فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده
مقدمه
فصل اول: کلیات
۱-۱- آناتومی پستان ۱
۱-۲- بافت شناسی پستان ۵
۱-۳- فیزیولوژی پستان ۱۰
۱-۴- تاریخچه کشف هورمون پرولاکتین و شرح اعمال آن در شیردهی از دیدگاه بیولوژی سلولی ۱۳
الف- تاریخچه کشف پرولاکتین ۱۳
ب- مهار عمل پرولاکتین ۱۴
ج- محرکهای پرولاکتین ۱۴
د- اعمال پرولاکتین از دیدگاه بیولوژی سلولی ۱۴
هـ ارزیابی پرولاکتین ۱۵
و- نقش پرولاکتین در لاکتوژنز ۱۵
۱-۵ شیر مادر، محتویات و فواید آن ۱۶
الف- آغوز (کلستروم) ۱۶
ب- بررسی تفاوت آغوز و شیر موقتی ۱۷
ج- محتویات و فواید شیر مادر ۱۷
۱-۶- تغذیه با شیر مادر ۱۹
الف- ناکافی بودن شیر مادر ۲۰
ب- موارد قابل توجه در طی شیردهی ۲۲
ج- جلوگیری از بارداری در زمان شیردهی ۲۴
د- از شیرگیری ۲۵
۱-۷- اثرات شیر مادر بر سیستمهای گوناگون بدن نوزاد ۲۵
الف- تأثیر شیر مادر بر استخوان سازی نوزاد ۲۵
ب- تأثیر شیر مادر بر رشد و تکامل سیستم عصبی نوزاد ۲۶
ج- تأثیر شیر مادر بر سیستم ایمنی نوزاد و حمایت ایمونولوژیک غیر قابل جایگزینی آن ۲۶
د- تأثیر شیر مادر بر تعادل وزن، قد و رشد نوزاد ۲۷
هـ تأثیر شیر مادر بر سیستم تنفسی نوزاد ۲۷
و- تأثیر شیر مادر بر سیستم قلب و عروق نوزاد در سالهای آتی زندگی ۲۸
ز- تأثیر شیر مادر بر سیستم گوارشی نوزاد ۲۸
ح- تأثیر شیر مادر بر سیستم شنوایی نوزاد ۲۸
ط- تأثیر شیر مادر بر کاهش میزان کم خونی نوزاد ۲۹
ی- تأثیر شیر مادر در پیشگیری از دیابت نوع ۲ ۲۹
ک- تأثیر تغذیه با شیر مادر بر مننژیت ناشی از هموفیلوس آنفلوآنزا ۲۹
۱-۸- فواید شیردهی بر مادر شیرده ۲۹
۱-۹- مقایسه محتوای شیر مادر با شیر گاو ۳۰
۱-۱۰- محتوای شیر خشک و مضرات آن در مقایسه با شیر مادر ۳۱
۱-۱۱- خطرات شیرخشک ۳۴
۱-۱۲- موارد منع شیردهی ۳۴
۱-۱۳- مادران شیرده شاغل ۳۵
۱-۱۴- تأثیر الکل بر شیردهی ۳۶
۱-۱۵- تأثیر سیگار بر شیردهی ۳۸
۱-۱۶- بیماریهای پستان ۳۹
۱-۱۶-۱- ناهنجاریهای رشد پستان ۳۹
۱-۱۶-۲- ترشّحات غیر طبیعی پستان ۳۹
۱-۱۶-۳- غدد پستان ۴۰
۱-۱۶-۴- ترک و زخم نوک پستان، راههای پیشگیری و درمان ۴۲
۱-۱۶-۵- پدیده رینود ۴۳
۱-۱۶-۶- حساسیت موضعی پستان ۴۴
۱-۱۶-۷- تورم و پرخونی پستان ۴۵
۱-۱۶-۸- التهاب پستان ۴۶
۱-۱۶-۹- آبسه پستان ۴۶
۱-۱۷- شیردهی و داروها ۴۶
۱-۱۷-۱- فاکتورهای مؤثر در ترشّح دارو و ورود آن به داخل شیر ۴۷
۱-۱۷-۲- مکانیزم انتقال داروها به داخل شیر ۴۸
۱-۱۷-۳- دسته داروها بر حسب مضر یا بی ضرر بودن در طی شیردهی ۴۸
۱-۱۷-۳-۱- دسته داروهای بیضرر در طی شیردهی ۴۸
۱-۱۷-۳-۲- دسته داروهایی که در طی شیردهی کمتر ایمن هستند ۵۱
۱-۱۷-۳-۳- دسته داروهایی که در طی شیردهی خطرناک هستند ۵۲
۱-۱۷-۴- موارد قابل ذکر در مورد مصرف داروها در طی شیردهی ۵۳
۱-۱۷-۵- دم کردههای گیاهی بیضرر در طی شیردهی ۵۴
۱-۱۷-۶- اشعه X و اسکنها در طی شیردهی ۶۵
فصل دوم: محرکهای شیردهی (گیاهی و شیمیایی)
۲-۱- گیاهان داروئی محرک شیردهی ۶۶
۲-۲- قطره گیاهی شیرافزا ۸۱
۲-۲-۱- مواد مؤثره گیاهان موجود در قطره شیرافزا ۸۱
۲-۲-۲- فارماکولوژی ۸۲
۲-۳- محرکهای شیمیایی: داروهای محرک شیردهی ۹۳
۲-۳-۱- متوکلوپرامید، دارویی با عارضه جانبی شیرافزایی ۹۳
فصل سوم: بررسی آماری و نتایج
۳-۱- مطالب جمعآوری شده حاصل از نظریات ۲۰۰ پزشک (متخصص زنان، اطفال و ماما) ۱۰۰
۳-۱-۱- بررسی معیارهای پزشکان در مورد سنجش کافی بودن میزان شیر مادر ۱۰۰
۳-۱-۲- بررسی علل ناکافی بودن میزان شیر مادر ۱۰۰
۳-۱-۳- موارد ذکر شده به منظور افزایش شیردهی در درجه اول ۱۰۰
۳-۱-۴- بررسی آمار بدست آمده از پزشکان (بر حسب درصد) ۱۰۱
۳-۱-۵- علل تجویز فرآورده های خوراکی متوکلوپرامید ۱۰۱
۳-۱-۶- علل تجویز قطره شیر افزا ۱۰۱
۳-۱-۷- علل عدم تجویز فرآورده های خوراکی متوکلوپرامید توسط آن دسته از پزشکان که آنرا تجویز نمیکنند ۱۰۱
۳-۱-۸- علل عدم تجویز قطره شیرافزا توسط آن دسته از پزشکان که آنرا تجویز نمیکنند ۱۰۲
۳-۱-۹- سایر موارد دارویی تجویز شده به منظور افزایش شیر مادر ۱۰۲
۳-۲- ترسیم نتایج حاصل به صورت جدول و نمودار ستونی ۱۰۳
۳-۳- استفاده از روش آماری مجذور خی ۱۰۴
۳-۴- آزمون فرض صفر و مقابل و ترسیم جدول فراوانیهای مورد انتظار بر اساس آن ۱۰۴
۳-۵- فرمول مجذور خی و محاسبات ۱۰۵
فصل چهارم
بحث و نتیجهگیری ۱۰۶
خلاصه انگلیسی ۱۰۸
فصل پنجم: مراجع
فهرست جداول
شماره جدول
عنوان صفحه
جدول ۱-۱- مقایسه شیر انسان، شیر گاو و شیر خشک ۳۳
جدول ۱-۲- داروهای بی ضرر در طی شیردهی در دوزهای معمول ۵۵
جدول ۱-۳- داروهای احتمالاً بی ضرر در طی شیردهی در دوزهای معمول ۵۸
جدول ۱-۴- داروهای بالقوه خطرناک در طی شیردهی ۶۱
جدول ۱-۵- داروهایی که اصلاً ایمن نیستند (داروهای خطرناک در طی شیردهی) ۶۴
جدول ۳-۱- فراوانیهای مشاهده شده ۱۰۳
جدول ۳-۲- فراوانیهای مورد انتظار ۱۰۴
نمودار ستونی ۳-۱- فراوانی پزشکان متخصص و ماما بر حسب درصد با توجه به نوع داروی تجویز شده ۱۰۳
فهرست اشکال
شماره شکل
عنوان صفحه
شکل ۱-۱ ساختمان پستان در زن ۴
شکل ۱-۲ مسیرهای اصلی تخلیه لنفاوی پستان ۴
شکل ۱-۳ نمونه یک سلول آلوئولی غدد پستانی با سلولهای میواپی تلیال قابل انقباض ۹
شکل ۱-۴ ترشّح اجزای شیر توسط سلول اپی تلیوم آلوئولار و عبور داروها به داخل و خارج آن ۵۰
شکل ۲-۱ Foeniculum vulgare ۸۳
شکل ۲-۲ Carum carvi ۸۴
شکل ۲-۳ Anethum graveolens ۸۵
شکل ۲-۴ Trigonella foenum-graecum ۸۶
شکل ۲-۵ Ocimum basilicum ۸۷
شکل ۲-۶ Urtica dioica ۸۸
شکل ۲-۷ Coriandrum sativum ۸۹
شکل ۲-۸ Daucus carota ۹۰
شکل ۲-۹ Linum usitatissimum ۹۱
شکل ۲-۱۰ Cnicus benedictus ۹۲
نوع فایل: ورد 130 صفحه
فهرست
پیشگفتار……………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۴
بخش اول : پوست
اگزما………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۷
درماتیت تماسی تحریکی………………………………………………………………………………………………………… ۱۸
درماتیت تماسی حساسیتی ………………………………………………………………………………………………………. ۱۹
درماتیت به دنبال تماس با نور – کهیر آفتابی……………………………………………………………………………… ۲۰
درماتیت عفونی ……………………………………………………………………………………………………………………. ۲۱
اگزما به دنبال تروما……………………………………………………………………………………………………………… ۲۲
درماتیت آتوپیک …………………………………………………………………………………………………………………. ۲۳
درماتیت کهنه بچه ……………………………………………………………………………………………………………… ۲۵
کلاهک گهواره ای …………………………………………………………………………………………………………….. ۲۷
درماتیت سبورئیک سر شیرخواران……………………………………………………………………………………………. ۲۸
لیکن سیمپلکس مزمن…………………………………………………………………………………………………………. ۲۹
ملاسما – ماسک حاملگی ……………………………………………………………………………………………………… ۳۰
درماتیت آفتابی مزمن……………………………………………………………………………………………………………. ۳۱
کراتوز آفتابی …………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۲
درماتیت اطراف دهان …………………………………………………………………………………………………………. ۳۳
عرق جوش ………………………………………………………………………………………………………………………… ۳۴
پییریازیس آلبا……………………………………………………………………………………………………………………… ۳۵
تیرگی پوست ……………………………………………………………………………………………………………………… ۳۶
کک و مک ………………………………………………………………………………………………………………………… ۳۷
کهیر………………………………………………………………………………………………………………………………… ۳۸
خارش پوست ……………………………………………………………………………………………………………………… ۳۹
تعریق زیاد………………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۲
آکنه روزاسه ……………………………………………………………………………………………………………………… ۴۳
ویتیلیگو – پیسی…………………………………………………………………………………………………………………. ۴۵
لیکن پلان ………………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۸
سوریازیس ………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۰
خونریزی زیر ناخن ………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۱
فرو رفتن ناخن در بافت نرم ……………………………………………………………………………………………………. ۵۲
میخچه و پینه ……………………………………………………………………………………………………………………… ۵۳
گرانولوم پیوژنیک ……………………………………………………………………………………………………………… ۵۴
طاسی – آلوپسی …………………………………………………………………………………………………………………. ۵۵
پییریازیس روزه…………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۶
اریتم مولتی فوم ………………………………………………………………………………………………………………… ۵۷
اریتما ندوزوم ……………………………………………………………………………………………………………………… ۵۸
بیماری ارف………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۹
مولوسکوم ………………………………………………………………………………………………………………………… ۶۰
هرپس………………………………………………………………………………………………………………………………… ۶۱
آبله مرغان …………………………………………………………………………………………………………………………. ۶۳
زونا……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۶۴
اگزما هرپتیکوم ………………………………………………………………………………………………………………… ۶۵
زگیل …………………………………………………………………………………………………………………………………. ۶۶
زرد زخم ……………………………………………………………………………………………………………………………… ۶۹
اکتیما ………………………………………………………………………………………………………………………………… ۷۰
سلولیت و باد سرخ ………………………………………………………………………………………………………………… ۷۱
فولیکولیت ………………………………………………………………………………………………………………………… ۷۲
فولیکولیت کاذب ………………………………………………………………………………………………………………. ۷۳
فرونکل – دمل……………………………………………………………………………………………………………………. ۷۴
کفگیرک ………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۵
پارونیشیا…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۶
آکنه………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۷
اریتراسما…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۹
تریکومایکوزیس آگزیلاریس………………………………………………………………………………………………… ۸۰
پیتیریازیس ورسیکالر – تینه آورسیکالر…………………………………………………………………………………….. ۸۱
شوره سر ……………………………………………………………………………………………………………………………. ۸۲
کچلی سر …………………………………………………………………………………………………………………………… ۸۳
قارچ تنه …………………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۴
کچلی کشاله ران ………………………………………………………………………………………………………………… ۸۵
قارچ پا ……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۶
قارچ ریش…………………………………………………………………………………………………………………………… ۸۷
قارچ صورت ………………………………………………………………………………………………………………………… ۸۸
کچلی دست ………………………………………………………………………………………………………………………… ۸۹
کچلی ناخن ………………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۰
کاندیدای دهانی- برفک دهان ……………………………………………………………………………………………….. ۹۱
گال – جرب ………………………………………………………………………………………………………………………… ۹۲
شپش ………………………………………………………………………………………………………………………………… ۹۳
سالک………………………………………………………………………………………………………………………………… ۹۵
بخش دوم : ارولوژی
پیلونفریت حاد …………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۹
سیستیت حاد ………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۱
اورتریت ……………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۳
اپیدیدیموارکیت حاد ……………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۴
شانکروئید …………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۵
گرانولوما اینگوینال ……………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۵
لنفوگرانولوم ونوروم…………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۵
سیفلیس اولیه …………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۵
پروستاتیت حاد باکتریال………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۶
پروستاتیت نان باکتریال و پروستادینی………………………………………………………………………………………. ۱۰۷
عفونت ادراری اطفال …………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۸
رنال کولیک – سنگ ادراری……………………………………………………………………………………………………. ۱۰۹
هیپرپلازی خوش خیم پروستات ……………………………………………………………………………………………….. ۱۱۲
ناتوانی جنسی………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۳
انزال زود رس ……………………………………………………………………………………………………………………… ۱۱۴
درد مزمن بیضه …………………………………………………………………………………………………………………… ۱۱۵
بی اختیاری ادرار…………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۶
ریفلاکس مثانه به حالب………………………………………………………………………………………………………… ۱۱۸
بخش سوم : گوش و حلق و بینی
عفونت گوش خارجی ……………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۱
عفونت گوش میانی ……………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۲
سینوزیت حاد ……………………………………………………………………………………………………………………… ۱۲۳
آبسه دندانی ………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۴
درد گوش …………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۵
واکس فشرده گوش …………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۶
جسم خارجی گوش …………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۷
سرگیجه …………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۲۸
رینیت حساسیتی…………………………………………………………………………………………………………………… ۱۲۹
خونریزی از بینی ……………………………………………………………………………………………………………………. ۱۳۰
بوی بد دهان ………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۳۱
آفت دهان ………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۳۲
سکسکه ………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۳۳
بخش چهارم : مغز و اعصاب
صرع…………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۳۷
سردرد تنشی……………………………………………………………………………………………………………………… ۱۴۳
میگرن …………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۴۴
سردرد خوشه ای ………………………………………………………………………………………………………………… ۱۴۵
پارکینسون ……………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۴۶
ترمور اولیه ……………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۴۷
فلج بل ……………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۴۸
پیگیری بیمار مبتلا به سکته مغزی …………………………………………………………………………………………. ۱۴۹
بخش پنجم : روان پزشکی
افسردگی اساسی ………………………………………………………………………………………………………………. ۱۵۳
مانیا – اختلال دو قطبی تیپ (I)………………………………………………………………………………………………. 157
اختلال پانیک ………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۵۸
اختلال وسواسی جبری ……………………………………………………………………………………………………………. ۱۶۰
اختلالات خواب………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۶۱
سندرم درد مزمن ……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۶۴
لکنت زبان …………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۶۵
ناخن جویدن ……………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۶۶
ترک سیگار ……………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۶۷
ترک اعتیاد به مواد مخدر ……………………………………………………………………………………………………… ۱۶۹
ترک مشروبات الکلی ………………………………………………………………………………………………………….. ۱۷۲
سو مصرف مواد توهم زا …………………………………………………………………………………………………….. ۱۷۴
سو مصرف فن سیکلیدین …………………………………………………………………………………………………… ۱۷۵
بخش ششم : بیماریهای چشم
قرمزی حاد چشم ………………………………………………………………………………………………………………… ۱۷۹
کنژنکتیویت باکتریال ………………………………………………………………………………………………………….. ۱۸۰
بلفاریت ……………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۸۱
تراخم ……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۸۲
داکریو سیستیت حاد ………………………………………………………………………………………………………….. ۱۸۳
عفونت حفره چشم ……………………………………………………………………………………………………………. ۱۸۴
گل مژه ……………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۸۵
شالازیون ……………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۸۶
گلوکوم حاد (آب سیاه ) ……………………………………………………………………………………………………… ۱۸۷
یووئیت قدامی ……………………………………………………………………………………………………………………. ۱۸۸
کراتیت ماورا بنفش ……………………………………………………………………………………………………………. ۱۸۹
کنژنکتیویت آلرژیک ……………………………………………………………………………………………………………. ۱۹۰
پینگوکولا ………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۹۱
ناخنک ………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۹۲
کوری ناگهانی ………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۹۳
بخش هفتم : عفونی
اپی گلوتیت حاد ………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۹۷
خروسک – حناق – کروپ – لارنگوتراکئوبرونشیت حاد…………………………………………………………….. ۱۹۸
مونونوکلئوز عفونی…………………………………………………………………………………………………………….. ۱۹۹
سرخک ………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۰۰
سرخچه ……………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۰۲
هاری………………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۰۳
اوریون ……………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۰۴
تب مالت – بروسلوز……………………………………………………………………………………………………………… ۲۰۵
تب روده ای – سالمونلاتیفی…………………………………………………………………………………………………… ۲۰۷
سالمونلوز غیر تیفی……………………………………………………………………………………………………………… ۲۰۸
شیگلوز …………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۰۹
وبا…………………………………………………………………&
فهرست
عنوان صفحه
پیشگفتار ۱
نتایج قانونمند و استاندارد شده ۵
گزینش و جداسازی سلول ۳۵
تولید داربستهای پلیمری: قالب گیری حلال ۷۲
تولید داربستهای پلیمری: لایه سازی غشاء ۸۴
تولید داربستهای پلیمری: انجماد – خشک سازی ۱۰۶
تولید داربستهای پلیمری: اشکال کامپوزیت پلیمر- سرامیک ۱۲۱
تولید داربستهای پلیمری: جداسازی فاز ۱۴۲
تولید داربستهای پلیمری: پلیمریزاسیون (بسپارش) ۱۶۲
تولید داربستهای پلیمری: پردازش اسفنج گازی ۱۷۶
بر هم کنشهای سلولی سطح مصنوعی: بیومواد خود مجتمع ۱۹۲
بر هم کنشهای سلولی سطح مصنوعی: چسبندگی سلول هدف ۲۱۶
پیش گفتار
یکی از معضلات بزرگی که علم پزشکی از دیرباز با آن درگیر بوده است، ارائه درمانی قطعی برای بازسازی بافت های از کار افتاده و یا معیوب است. متداول ترین شیوه در درمان این نوع بافت ها، روش سنتی پیوند است که خود مشکلات عدیده ای را به دنبال دارد. از جمله این مشکلات می توان به کمبود عضو اهدائی، هزینه بالا و اثرات جانبی حاصل از پیوند بافت بیگانه Allograft)) که مهمترین آنها همان پس زنی بافت توسط بدن پذیرنده است اشاره کرد. این محدودیت ها دانشمندان را بر آن داشت تا راه حلی مناسب برای این معضل بیابند.
مهندسی بافت با عمر حدوده ۱ ساله خود روشی نوید بخش در تولید گزینه های بیولوژیکی برای کاشتنی ها (Implants) و پروتزها ارائه کرده و وعده بزرگ تهیه اندام های کاملاً عملیاتی برای رفع مشکل کمبود عضو اهدائی را می دهد. اهداف مهندسی بافت فراهم سازی اندام های کارآمد یا جایگزین های قسمتی از بافت برای بیمارانی با ضعف یا از کارافتادگی اندام و یا بیماری های حاد است که این امر با استفاده از روشهای درمانی متنوع اندام مصنوعی- زیستی تحقق می یابد. بنا به تعریف، مهندسی بافت رشته ای است که از ترکیب علم بیولوژی مواد و علم مهندسی یا به عبارتی Biotech جهت بیان ارتباطات ساختاری بافت های فیزیولوژیکی و طبیعی پستانداران در راستای توسعه روش های نوین ترمیم بافت و جایگزین سازی بافت، توسعه یافته است.
نوع فایل: ورد 239 صفحه
مقدمه:
یکی از زمینه های که امروزه بیوتکنولوژیست ها روی آن تحقیق می کنند ایجاد گونه های ترانسژنیک است. طبق تعریف ترانسژنیک موجودی است که، دارای DNA نو ترکیبی باشد. به طوری که در ژنوم آن موجود ژن نو ترکیب بیان می شود. بیان ژن خارجی یکی از جنبه های تولید ترانسژنیک و انتقال DNA به زاده های هدف بعدی می باشد. در این زمینه تکنیک میکرواینجکش در انتقال ژن به تخم مهره داران اولین بار به وسیله گوردون (Gordon) و همکاران در سال ۱۹۸۰ گزارش شد. در این تکنیک یک لوله مؤئین شیشه ای را برای وارد کردن DNA نو ترکیب به پیش هسته نریا با سیتوپلاسم تخم لقاح یافته موش به کار گرفتند. در همین سال میکروانجکش مستقیم DNA نو ترکیب در شرایط آزمایشگاهی جهت ایجاد حیوانات ترانسژنیک مورد استفاده قرار گرفته است. طوری که ژن را از این طریق وارد تخم های لقاح نیافته یا لقاح یافته موجوداتی نظیر جنین توتیای دریایی، موش، قورباغه، مگس سرکه، خرگوش و خوک کرده اند (Brem 1988) در سال ۱۹۸۵ زئو (Zhu) و همکاران ژنی شامل پرتومتالوتیونین موش و ژن هورمون رشد انسانی را به ناحیه مرکزی صفحه زایای تخم های لقاح یافته ماهی طلایی تزریق کردند و قسمتی از این ژن را در DNA ماهیان مشاهده کرند. در همین سال روکونس (Rokkones) تکنیک میکرواینجکشن دو مرحله ای بر روی تخم آزاد ماهیان را شرح داده است.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
بخش اول: دست کاریهای ژنی در ماهیان
مقدمه………………………………………………………………………………………………….
۱-۱- به کار گیری پروموتر از ژن ماهیان………………………………………………
۲-۱- بیان ژن هورمون رشد ماهی در باکتری………………………………………..
۳-۱- انتقال ژن به تخم ماهی از طریق میکروپیل با میکروپیپت…………………
۴-۱- انتقال ژن از طریق اسپرم با انکوبه کردن آن در سیستم بافری………..
۵-۱- انقال ژن از طریق اسپرم با الکتروپورشن در سیستم بافری……………..
۶-۱- انتقال ژن به تخم ماهی از طریق الکتروپورش………………………………..
۷-۱- انتقال ژن به تخم ماهی از طریق میکروپیل با میکرواینجکشن…………..
۸-۱- بررسی امکان وراثت ژن منتقل شده به نسل ها بعد…………………………
بخش دوم : دست کاریهای کروموزومی در ماهیان
۱-۲- دست کاریهای جنسی…………………………………………………………………..
۱-۱-۲- دست کاریهای جنسی با تکنیک ژینوژنز……………………………………..
۲-۱-۲- دست کاریهای مجموعه کروزومی به وسیله تکنیک اندروژنز………..
۲-۲- پلوئیدی………………………………………………………………………………………
۱-۲-۲- تریپلوئیدی………………………………………………………………………………
۲-۲-۲- تتراپلوئیدی……………………………………………………………………………..
بخش سوم: کلونینگ
مقدمه………………………………………………………………………………………………….
۱-۳- ایجاد کلون به وسیله دوژینوژنز متوالی………………………………………….
۲-۳- کلون کردن به وسیله ترکیبی از اندروژنز و ژینوژنز……………………….
۳-۳- جابجایی هسته…………………………………………………………………………….
۴-۳- جابجایی سلولهای سوماتیک جنینی به جنین دیگر…………………………….
۵-۳- دورگه گیری……………………………………………………………………………….
۴- منابع………………………………………………………………………………………………
فایل بصورت ورد 53 صفحه قابل ویرایش می باشد
روش تحقیق :
۲۴ نفر از دانشجویان مرد غیرورزشکاردانشگاه شهید بهشتی در این تحقیق شرکت کردند و بر حسب سن،وزن و شاخص آمادگی هوازی بطور همگن به دو گروه تمرینی طناب زدن و دویدن تقسیم شدند.
میانگین، سن، قد ،وزن وVo2max گروه طناب زدن(۶/۲۵ سال،۱/۱۷۲ سانتی متر ، ۹۹/۷۲ کیلوگرم،۲۸/۴۳ میلی لیتر/کیلوگرم/دقیقه) و درگروه دویدن(۶/۲۶ سال،۷/۱۷۴ سانتی متر،۴۰/۷۲ کیلو گرم،۹۳/۴۳ میلی لیتر/کیلوگرم/دقیقه )بود. هر یک از گروه ها به مدت هشت هفته، سه جلسه در هفته و هرجلسه ۵۵-۵۰ دقیقه و با دو الگوی شدت تمرینی متغیر(۷۰-۶۰ درصد حداکثرضربان قلب در ۴ هفته اول و ۸۰-۷۰درصد حداکثرضربان قلب در ۴ هفته دوم) به تمرین پرداختند که برای کنترل شدت تمرین،ازضربان سنج استفاده شد.قبل و بعد از برنامه تمرینی، آمادگی هوازی و برخی متغیر های لیپیدی و لیپوپروتئینی از جمله سطح HDL،LDL،TC ،TG اندازهگیری شدند.درنهایت ۲۰ نفر از آزمودنی ها تحقیق را به پایان رساندند.برای تجزیه وتحلیل آماری داده های تحقیق از آزمون آماری t-student (همبسته و غیر همبسته) درسطح معنی داری(۰۵/۰p ≤)استفاده شده است.
چکیده منابع
مقدمه وبیان مسئله
روش تحقیق
یافته های تحقیق
بحث ونتیجه گیری
نوع فایل: ورد 36 صفحه
مقدمه:
متاسفانه داروهایی که با عنوان نشاط آور عرضه می شوند و انرژی فوق العاده همراه با شادی کاذب در افراد ایجاد می کنند، برای انسان زایدآور هستند و سلامتشان را به خطر می اندازند.
سنین جوانی خود به خود مملو از انرژی و شادی طبیعی است که خداوند در جوانان گذاشته و هرچیز مصنوعی باعث افزایش انرژی شود زاید است و عوارض بسیار خطرناکی دارد؛ بخصوص داروها که با کمی افزایش سم تبدیل می شوند و میبایست کاملاً از این کار پرهیز شود. متاسفانه سازندگان و توزیع کنندگان این نوع مواد خیلی ساده جوانان را هدف قرار می دهند و از سادگی آنها استفاده می کنند و آن مواد را در اختیار آنها قرار می دهند. آمار به دست آمده حاکی از آن است که افراد بالای ۳۰ سال بندرت دنبال این نوع داروها می روند و بیشتر برخی جوانان زیر ۳۰ سال در کشور ما، مصرف کنندگان این داروها شده اند. فراموش نکنیم بیش از ۴۵ درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند و با یک مطالعه مناسب بوضوح در می یابیم آمار و ارقام بزهکاری و اعمال خلاف عفت عمومی ناشی از مصرف این گونه مواد در کشور ما به شدت بالا رفته، محاکم دادگستری و دادگاه های ویژه مبارزه با مفاسد اجتماعی بهترین مرجع برای بررسی این موضوع هستند.
وجود چنین موادی سبب بی پروایی و شدت شهوات نفسانی می شود و مسوولان مملکتی در این زمینه باید تدابیر پیشگیرانه اتخاذ کنند. این داروها تماماً وارداتی است
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه
قرص های شادی آور در ایران
تاریخچه
مصاحبه
هشدار X سرفصل جدید تاریخ اعتیاد در ایران
تجربه ایی جدید در ایران
مواد خطرناک صنعتی
عوارض پیامدهای اکستازی
آمارگیری
نتیجه گیری
نوع فایل: ورد 37 صفحه
مقدمه:
بیماری سرطان علی رغم ده ها سال تحقیق مستمر هنوز یک معضل بزرگ برای بشر به شمار می رود. هر ساله بیش از یک میلیون نفر به سرطان مبتلا شده و نیم میلیون نفر در اثر ابتلا به سرطان می میرند. سرطان مانند بسیاری از بیماریها موجب بروز اضطراب می شود. تأثیر فیزیولوژیک و روانی سرطان روی بیماران و خانواده آنها منجر به تغییرات عمیقی در شیوه زندگی آنها می گردد. (۱)
سرطان سینه شایع ترین سرطان زنان در اکثر کشورهای دنیاست و در کشورهای توسعه یافته حدود کل سرطانهای زنان را تشکیل می دهد. این سرطان علت مهم مرگ و میر زنان ۴۵-۴۰ ساله محسوب می شود. ( ۲ )
طبق آمار بدست آمده از انیستیتو سرطان، سرطان سینه در ردیف دومین سرطان شایع در ایران است.
در سال ۱۳۶۷ از میان ۱۸۷۶ مورد بیمار مبتلا به سرطان ۱۳۳۹ مورد سرطان سینه تشخیص داده شده است. یعنی ۷% از مجموع کل سرطانهای موجود در ایران را سرطان سینه تشکیل می داده است. ( ۳ )
از آنجایی که ۹۵% سرطانهای سینه و ۶۵% سرطانهای ابتدایی سینه توسط خود زنان کشف می شود، اقدام سریع برای معاینة سینه و تشخیص زودرس این بیماری از اهمیت زیادی برخوردار است. خودآزمایی سینه یک روش بدون هزینه است که زنان باید برای تشخیص سرطان سینه انجام دهند و در واقع مهمترین فواید آن ارزان بودن و اجرای ساده آن در فواصل معین در منزل می باشد. ( ۴ )
از آنجا که قدم اول در هر آموزشی، بررسی وضع موجود در برآورد سطح آگاهی جامعة مورد نظر می باشد و در هر برنامه ریزی آموزشی ارائه آمار جدید و مستند، اساس و لازمة کار می باشد، امید است با به کاری گیری نتایج این پژوهش در برنامه ریزی ها و طرح کشوری گامی در جهت ارتقاء سطح سلامت و افزایش کارایی زنان برداشته شود.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده
فصل اول : معرفی پژوهش
دلایل انتخاب موضوع
بیان مسأله
مروری بر مطالعات انجام شده در جهان
مروری بر مطالعات انجام شده در ایران
اهداف پژوهش
هدف کلی
اهداف اختصاصی
سؤالات و پیش فرضها
متغیرهای بررسی و جدول متغیرها
تعریف واژه ها
فصل دوم : متدولوژی پژوهش
نوع پژوهش
تکنیک جمع آوری اطلاعات
ابزار گردآوری اطلاعات
محیط پژوهش
زمان پژوهش
جامعة پژوهش
روش نمونه گیری پژوهش
نحوه اجرای پژوهش
روشهای آماری
برنامة جمع آوری اطلاعات
ملاحظات اخلاقی
پیش آزمایی تحقیق
مشکلات و محدودیت ها
فصل سوم : یافته های پژوهش و تجزیه و تحلیل داده ها
یافته های پژوهش
جداول و نمودارها
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع مورد استفاده
پیوست ها و ضمائم
نوع فایل: ورد 74 صفحه
مقدمه
متخصص ژنتیک:
متخصص ژنتیک پزشکی فردی است که در مکانیزم های وراثتی، تشخیص و درمان اختلالات ژنتیکی تخصص دارد. ژنتیک پزشکی، مثل دیگر تخصص های پزشکی، نظیر جراحی یا مامایی و زنان، پس از دانشکده پزشکی، یک دوره آموزشی خاص هم دارد. بسیاری از متخصصان ژنتیک پزشکی، در یکی از رشته های پزشکی مانند اطفال، داخلی یا مامایی و پزشکی زنان تخصص دارند و فوق تخصص آنان ژنتیک پزشکی است. هیئت ژنتیک پزشکی آمریکا (ABMG) با برگزاری امتحان در چند زمینه، یعنی ژنتیک بالینی، ژنتیک یاخته ای بالینی، ژنتیک زیست شناسی بالینی، ژنتیک مولکولی، به پزشکان و متخصصان دارای درجة دکترای غیرپزشکی (p.h.D)، گواهی نامه اعطا می کند. ژنتیک بالینی به تشخیص و درمان بیماران، ژنتیکیاخته ای (سیتوژنیک ) به تشخیص آزمایشگاهی نابهنجاری های کروموزومی و ژنتیک زیست شیمیایی به تشخیص آزمایشگاهی و درمان اختلالات آنزیمی و اختلالات شیمیایی ناشی از آنها می پردازد. مشاورة ژنتیک هم،در گذشته مورد تأیید ABMG قرار می گرفت و هم اکنون،هیئت جدید اعطای گواهی نامه،به نام هیئت مشاورة ژنتیک آمریکا (ABGC) وظیفة اعطای گواهی نامه را به مشاوران ژنتیک بر عهده گرفته است. بیشترین متخصصان ژنتیک پزشکی و مشاوران ژنتیک، با مراکز بزرگ پزشکی یا آزمایشگاه های مرجع برای آزمایشهای ژنتیکی همکاری دارند.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
تاریخچه ۱
مقدمه ۳
متخصص ژنتیک ۳
تشخیص پیش از موقع و پیشگیری ۵
درمان ۶
چند نمونه از درمان های ثمربخش ۶
پروژه ژنوم انسانی ۱۱
اساس ژنتیک ۱۷
ژنتیک و ژنومیک ۱۸
اصول ژنتیک ۱۹
اسلوب وراثت و نفوذپذیری ۲۳
بیماری های کروموزومال ۲۷
بیماری در سطح میتوکندریایی ۳۸
ژنتیک و تغذیه درمانی ۳۹
تأثیر ارتباط متقابل ژن و مواد مغذی بر روی فرآیندهای متابولیکی ۴۰
تاثیرات و ارتباط متقابل بین ژن و مواد مغذی بر روی ظهور ژن ۴۳
عنوان صفحه
پیچیدگی موجود در ارتباط ژنتیک و تغذیه ۴۸
ژنتیک به عنوان یک تخصص پزشکی ۵۰
نظام ژنتیک انسانی و پزشکی ۵۰
طبقه بندی اختلالات ژنتیکی ۵۱
نقایص تک ژنی ۵۱
اختلالات کروموزومی ۵۱
توارث چند عاملی ۵۲
فصل ۱: اساس کروموزومی وراثت ۵۳
اساس کروموزومی وراثت ۵۴
کروموزوم های انسانی ۵۵
چرخه حیاتی یک سلول سوماتیک ۵۶
میتوزیس ۵۷
میوزیس ۵۹
گامت سازی و باروری انسان ۶۱
تخمک سازی ۶۲
باروری ۶۲
رابطه طبی میوزومیتوز ۶۲
عنوان صفحه
فصل ۲: ژنوم انسان ۶۳
ساختمان DNA ۶۴
ساختمان و تشکیلات ژن ۶۵
اشکال ساختمانی یک ژن انسانی معمولی ۶۵
خانواده های ژن ۶۵
پایه های تظاهر ژنی ۶۶
رونویسی ۶۶
ترجمه و رمز ژنتیکی ۶۷
روند پس از ترجمه ۶۷
ساختمان کروموزوم های انسان ۶۷
کروموزوم میتوکندریایی ۶۸
فصل ۳: الگوهای توارثی تک ژنی ۶۹
ترمینولوژی یا لغت شناسی ۷۰
اختلالات ژنتیکی با توارث کلاسیک مندلی ۷۲
سن شروع و سایر فاکتورهای موثر بر الگوهای شجره ای ۷۲
سایر فاکتورهای موثر بر الگوهای شجره ای ۷۳
هتروژنیتی ژنتیکی ۷۳
عنوان صفحه
هتروژنیتی لوکوسی ۷۴
هتروژنیتی آللی ۷۴
توارث اتوزومال مغلوب ۷۵
فرکانس بروز ژن و فرکانس حامل ۷۵
هم خونی و ازدواج ۷۶
هم خونی ۷۶
اختلالات مغلوب نادر موارد جدا شده ژنتیکی ۷۷
اختلالات تحت تأثیر جنسیت ۷۹
آنالیز جداسازی ۷۹
الگوهای توارثی اتوزومال غالب ۷۹
مشخصات توارث اتوزومی غالب ۸۰
هموزیگوت های صفات اتوزومال غالب ۸۱
فنوتیپ های محدود به جنس در بیماری اتوزومی ۸۲
توارث وابسته به X ۸۳
توارث وابسته به X مغلوب ۸۳
مشخصات توارث وابسته به X مغلوب ۸۴
موزائیسم ۸۴
عنوان صفحه
موزائیسم سوماتیک (غیرجنسی) ۸۵
توارث مادری موتاسیون های میتوکندریایی ۸۵
فصل ۴: اساس ژنتیک سلولی بالینی ۸۷
معرفی سیتوژنتیک ۸۸
شناسایی کروموزوم ۸۸
اختلالات کروموزومی ۸۹
اختلال در تعداد کروموزومها ۸۹
تری پلوئید و تتراپلوئید ۹۰
آناپلوئید ۹۰
فصل ۵: بیماری های ژنتیکی ۹۰
بیماری آلزایمر ۹۲
ژنتیک و سرطان ۹۳
زیست شناسی سرطان ۹۹
اساس ژنتیکی سرطان ۱۰۰
سرطان در خانواده ۱۰۰
سرطان و محیط ۱۰۱
تراتوژن ها ۱۰۱
عنوان صفحه
سرطان ارثی پستان و تخمدان ۱۰۴
کانسر فیزیولوژی ارثی کلون ۱۱۰
بیماری سیستیک فیبروزیس ۱۱۳
بیماری هیپرکلسترولمی خانوادگی ۱۱۸
دیابت شیرین وابسته به انسولین ۱۲۴
دیابت شیرین غیروابسته به انسولین ۱۳۰
سندرم مارفان ۱۳۴
سندرم ترنر ۱۴۳
ساختمان و عملکرد هموگلوبین ۱۴۸
هموگلوبین های انسان و ژنهای آنها ۱۴۸
ناهنجاری های هموگلوبین در انسان ۱۴۹
هموگلوبین لپور ۱۵۰
انواع دیگر هموگلوبین ۱۵۰
کم خونی کولی ۱۵۱
کم خونی سلول داسی شکل ۱۵۴
عنوان صفحه
دیگر ناهنجاری های ژنتیکی و نقص های زمان تولد ۱۶۰
هموسیستئین یوریا ۱۶۰
سندرم داون ۱۶۰
افتادگی دریچه میترال ۱۶۱
بیماری ویلسون ۱۶۱
صلبیه آبی ۱۶۱
سولفوسیتسین یوریا ۱۶۲
شکاف سقف دهان ۱۶۲
اسپینا بیفیدا ۱۶۲
فلج مغزی ۱۶۲
اطلاعات کلی در مورد ژنها، تغذیه و بیماری ها ۱۶۴
طرح ژنوم محیطی ۱۶۴
نقش تغذیه از دیدگاه ژنتیک ۱۶۵
کمبود ویتامین ممکن است عامل ایجاد جهش ژن شود ۱۶۸
ژنتیک و برنامه های رژیمی ۱۷۰
چگونه بیماری های ژنتیکی بر روی نیازهای تغذیه ای تأثیر می گذارند ۱۷۲
تفاوت بین بینظمیهای محض ژنتیکی و بینظمیهای چند علتی ۱۷۲
عنوان صفحه
گالاکتوزمیا ۱۷۵
هیپرفنیل آلانینمی ۱۷۸
تغییر ژنتیک و تغذیه در رابطه با بیماری های قلبی و عروقی ۱۸۴
چگونگی تأثیر رژیم غذایی بر روی فرآیندهای فیزیولوژیکی بدن ۱۸۵
وزن بدن و ژنتیک ۱۸۶
نوع فایل: ورد 210 صفحه
۱-۲- بیان مسئله
آسیب شنوایی در کودکان منجر به عوارض سوء متعددی میگردد که از جمله این عوارض مشکلاتی در کسب مهارتهای شنوایی (یعنی کشف صدا، تمایز اصوات، شناسایی اصوات، درک گفتار و …)، مشکلاتی در رشد طبیعی زبان، مشکلات عدیده گفتاری و غیره می باشند. برای غلبه بر این عوارض سوء، پس از آن که کودک مناسبترین وسیله کمک شنوایی را دریافت نمود، باید آموزشهای ویژه در حیطههای گوناگون توانبخشی شنوایی مثل، تربیت شنوایی، زبانآموزی، تولید و اصلاح گفتار، مشاوره و غیره به فراخور نیاز کودک ارائه شود. ترتیب شنوایی، نوعی آموزش ویژه برای ایجاد و یا بهبود مهارتهای شنوایی است. اما چگونه میتوان فهمید که سطح مهارتهای شنوایی کودک چقدر است و او به کدامیک از آموزشها در حیطه تربیت شنوایی نیاز دارد؟ این اولین سؤا لی است که شنواییشناسان در حیطه توانبخشی شنوایی با آن روبرو هستند. روش درست این است که ابتدا آزمونهای شنوایی مختلف روی کودک انجام شود، سپس پاسخهای وی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. بدینگونه که باید آنچه را که به کودک گفته شده (محرک) و از وی انتظار میرود را با نوع پاسخی که میدهد، مقایسه نمود (اربر ، ۱۹۸۲). مربیان کودکان ناشنوا، مایلند هر یک از شاگردان خود را با روش و وسیله یکسان ارزیابی نموده و با توجه به نتیجه ارزیابی تواناییهای شنوایی شاگردان، آنها را برای قرارگیری در برنامههای آموزشی تربیت شنوایی، طبقهبندی نمایند.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: طرح پژوهش
۱-۱- عنوان پژوهش …………………………………………………………………………………………….
۱-۲- بیان مسئله ………………………………………………………………………………………………….
۱-۳- اهداف پژوهش …………………………………………………………………………………………..
۱-۴- سؤالات پژوهش …………………………………………………………………………………………
۱-۵- تعریف مفاهیم ……………………………………………………………………………………………
فصل دوم: پیشینیه تحقیق
۲-۱- ویژگیهای گفتار کودکان دچار آسیب شنوایی ………………………………………………..
۲-۱-۱- اشتباهات در بعد زنجیرهای گفتار ……………………………………………………………..
۲-۱-۲– اشتباهات در بعد زبرزنجیرهای گفتار …………………………………………………………
۲-۲- خاصیتهای صوتی گفتار ……………………………………………………………………………
۲-۳- درک شنیداری گفتار …………………………………………………………………………………..
۲-۴- آموزش مهارتهای شنیداری برای کودکان دچار آسیب شنوایی ……………………….
۲-۵- انواع روشهای ارزیابی مهارتهای شنیداری برای کودکان دچار آسیب شنوایی ….
۲-۵-۱- درآمد ……………………………………………………………………………………………………
۲-۵-۲- آزمونهای غیرفارسی ارزیابی مهارتهای شنیداری کودکان دچار آسیب شنوایی .
۲-۵-۳- آزمونهای فارسی ارزیابی مهارتهای شنیداری برای کودکان دچار آسیب شنوایی ….
۲-۶- مروری بر اطلاعات و آمار موجود …………………………………………………………………..
فصل سوم: روش پژوهش
۳-۱- نوع پژوهش …………………………………………………………………………………………………
۳-۲- محیط پژوهش ……………………………………………………………………………………………..
۳-۳- جامعه و نمونة پژوهش …………………………………………………………………………………
۳-۴- روش گردآوری اطلاعات و مشخصات ابزار گردآوری اطلاعات ……………………….
۳-۵- نحوة انجام کار ……………………………………………………………………………………………
۳-۵-۱- پیشآزمون ……………………………………………………………………………………………..
۳-۵-۲- نحوة ارزشیابی آزمون ……………………………………………………………………………….
۳-۶- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات ……………………………………………………………………..
۳-۷- نحوة رعایت نکات اخلاقی …………………………………………………………………………..
۳-۸- مشکلات اجرایی در انجام طرح ……………………………………………………………………..
فصل چهارم : یافته های پژوهش……………………………………………………………………………….
۴-۱- درآمد……………………………………………………………………………………………………………
۴-۲- اعتبار ساختاری آزمون تعیین سطح مهارتهای شنوایی خرداد………………………………..
۴-۲-۱- تعیین اعتبار ساختاری آزمون با استفاده از مقایسة امتیازات دوگروه کودکان دچار کم شنوایی شدید و عمیق……………………………………………………………………………………….
۴-۲-۲- تعیین اعتبار ساختاری آزمون با استفاده از مقایسه امتیازات دو گروه کودکان ۳ و ۴ ساله…………………………………………………………………………………………………………………..
۴-۳- پایایی آزمون تعیین سطح مهارتهایی شنوایی خرداد…………………………………………….
۴-۴- تأثیر نوع آموزشهای مخصوص ناشنوایان بر امتیاز آزمون……………………………………
۴-۵- تأثیر میزان آموزشهای دریافتی کودک بر امتیاز آزمون………………………………………….
۴-۶- تأثیر نوع سمعک بر امتیاز آزمون………………………………………………………………………
۴-۷- تأثیر سن کودک هنگام دریافت سمعک بر امتیاز آزمون……………………………………….
۴-۸- تأثیر جنسیت بر امتیاز آزمون……………………………………………………………………………
۴-۹- یافته های توصیفی مدت زمان اجرای آزمون……………………………………………………..
فصل پنجم :نتیجه گیری
۵-۱- بحث و نتیجه گیری
۵-۲- کاربرد پژوهش
۵-۳- پیشنهاد جهت تحقیقات آتی
منابع
References
پیوست ۲: برگه کسب اطلاعات پایه ای
پیوست ۳: برگه ثبت نتایج
پیوست ۴ : تصاویر زیرآزمون تمایزگذاری بین اصوات
پیوست ۵: تصاویر زیرآزمون شناسایی اصوات
پیوست ۶: تصاویر زیرآزمون درک جمله
پیوست ۱: داده های آماری
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار (۴-۱) :نمایش تأثیر میزان آسیب شنوایی بر امتیازهای آزمون
نمودار (۴-۲) : تأثیر سن بر امتیازهای آزمون
نمودار (۴-۳) : نمایش همبستگی آزمون اولیه و مجدد
نمودار (۴-۴) :نمایش همبستگی ،در کل آزمون
نمودار (۴-۵) : تأثیر نوع آموزشهای مخصوص ناشنوایان بر امتیاز کل آزمون
نمودار (۴-۶) : تأثیر میزان آموزشهای دریافتی کودک بر امتیاز کل آزمون
نمودار (۴-۷) : تأثیر سن کودک هنگام دریافت سمعک بر امتیاز کل آزمون
نمودار (۴-۸): تأثیر نوع و آرایش سمعک و جنسیت بر امتیاز کل آزمون
نوع فایل: ورد 87 صفحه
چکیده
مقدمه و هدف:
با توجه به اهمیت فوق العاده مننژیت در طب کودکان و با نظر به این که بسیاری از تست های تشخیصی در دسترس در مملکت ما فاصله زیادی تا رسیدن به استانداردهای جهانی دارند ما برآن شدیم که ابتدا ارزش تشخیصی هر یک از علایم بالینی مننژیت را ارزیابی کنیم و شایعترین تظاهرات مننژیت را در مملکت خود شناسائی کنیم. سپس ارزش تشخیصی تست های آزمایشگاهی را در بیمارانی که مننژیت آنها به اثبات رسیده است مورد ارزیابی قرار دهیم.
فهرست مطالب
فصل اول : معرفی پژوهش : …………………………………………………………………
مقدمه ( یا بیان مسئله) ………………………………………………………………………….
اهداف پژوهش……………………………………………………………………………………..
سؤالات پژوهش……………………………………………………………………………………
فصل دوم : دانستنی های موجود در پژوهش: …………………………………………
بخش اول: چهارچوب پنداشتی (بررسی کتب Text ) ……………………………….
بخش دوم : مروری بر مطالعات انجام شده……………………………………………..
فصل سوم: متدولوژی تحقیق…………………………………………………………………
نوع پژوهش…………………………………………………………………………………………
جامعة پژوهش……………………………………………………………………………………..
روش نمونه گیری و روش محاسبه آن……………………………………………………
متغیرها……………………………………………………………………………………………….
روش جمع آوری اطلاعات……………………………………………………………………..
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات………………………………………………………………..
فصل چهارم: یافته های پژوهش……………………………………………………………..
یافته های پژوهش…………………………………………………………………………………
جداول…………………………………………………………………………………………………
نمودارها……………………………………………………………………………………………..
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری……………………………………………………………..
فهرست منابع……………………………………………………………………………………….
ضمائم…………………………………………………………………………………………………
فهرست جداول
جدول شماره ۱ : فراوانی جنسی در جمعیت مورد مطالعه…………………………
جدول شماره ۲ : فراوانی گروه های سنی در جمعیت مورد مطالعه…………….
جدول شماره ۳ : فراوانی علت مراجعه در جمعیت مورد مطالعه…………………
جدول شماره ۴: فراوانی لکوسیتوز در جمعیت مورد مطالعه……………………..
جدول شماره ۵ : فراوانی افزایش BUN در جمعیت مورد مطالعه……………..
جدول شماره ۶: فراوانی افزایش Cr در جمعیت مورد مطالعه……………………
جدول شماره ۷: فراوانی هیپوناترمی در جمعیت مورد مطالعه……………………
جدول شماره ۸: فراوانی هیپوکالمی در جمعیت مورد مطالعه……………………..
جدول شماره ۹: فراوانی کشت خون مثبت در جمعیت مورد مطالعه……………
جدول شماره ۱۰: فراوانی افزایش تعداد WBC در CSF در جمعیت مورد مطالعه
جدول شماره ۱۱: فراوانی کاهش نسبت گلوکز CSF به گلوکز خون در جمعیت مورد مطالعه
جدول شماره ۱۲: فراوانی افزایش پروتئین CSF در جمعیت مورد مطالعه….
جدول شماره ۱۳: فراوانی کشت CSF مثبت در جمعیت مورد مطالعه…………
فهرست نمودارها
نمودار شماره ۱ : فراوانی جنسی در جمعیت مورد مطالعه………………………..
نمودار شماره ۲ : فراوانی گروه های سنی در جمعیت مورد مطالعه…………..
نمودار شماره ۳ : فراوانی علت مراجعه در جمعیت مورد مطالعه……………….
نمودار شماره ۴: فراوانی لکوسیتوز در جمعیت مورد مطالعه…………………….
نمودار شماره ۵: فراوانی افزایش BUN در جمعیت مورد مطالعه……………..
نمودار شماره ۶: فراوانی افزایش Cr در جمعیت مورد مطالعه…………………..
نمودار شماره ۷: فراوانی هیپوناترمی در جمعیت مورد مطالعه…………………..
نمودار شماره ۸: فراوانی هیپوکالمی در جمعیت مورد مطالعه……………………
نمودار شماره ۹: فراوانی کشت خون مثبت در جمعیت مورد مطالعه…………..
نمودار شماره ۱۰: فراوانی افزایش تعداد WBC در CSF در جمعیت مورد مطالعه
نمودار شماره ۱۱: فراوانی کاهش نسبت گلوکز CSF به گلوکز خون در جمعیت مورد مطالعه
نمودار شماره ۱۲: فراوانی افزایش پروتئین CSF در جمعیت مورد مطالعه…
نمودار شماره ۱۳: فراوانی کشت CSF مثبت در جمعیت مورد مطالعه………..
نوع فایل: ورد 55 صفحه