مالی، حسابداری مدیریت و سیستم هزینه یابی برمبنای فعالیت و مزایای سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت در ایجاد محیط اطلاعاتی مناسب برای مدیران فنی بالاخص در صنعت تراکتورسازی جهت اخذ تصمیم ارائه می شود.

بدین مشکلات موجود در پاسخگویی سیستم های اطلاعاتی حسابداری به نیازهای اطلاعاتی مدیران فنی و راهکارهای جدید سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت برای تهیه و ارائه این اطلاعات در صنعت تراکتورسازی به گونه ای قابل استفاده برای آنان هدفی است که امید است در پایان این تحقیق بتواند به آن نزدیک شود, و لو گاهی کوچک باشد.

فهرست مطالب

 

عنوان

 

تشکر و قدردانی

چکیده

پیشگفتار

فصل اول:‌کلیات تحقیق

۱ـ۱ـ مقدمه………………………………………………………………………………………………………… ۱

۲ـ۱ـ موضوع تحقیق…………………………………………………………………………………………….. ۲

۳ـ۱ـ تشریح و بیان موضوع…………………………………………………………………………………… ۳

۴ـ۱ـ اهمیت موضوع تحقیق…………………………………………………………………………………… ۴

۵ـ۱ـ هدف و علت انتخاب موضوع…………………………………………………………………………. ۵

۶ـ۱ـ فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………………………….. ۶

۷ـ۱ـ قلمرو تحقیق………………………………………………………………………………………………. ۷

۸ـ۱ـ جامعه ی آماری…………………………………………………………………………………………… ۷

۹ـ۱ـ خلاصه ی فصل…………………………………………………………………………………………… ۸

۱۰ـ۱ـ تعاریف واژه ها و اصطلاحات………………………………………………………………………. ۸

فصل دوم: ادبیات و مبانی نظری تحقیق

۱ـ۲ـ گفتار اول: مفاهیم حسابداری و حسابداری سنتی

۱ـ۱ـ۲ـ مقدمه…………………………………………………………………………………………………….. ۱۰

۲ـ۱ـ۲ـ تاریخچه ی حسابداری………………………………………………………………………………. ۱۱

۳ـ۱ـ۲ـ حسابداری از دیدگاه های گوناگون………………………………………………………………… ۱۲

۴ـ۱ـ۲ـ حسابداری به عنوان یک سیستم اطلاعاتی……………………………………………………….. ۱۳

۵ـ۱ـ۲ـ تعریف حسابداری بهای تمام شده…………………………………………………………………. ۱۵

۶ـ۱ـ۲ـ عوامل موثر بر سیستم حسابداری بهای تمام شده………………………………………………. ۲۱

۷ـ۱ـ۲ـ دلایل استفاده از سربار جذب شده به جای سربار واقعی……………………………………… ۲۳

۸ـ۱ـ۲ـ تخصیص هزینه های دوایر خدمات پشتیبانی……………………………………………………. ۲۷

۲ـ۲ـ گفتار دوم : سیستمهای هزینه یابی نوین ( ابزارهای نوین در مدیریت هزینه )

۱ـ۲ـ۲ـ مقدمه…………………………………………………………………………………………………….. ۳۵

۲ـ۲ـ۲ـ حسابداری مدیریت…………………………………………………………………………………… ۳۵

۳ـ۲ـ۲ـ هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC)…………………………………………………………….. 39

2ـ۳ـ۲ـ۲ـ تاریخچه ی هزینه یابی بر مبنای فعالیت………………………………………………………. ۴۰

۱ـ۲ـ۳ـ۲ـ۲ـ نخستین نسل سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت………………………………………… ۴۱

۲ـ۲ـ۳ـ۲ـ۲ـ دومین نسل سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت …………………………………………. ۴۵

۳ـ۲ـ۳ـ۲ـ۲ـ سومین نسل سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت ………………………………………… ۴۶

۴ـ۲ـ۳ـ۲ـ۲ـ چهارمین نسل سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت ……………………………………… ۴۹

۳ـ۳ـ۲ـ۲ـ هزینه یابی بر مبنای فعالیت برای کمک به تصمیمات مدیریت ………………………….. ۵۰

۴ـ۳ـ۲ـ۲ـ تمرکز برای فعالیت ……………………………………………………………………………….. ۵۱

۵ـ۳ـ۲ـ۲ـ بازتاب صحت در استعمال منابع ………………………………………………………………. ۵۱

۶ـ۳ـ۲ـ۲ـ گرایش هزینه تحت روش (ABC) ………………………………………………………….. 52

7ـ۳ـ۲ـ۲ـ سطوح فعالیت در سیستم (ABC) …………………………………………………………… 52

8ـ۳ـ۲ـ۲ـ ردیابی هزینه در سیستم  (ABC) ……………………………………………………………. 56

9ـ۳ـ۲ـ۲ـ طراحی سیستم هزینه یابی بر مبای فعالیت …………………………………………………… ۵۸

۱۰ـ۳ـ۲ـ۲ـ مزایا و محدودیتهای هزینه یابی بر مبنای فعالیت …………………………………………. ۶۴

۱۱ـ۳ـ۲ـ۲ـ مقایسه ی سیستم سنتی با سیستم (ABC) ………………………………………………… 65

3ـ۲ـ گفتار سوم: ویژگیهای صنعت تراکتور سازی ایران

۱ـ۳ـ۲ـ تاریخچه مختصر شرکت تراکتور سازی ایران……………………………………………………. ۶۷

۲ـ۳ـ۲ـ هزینه یابی بر مبنای فعالیت در صنعت تراکتور سازی ایران………………………………….. ۶۸

۳ـ۳ـ۲ـ کاربرد هزینه یابی بر مبنای فعالیت………………………………………………………………… ۶۹

۴ـ۲ـ گفتار چهارم: تحقیقات انجام شده در زمینه سیستم حسابداری هزینه یابی برمبنای فعالیت 

۱ـ۴ـ۲ـ پیشینه تحقیق ………………………………………………………………………………………….. ۷۳

۵ـ۲ـ تعاریف واژه ها و اصطلاحات………………………………………………………………………… ۷۵

 

فصل سوم: متدولوژی  تحقیق

۱ـ۳ـ روش تحقیق………………………………………………………………………………………………. ۷۶

۲ـ۳ـ اهداف تحقیق……………………………………………………………………………………………… ۷۶

۳ـ۳ـ فرضیات تحقیق…………………………………………………………………………………………… ۷۷

۴ـ۳ـ جامعه ی آماری…………………………………………………………………………………………… ۷۸

۵ـ۳ـ ابزار اندازه گیری و روشهای جمع آوری اطلاعات……………………………………………….. ۷۹

۶ـ۳ـ اعتبار و روائی ابزار اندازه گیری………………………………………………………………………. ۸۰

۷ـ۳ـ روش آماری……………………………………………………………………………………………….. ۸۱

 

فصل چهارم: آزمون فرضیات و تجزیه و تحلیل داده ها

۱ـ۴ـ مقدمه:……………………………………………………………………………………………………….. ۸۳

۲ـ۴ـ ارائه جدول و تلخیص اطلاعات ……………………………………………………………………… ۸۴

۳ـ۴ـ تجزیه و تحلیل فرضیات و سئوالات پرسشنامه …………………………………………………… ۸۶

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادهای تحقیق

۱ـ۵ـ نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………….. ۱۲۸

۲ـ ۵ـ پیشنهادات پژوهش……………………………………………………………………………………… ۱۲۹

۳ـ ۵ـ پیشنهاد برای تحقیقات آتی ………………………………………………………………………….. ۱۳۰

۴ـ۵ـ محدودیتهای تحقیق …………………………………………………………………………………….. ۱۳۰


فصل ششم: جداول و پیوستها

۱ـ۶ـ اطلاعات پرسشنامه

۲ـ۶ـ جداول و نمودار مقایسه ای شرکتهای تراکتور سازی

۳ـ۶ـ جدول آزمون آلفای کرونباخ

 

منابع و مآخذ

فهرست جداول

 

عنوان

 

جدول ۱ـ۴ـ ارائه سئوالات به تفکیک فرضیه………………………………………………………………. ۸۴

جدول ۲ـ۴ـ ارائه سئوالات به تفکیک فرضیه………………………………………………………………. ۸۵

جدول ۳ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۱)………………………………………………………….. ۸۸

جدول ۴ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۲)………………………………………………………….. ۸۹

جدول ۵ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۳)………………………………………………………….. ۹۰

جدول ۶ـ۴ـ جدول ترکیبی مربوط به فرضیه شماره (۱)………………………………………………… ۹۱

جدول ۷ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۴)………………………………………………………….. ۹۳

جدول ۸ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۵)………………………………………………………….. ۹۴

جدول ۹ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۶)………………………………………………………….. ۹۵

جدول ۱۰ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۷)………………………………………………………… ۹۶

جدول ۱۱ـ۴ـ جدول ترکیبی مربوط به فرضیه شماره (۲)………………………………………………. ۹۷

جدول ۱۲ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۸)………………………………………………………… ۹۹

جدول ۱۳ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۹)………………………………………………………… ۱۰۰

جدول ۱۴ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۱۰)………………………………………………………. ۱۰۱

جدول ۱۵ـ۴ـ جدول ترکیبی مربوط به فرضیه شماره (۳)………………………………………………. ۱۰۲

جدول ۱۶ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۱۱)………………………………………………………. ۱۰۴

جدول ۱۷ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۱۲)………………………………………………………. ۱۰۵

جدول ۱۸ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۱۳)………………………………………………………. ۱۰۶

جدول ۱۹ـ۴ـ جدول ترکیبی مربوط به فرضیه شماره (۴)………………………………………………. ۱۰۷

جدول ۲۰ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۱۴)………………………………………………………. ۱۰۹

جدول ۲۱ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۱۵)………………………………………………………. ۱۱۰

جدول ۲۲ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۱۶)………………………………………………………. ۱۱۱

جدول ۲۳ـ۴ـ جدول ترکیبی مربوط به فرضیه شماره (۵)………………………………………………. ۱۱۲

جدول ۲۴ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۱۷)………………………………………………………. ۱۱۴

جدول ۲۵ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۱۸)………………………………………………………. ۱۱۵

جدول ۲۶ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۱۹)………………………………………………………. ۱۱۶

جدول ۲۷ـ۴ـ جدول ترکیبی مربوط به فرضیه شماره (۶)………………………………………………. ۱۱۷

جدول ۲۸ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۲۳)………………………………………………………. ۱۱۹

جدول ۲۹ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۲۴)………………………………………………………. ۱۲۰

جدول ۳۰ـ۴ـ جدول ترکیبی مربوط به فرضیه شماره (۷)………………………………………………. ۱۲۱

جدول ۳۱ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۲۰)………………………………………………………. ۱۲۳

جدول ۳۲ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۲۱)………………………………………………………. ۱۲۴

جدول ۳۳ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۲۲)………………………………………………………. ۱۲۵

جدول ۳۴ـ۴ـ جدول ترکیبی مربوط به فرضیه شماره  (۸)……………………………………………… ۱۲۶

 

فهرست نمودارها

 

عنوان

 

نمودار ۱ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۱)………………………………………………………….. ۸۸

نمودار ۲ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۲)  ………………………………………………………… ۸۹

نمودار ۳ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۳)  ………………………………………………………… ۹۰

نمودار ۴ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۴)  ………………………………………………………… ۹۳

نمودار ۵ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۵)  ………………………………………………………… ۹۴

نمودار ۶ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۶)  ………………………………………………………… ۹۵

نمودار ۷ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۷)  ………………………………………………………… ۹۶

نمودار ۸ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۸)  ………………………………………………………… ۹۹

نمودار ۹ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۹)  ………………………………………………………… ۱۰۰

نمودار ۱۰ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۱۰)  …………………………………………………….. ۱۰۱

نمودار ۱۱ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۱۱)  …………………………………………………….. ۱۰۴

نمودار ۱۲ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۱۲)  …………………………………………………….. ۱۰۵

نمودار ۱۳ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۱۳)  …………………………………………………….. ۱۰۷

نمودار ۱۴ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۱۴)  …………………………………………………….. ۱۰۹

نمودار ۱۵ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۱۵)  …………………………………………………….. ۱۱۰

نمودار ۱۶ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۱۶)  …………………………………………………….. ۱۱۱

نمودار ۱۷ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۱۷)  …………………………………………………….. ۱۱۴

نمودار ۱۸ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۱۸)  …………………………………………………….. ۱۱۵

نمودار ۱۹ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۱۹)  …………………………………………………….. ۱۱۶

نمودار ۲۰ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۲۰)  …………………………………………………….. ۱۱۹

نمودار ۲۱ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۲۱)  …………………………………………………….. ۱۲۰

نمودار ۲۲ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۲۲)  …………………………………………………….. ۱۲۳

نمودار ۲۳ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۲۳)  …………………………………………………….. ۱۲۴

نمودار ۲۴ـ۴ـ توزیع درصد و فراوانی سئوال (۲۴)

 

دانلود فایل

فایل بصورت ورد ١٣٠ صفحه قابل ویرایش می باشد





ارسال توسط ودود

چکیده:

اولین باری که نظریه پرفسور نوریاکی کانو و همکارانش در دانشگاه توکیوریکای ژاپن مطرح گردید، نظر بسیاری از متخصصان کیفیت را به خود جلب نمود. نظریه کانو درباره طبقه بندی عوامل کیفی یک محصول و روش او در ترتیب نمودن (sort) این عوامل، که برآمده از اطلاعات جمع آوری شده از مشتریان است. فهمی عمیقی از الزامات مشتری را تبیین می نماید.

این متد چنان ساده و کارا بود، که بسیاری از مجموعه ها پس از طرح این نظریه از آن به عنوان بخشی از فرآیند توسعه محصول خود (product development) استفاده نمودند. البته این ابزار نیز مانند سایر شیوه هایی از این دست برای موفقیت در کاربرد، نیاز به مهارت و تجربه ای کافی دارد.

در واقع اگر بخواهیم متد کانو را معرفی نمائیم می توان این گونه گفت که، شیوه ای است برای تعیین پارامترهای کیفی یک محصول، از دیدگاه مشتریان آن محصول، هم اکنون این متد در شرکتهای فراوانی در سطح دنیا به کار گرفته شده و تجربیات و مهارتهای زیادی در این زمینه بدست آمده و به این متد الحاق گردیده است.

هدف از فراهم آوری این مقاله ایجاد یگ نگرش کاربردی، اما دقیق نسبت به متد کانو،

طرح بخشی از نکات و تجربیات در به کارگیری این متد و بحث در مورد پاره ای از نکات زیر است، که استفاده کنندگان می بایست از آنها آگاه باشند.

 

۱-مقدمه:

امروزه محور اصلی حرکت همه سازمانها و شرکتهای موفق در سراسر دنیا، مشتری بوده و این شرکتها تمام هم و غم خود را بر روی مشتری متمرکز نموده اند. در واقع در دنیای امروز سرمایه ها نیستند که بقای سازمان را تداوم می بخشتند، بلکه میزان خلاقیتها و نوآوری های جهت یافته به سمت برآوردن هر چه بیشتر نیازهای مشتریان است که بقای سازمان را اعتبار می بخشد.

این امر تا به انجا مهم جلوه می کند که این شرکتها حتی برای نوآوری و توسعه محصول دست به طراحی فرآیندهایی زده اند تا هرچه سریعتر به مقصود خود برسند. امروزه در شرکتهای موفق دنیا رقابت بر سر نوآوری در محصول نیست بلکه رقابت بر روی اثر بخشی و کارایی هرچه بیشتر نوآوریهای است. از این روست که مباحثی همچون توسعه محصول جدید (new product development) بوجود آمده است.

اساس و پایه چنین علومی استخراج دقیق و صحیح نیازهای مشتری به منظور پاسخگویی هرچه موثرتر به این نیازهاست. در این میان ابزارهایی نیز وجود دارند که علیرغم عمر طولانی هنوز هم مفید بوده و از توان بالایی در این حوزه برخوردارند. متد کانو یکی از ابزارها برای استخراج خواسته ها و الزامات مشتذی و طبقه بندی این الزامات است. این طبقه بندی به سازمان کمک می نماید تا بواسطه یک فرآیند
تصمیم گیری (decision making)  به الزامات مستری اولویت توسعه بدهد این متد مسیر رشد محصول را به میزان زیادی کوتاه و گامهای توسعه را تا حد زیادی بهینه
می سازد. برای سازمانهای بسیار مهم است که سرمایه خود را برای کدام جنبه محصول صرف نمایند تا بیشترین بهره برداری را از بازار فروش ببرند.

در این مقاله سعی شده تا با یک نگرش کاربردی در چندین بخش به تشریح ابعاد گوناگون متد کانو پرداخته شود برای حصول این منظور نیز مثالهایی معتبر و مفیدی جمع آوری شده و به مباحث اضافه گردیده تا بر غنای هرچه بیشتر مطالب افزوده شود.

فهرست مطالب

 چکیده ————————————————-۳

مقدمه ————————————————–۴

معرفی متد کانو ——————————————-۵

پیاده سازی بررسی کانو————————————–۱۴

مراجع————————————————–۲۹

دانلود فایل

فایل بصورت ورد ٣٠ صفحه قابل ویرایش می باشد





ارسال توسط ودود

مقدمه:

با توجه به نگرشی که اسلام از جهان و مسائل مربوط به آن ارائه می دهد، انسان باید با بهره برداری از دو بعد معنوی و مادی دنیا که مبانی ارزشی اسلام بر آن صحه می گذارد، تأمین معاش نماید تا در طول دوران زندگی خود سربار دیگران نباشد. تمام دست اندرکاران مسائل اقتصادی اعتقاد دارند که اگر زندگی مادی و معیشتی انسان تأمین نگردد به کارهای ناپسند روی می آورد و از آنجایی که گرایش به مفاسد ریشه در تنگدستی و نیازمندیها دارد باید جهت جلوگیری از شیوع این مفاسد تلاش شود تا نیازهای اساسی افراد در جامعه را بصورت معقول و بصورت آبرومندانه ای برآورده شود. با توجه به مبانی و اصول حاکم بر نظام اداری و اجرایی کشور لازم است زمانی که می خواهیم مراحل نظام پرداخت را مورد تجدید نظر و اصلاح قرار دهیم به اصول و مبانی ارزش، بطور خاص نیز توجه کنیم. به استناد آیه ی شریفه ی قرآن کریم «ان لیس الانسان الا ما شعر و ان سعید سوف یری.» (باید از هرگونه یکسان نگری به مشاغل مختلف حتی الامکان پرهیز کرد) پس بر اساس این اصل باید به مشاغل مختلف ارزش متفاوتی قائل شویم. بایستی با اعمال روش ارزشیابی در پرداخت حقوق، اگر بازدهی کارکنان بیش از حد استاندارد باشد از سیستم تشویق مانند: اعطای ارتقاء تشویقی استفاده کرد و برعکس اگر چنانچه بازدهی کارکنان در حد استاندارد نباشد سیستم تنبیهی اعمال شود.امروزه باید مدیران سازمان ها و شرکت های جدید با قدرت خلاقانه ی فکری خود فعالیتهای پرثمری را در اجرای یک سیستم حقوق و دستمزد مناسب انجام دهند، تا بخوبی بتوانند همه اعضاء سازمان را برای انجام کار مؤثر برانگیزد و در عینحال افزایش میزان کارآیی کارکنان و بهداشت روانی آن ها را نیز فراهم سازد.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                   صفحه

مقدمه: ۶

تاریخچه سازمان بازگانی : ۶

تعریف حقوق و دستمزد : ۷

گروههای حقوق بگیر در کشور: ۸

هزینه های دستمزد: ۹

دوایرکنترل کننده سیستم حقوق ودستمزد: ۱۰

عوامل نظریه های حقوق و دستمزد: ۱۴

کنترلهای داخلی سیستم حقوق و دستمزد. ۱۴

مزایای طبقه بندی و ارزشیابی مشاغل.. ۱۸

مراحل ایجاد طبقه بندی و ارزیابی.. ۱۸

بخش نامه های اداره بازرگانی: ۱۹

۱- جدول حق شغل: ۱۹

۲- فوق العاده مدیریت: ۲۱

۳- حق شاغل: ۲۲

۴- فوق العاده ایثارگری: ۲۳

۵- نشان‌های دولتی: ۲۴

کمک هزینه عائله مندی و اولاد: ۲۵

ماموریت: ۲۵

۲-۱-۳- نحوه تطبیق وضع کارمندان با جداول امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمت کشوری.. ۲۶

تطبیق با جدول حق شغل: ۲۶

تطبیق رتبه های شغلی.. ۲۷

تطبیق فوق العاده مدیریت: ۲۸

مدارک تحصیلی: ۲۸

تطبیق و افزایش حقوق و مزایای کارمندان با قانون خدمات کشوری: ۳۰

مرحله اول: ۳۰

مرحله دوم: ۳۰

۳-۱-۳ سایر مقررات… ۳۱

۴-۱-۳- اضافه کار. ۳۲

حق التحقیق، حق التدریس، حق الترجمه و حق التالیف… ۳۳

دستورالعمل پرداخت کمک های رفاهی کارمندان دولت… ۳۵

کسورات: ۳۶

معافیت های درآمد حقوق : ۳۷

۱-۲-۳- نکات توضیحی در مورد حکم کارگزینی و فیش حقوقی: ۴۲

۱-۳-۳- نحوه‌ی ثبت در نرم افزار و حکم کارگزینی: ۴۷

۲-۳-۳- نحوه ی ثبت های حسابداری حقوق و دستمزد: ۴۸

نتیجه‌گیری: ۵۱

منابع: ۵۲

دانلود فایل

فایل بصورت ورد ٥٢ صفحه قابل ویرایش می باشد





ارسال توسط ودود

چکیده :

مدت‌ها بود که کارشناسان بازار سرمایه بیان می‌کردند بین میزان سهام شناور و برخی از متغیرهای مهم یک سهم مثل بازدهی،ریسک و نقد شوندگی رابطه وجود دارد اما تاکنون این رابطه به صورت علمی تست نشده بود.

سهام شناور آزاد[۱]، درصدی از کل سرمایه شرکت است که جهت معامله در بازار سهام در دسترس باشد و یا قسمتی از سهام یک شرکت که بدون هیچ گونه محدودیت قابل معامله باشد و عددی است که از نتیجه کسر تعداد سهام غیرقابل معامله از کل سهام شرکت بدست می‌آید.

دراین تحقیق بااستفاده از اطلاعات گذشته مربوط به شرکت‌های نمونه آماری، مطالعه ارتباط بین پنج متغیر بازدهی سهام، تعداد روزهای معاملاتی سهم، نسبت تعداد سهام معامله شده به کل سهام شرکت، واریانس بازدهی روزانه سهام و نسبت P/E با متغیر درصد سهام شناور شرکت)متغیر مستقل (مورد بررسی قرار گرفته است. برای این منظور اطلاعات ۶۳ شرکت فعال در بورس اوراق بهادار تهران مورد استفاده قر ار گرفته است.

برای بررسی ارتباط بین متغیرهای مذکور، داده‌های فصلی متغیرهای مدل در ۱۱ دوره سه ماهه۳۱/۶/۱۳۸۳ تا۲۹/۱۲/۱۳۸۵ محاسبه شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

برای این بررسی ارتباط تک تک متغیرها با درصد سهام شناور سهم به طور جداگانه برآورد شده است.

بدین منظور برای بررسی ارتباط هر متغیر با درصد سهام شناور یک مدل اقتصاد سنجی برآورد شده که در این مدل از داده‌های تلفیقی هر متغیر برای ۶۳شرکت در ۱۱ دوره زمانی استفاده شده است.

نتیجه این تحقیق نشان داد که میزان سهام شناور با متغیرهای بازدهی و ریسک تغییرات قیمت سهام رابطه منفی و با متغیرهای نسبت قیمت به درآمد و نقدشوندگی رابطه مثبت دارد.

                                    فهرست مطالب :

عنوان ……………………………………. صفحه

فصل اول: کلیات تحقیق

۱-۱ بیان مسئله: ۲

۱-۲- هدف تحقیق : ۴

۱-۳- اهمیت و ضرورت تحقیق : ۵

۱-۴- فرضیه‌های تحقیق: ۶

 

فصل دوم :پیشینه پژوهش

۲-۱- پیشگفتار. ۹

۲-۲- تعریف سهم : ۱۰

۲-۳- تعریف سهام شناور آزاد. ۱۰

۲-۴- علل تمایل به انحصار سهام در شرکت‌های عضو بورس… ۱۴

۲-۵- رابطه میزان سهام شناور و نقدشوندگی: ۱۶

۲-۶- رابطه بازدهی و نقدشوندگی: ۱۸

۲-۷- سهام شناور آزاد در بورس تهران. ۲۳

۲-۸- طبقه بندی جدید شرکت‌ها در بورس تهران. ۲۷

۲-۹- حجم مبنا و سهام شناور. ۲۹

۲-۱۰- رابطه سهام شناور و افزایش سرمایه: ۳۸

۲-۱۱- اثرات سهام شناور آزاد در بورس‌های جهانی.. ۳۹

۲-۱۲- تاثیر ساختار مالکیتی) ترکیب سهامداری (روی عملکرد شرکت… ۴۲

۲-۱۳- رابطه با تئوری بازار کارآی سرمایه. ۴۴

۲-۱۴-مفهوم بازده ۴۶

۲-۱۵- عوامل موثر بر بازدهی.. ۴۷

۲-۱۶- تحقیق فانگهوا و یکسیاسو. ۵۰

۲-۱۷- مفهوم ریسک تغییرات قیمت سهم. ۵۱

۲-۱۸- مفهوم نسبت P/E. 53

2-18-1-تفسیر نسبت P/E. 54

 

فصل سوم : روش تحقیق و جمع آوری داده‌ها

۳-۱- جامعه آماری.. ۵۸

۳-۲- نمونه آماری.. ۵۹

۳-۳- روش تحقیق.. ۶۱

۳-۴- فرضیه ها: ۶۱

۳-۵- متغیرهای تحقیق.. ۶۴

۳-۶- روش جمع آوری داده‌ها ۶۶

فصل چهارم. ۶۸

داده‌ها و آزمون فرضیه‌ها ۶۸

۴-۱- جمع آوری داده‌ها ۶۹

۴-۲- آزمون فرضیه ۱٫ ۶۹

۴-۳- آزمون فرضیه ۲٫ ۷۰

۴-۴ آزمون فرضیه ۳٫ ۷۳

۴-۵- آزمون فرضیه ۴٫ ۷۷

 

فصل پنجم:نتیجه گیری

۵-۱- محدودیت‌های پژوهش: ۸۵

۵-۲- نتایج: ۸۵

۵-۳- پیشنهادهایی برای انجام پژوهش‌های آتی: ۸۵

منابع و مأخذ : ۸۷


فهرست جداول :

عنوان ………………………………………………………………… صفحه

جدول ۲-۱- صورت خلاصه معیارهای طبقه بندی……………………………………. ۲۹

جدول ۳-۱- لیست شرکت‌های نمونه تحقیق………………………………………… ۵۹

جدول ۴-۱ ………………………………………………………………….. ۶۹

جدول ۴-۲…………………………………………………………………….. ۷۱

جدول ۴-۳…………………………………………………………………………… ۷۴

جدول ۴-۴………………………………………………………………….. ۷۸

شکل ۴-۵……………………………………………………………………….. ۸۱

 

دانلود فایل

فایل بصورت ورد ٩٤ صفحه قابل ویرایش می باشد





تاريخ : پنج شنبه 19 دی 1392برچسب:سیستم حقوق و دستمزد,
ارسال توسط ودود

فهرست مطالب:

فصل اول
اداره مالی اداری
امور متقاضیان و امور مشترکین
واحد آبونمان
فوائد و مضرات استفاده از کامپیوتر در آبونمان
فصل دوم
تشکیلات و روابط سازمانی
چارت سازمانی
فصل سوم
معاونت اداره کل مخابرات استان تهران – مخابرات دکتر حسابی
برنامه ریزی
قوانین عمومی‌مدیریت
مسائل پرسنلی
شماره گذاری و اجرای پروژه
خرید و تدارکات
سیستم‌های اطلاعاتی مالی و مدیریت
فصل چهارم
اداره نگهداری و بهره‌برداری ارتباط شهری
شبکه کابل و هوایی
بخش اطلاعات ۱۱۸
واحد تعمیر و نگهداری تلفن‌های همگانی
واحد واگذاری خطوط شهری
بررسی امکانات فنی
تعیین بوخت و مشخصات فنی یک خط تلفن
تغییر مکانهای تلفن‌های مشترکین
تغییر نام و مکان تلفن
لیست بندی کافوها
نگهداری نقشه‌های فنی وثبت کلیه اطلاعات
تعیین دفتر ودیعه
دفتر حق تقدیم
فصل پنجم
اداره نگهداری و بهره‌برداری ارتباطات راه دور
واحد تلفن راه دور و بین‌المللی
ارتباط نقدی
ارتباط نسیه
ارتباط وارده
واحد تلفن بین‌الملل
اطاق دستگاه کاریر

فصل ششم
واحد اداری:
واحد آبونمان:
شرح وظایف کارشناس امور مشترکین:
واحد دبیرخانه:
واحد اطلاعات ۱۱۸:
واحد حسابداری:
واحد درآمد:
ثبت اولیه درآمد:
واحد سرمایه گذاری:
واحد هزینه:
واحد حقوق و دستمزد
حقوق و دستمزد در ادارة کل مخابرات:
نحوة اضافه کار:
تنخواه گردان
عملکرد حساب تنخواه گردان در قسمتهای مربوطه
کنترل امور مالی
تصفیه حساب
نگهداری حساب
مؤخره و نتیجه گیری
منابع و ماخذ

اداره مالی اداری

اداره مالی اداری ضمن ارائه خدمات به متقاضیان و مشترکین تلفنی بصورت قبول تقاضا و اشتراک تلفن و تشکیل پرو.نده و رسیدگی به امور قبوض مشترکین و محاسبه در آمد و هزینه‌ها ، خدمات تدارکاتی و پرسنلی و حقوقی کلیه پرسنل و کارکنان مخابرات شهرستان را به عهده‌دارد که اگر فعالیت و تدارکات و پشتیبانی به موقع این اداره نباشد شاید بتوان گفت به فعالیت بقیه واحدهای ادارات مختلف این مجموعه بی‌نتیجه و یا متوقف می‌ماند .

امور متقاضیان و امور مشترکین

با انتشار اگهی قبول تقاضای تلفن نسبت به ثبت نام متقاضیان تلفن و فروش فیش به آنان اقدام می‌شود این ثبت نام و فروش فیش بایستی در محدوده مرز خدمات تلفنی که در طرح ایجاد امکانات مخابراتی است بایستی صورت پذیرد پس از فراهم شدن امکانات فنی ، توسط واحد مذکور جهت کلی متقاضیان ردیف ودیعه تعیین و طی دعوتنامه ای از متقاضی نسبت به تکمیل پرونده اقدام می‌شود و جهت هر یک با رعایت حق تقدیم فرم سیمک شی صادر و به واحد مربوطه ارسال می‌نمایند . پس از عودت فرم مذکور از واحد زیربط به امور متقاضیان نصبت به صدور فرم دایری تلفن و ارسال آن به واحد‌های مربوطه نسبت به بر قراری ارتباط مشترکین اقدام می‌شود و پرونده مربوطه نیز از امور متقاضیان به امور مشترکین جهت استقرار در فایل مربوطه و بایگانی می‌گردد .

پس از دایری هر تلفن کلیه تغییرها و درخواستهای مشترکین در واحد امور مشترکین صورت می‌پذیرد که اهم آن بشرح ذیل می‌باشد .

۱-تغییر نام فیش بکلی ممنوع است مگر بصورت درجا به غیر فقط با تغییر مالک در صوتیکه خریدار ملک ، خریدار فیش مذکور باشد و یا اینکه متقاضی تلفن فوت نموده باشد واگذاری نوبت به احدی از ورّاث با اجازه سایر ورثه طبق گواهی مربوطه بلامانع است .

 

دانلود فایل

فایل بصورت ورد 83 صفحه قابل ویرایش می باشد





تاريخ : پنج شنبه 19 دی 1392برچسب:کارآموزی مخابرات,
ارسال توسط ودود
آخرین مطالب