123آنلاین
آنلاین دانلود

فهرست مطالب

معرفی پیشگیری از آلودگی …………………………………………………………………. ۱

تجارب ۳ ……………………………………………………………………………………….. ۲

جلوگیری از آلودگی …………………………………………………………………………… ۷

برخی مواد به سختی دور ریخته می شوند …………………………………………….. ۱۳

علم در گذر تاریخ …………………………………………………………………………….. ۱۵

انقلاب صنعتی …………………………………………………………………………………. ۱۷

آسیبهای ناشی از صنعتی شدن ……………………………………………………………. ۲۳

جلوگیری از آلودگی چیست؟……………………………………………………………… ۲۵

تعریف زباله …………………………………………………………………………………….. ۲۷

تعریف جلوگیری از آلودگی ………………………………………………………………. ۳۰

اصطلاحات دیگر ………………………………………………………………………………. ۳۲

تجدیدپذیری ……………………………………………………………………………………. ۳۴

سلسله مراتب جلوگیری از آلودگی ……………………………………………………… ۳۷

بازیابی و جلوگیری از آلودگی……………………………………………………………… ۴۰

اخلاق زیست محیطی ……………………………………………………………………….. ۴۲

پایایی ………………………………………………………………………………………………. ۴۵

ارزیابی سیکل عمر ……………………………………………………………………………. ۴۸

فاکتورهای جلوگیری از آلودگی ………………………………………………………….. ۵۴

کاربردهای ارزیابی سیکل عمر ……………………………………………………………. ۶۷

طراحی استراتژیک یک واحد ……………………………………………………………… ۶۸

توسعة تولید ……………………………………………………………………………………… ۷۲

انتخاب و اصلاح فرایندها …………………………………………………………………… ۷۶

ادعاها جهت افزایش فروش و تبلیغات …………………………………………………. ۸۵

برچسبهای زیست محیطی …………………………………………………………………. ۸۶

استفاده از مدل کامپیوتری در ارزیابی سیکل عمر …………………………………… ۹۱
معرفی پیشگیری از آلودگی

ما آموخته‌ایم محدودیتهای ذاتی را از رفتار دفن زباله‌ها .

یک مسأله اگر در یک بخشی از محیط زیست حل شود امکان دارد در بخش دیگر به مسأله ای جدید تبدیل بشود .

ما باید آلودگیهای اذیت کننده را به منبع و مبدأ آن محدود کنیم که از نقطه ای به نقطه‌ای دیگر انتقال پیدا نکند .

با این توضیحات ویلیام ریلی . رئیس آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا (EPA) در سال ۱۹۹۰ خط مشی جدید EPA برای اعتماد به پایان رفتار خطی زباله‌های صنعتی و ترویج بر طرف شدن تولید زباله در منابع را اعلام کرد.

اگرچه این تئوری جدید بود ولی از لحاظ کاربردی تازه نبود.

صنایع بسیاری از سالهای قبل شروع به استفاده از این الگو کرده بودند و آن انقلابی در رویة آژانس بود. قبل از بررسی ادامة این موضوع که پیشگیری از آلودگی چیست و اینکه چگونه میتواند تأثیر گذارتر انجام شود به ما اجازه بدهید یک نگاهی داشته باشیم به اینکه چگونه کمپانی ۳M رشد کرد

 

دانلود فایل

فایل ورد 96 صفحه





تاريخ : دو شنبه 30 دی 1392برچسب:پیشگیری از آلودگی,
ارسال توسط ودود

عنوان                                                                                    صفحه

——————————————————————-

جدول۱-۱ ولتاز آستانه پایه ریست……………………………………………………………۱۲

جدول۲-۱ منابع کلاک………………………………………………………………………..۱۵

RS232جدول۳-۱ اسامی وپایه……………………………………………………………..۲۲

جدول۴-۱ پایه های نمایشگر…………………………………………………………………۲۵

فهرست مطالب

عنوان                                                                                 صفحه

—————————————————————————-

فصل یکم- سنسورها……………………………………………………………………………۱

۱-۱ سنسوردما …………………………………………………………………………………۱

۲-۱ سنسور گاز………………………………………………………………………………..۳

فصل دوم-میکروکنترولر در سیستم …………………………………………………………..۷

۱-۲ مختصری از میکروکنترولر……………………………………………………………..۷

خصوصیات میکرو کنترلر………………………………………………………………..۸۲-۲

۳-۲ ترکیب پایه ………………………………………………………………………………. ۹

۴-۲ بلوک دیاگرام…………………………………………………………………………….۱۰

۵-۲ توصیف پایه ها…………………………………………………………………………..۱۱

۶-۲ هسته مرکزی…………………………………………………………………………….۱۲

۷-۲ حافظه میکروکنترولر……………………………………………………………………۱۳

۸-۲مبدل آنالوگ به دیجیتال…………………………………………………………………..۱۷

  ADC9-2 کانال ………………………………………………………………………………۲۰

۱۰-۲ حذف نویز آنالوگ……………………………………………………………………..۲۱

۱۱-۲ تراشه…………………………………………………………………………………..۲۲

۱۲-۲ برسی ………………………………………………………………………………….۲۳

مراجع………………………………………………………………………………………….۲۵

پیوست۱ اطلاعات فنی عناصر سیستم اعلان واطفاء حریق………………………………..۲۶

پ ۱-۱ اطلاعات سنسورگاز…………………………………………………………………۲۶

پ۲-۱ اطلاعات سنسور دما………………………………………………………………….۲۸

پ۳-۱ اطلاعات میکروکنترولر……………………………………………………………..۳۲

فهرست شکلها

عنوان                                                                                  صفحه

——————————————————————-

شکل۱-۱ اشکال مختلف سنسور دما…………………………………………………………..۲

شکل۲-۱ اشکال ظاهری انواع سنسورهای گاز………………………………………………۳

شکل۳-۱ مدار داخلی     ………………………………………………………………………۴

شکل۴-۱ سنسورها ودتکتورهای موجود در بازار…………………………………………..۵

شکل۵-۱ راه اندازی وبایاس سنسور گاز……………………………………………………..۶

شکل۱-۲ پایه های میکروکنترولر…………………………………………………………….۹

شکل۲-۲ مدار داخلی میکروکنترولر ……………………………………………………….۱۰

شکل۳-۲ شکل واحد کنترل کلاک میکرو…………………………………………………..۱۴

شکل۱-۳ شماتیک سیستم اعلان واطفاء حریق……………………………………………..۲۵

شکل۲-۳ پشت فیبر سیستم اعلان واطفاء حریق……………………………………………۲۶

فهرست جدول ها                             

 

چکیده

 سیتم اعلان واطفاء حریق به عنوان یک سیستم امنیتی برای کارخانجات ومراکز عمومی و ادارات کاربرد فراوانی دارد.و در صورت حس کردن حرارت ویا دود سیستم آلارم   می دهد. و می توان بگونه ای برنامه ریزی کرد که بتواند از حریق جلوگیری نماید.

 

دانلود فایل

فایل ورد 44 صفحه





ارسال توسط ودود

فصل اول: استاندارد PTC 4.1 تست کارآیی بویلر

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                       صفحه

مقدمه. ۴

هدف و حوزه دید. ۸

علائم و تعاریف آنها ۱۹

اصول راهنما ۲۷

محاسبه راندمان توسط روش ورودی – خروجی. ۴۳

محاسبه راندمان به کمک روش تلفات حرارتی. ۵۹

تلفات خاکستر و تشعشعات.. ۷۷

اطلاعات متفرقه. ۸۱

راندمان با روش ورودی – خروجی. ۹۰

 

 

فصل دوم: چگونه می توان راندمان بویلر را افزایش داد

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                       صفحه

۱-۳- مقدمه: ۱۵۶

۲-۳- احتراق: ۱۵۷

۳-۳- روش های افزایش راندمان بدون صرف هزینه. ۱۶۰

اثر هوای اضافی روی راندمان در ارتباط با متغیرهای دیگر: ۱۷۳

تاثیر هوای اضافی بر روی خوردگی سطوح: ۱۷۴

۲-۳-۳- کاهش دمای دود خروجی. ۱۸۰

۴-۳- افزایش راندمان با صرف هزینه و سرمایه گذاری مجدد: ۱۹۲

شاخصهای دیگر کارکرد ۲۰۸

ضمیمه. ۲۱۳

۱٫ ۵- بدست آوردن وزن هوای خشک: ۲۱۳

مقدمه

۱-۰- کد PTC شامل دستورالعملهایی به منظور تست واحدهای مولد بخاری می‌باشد این واحد ترکیبی از وسایلی هستند که برای آزاد سازی و بازیابی حرارت به همراه وسایل انتقال حرارت به یک سیال عامل استفاده گردیده تا بدینوسیله بتوان از حرارت آزاد شده استفاده نمود واحد مورد نظر این کد ممکن است شامل تجهیزات بویلر، کوره، سوپر هیتر، ری هیتر، اکونومایزر، گرمکن هوا (ایرهیتر) و مشعل سوخت باشد. در صورتیکه حرارت جذب شده توسط اکونومایزر و گرمکن هوا به واحد برگردانده نشود نمی توان آنها را به عنوان بخشی از واحد در نظر گرفت. هدف از روشهای این تست دستیابی اطلاعاتی به منظور ایجاد معیارهای طراحی قسمت های مختلف یک مولد بخاری نمی باشد. کدهای تکمیلی PTC 4.2 و PTC 4.3 به ترتیب شامل تستهای تجهیزات پودر کننده و گرمکن هوا می باشند.

 

دانلود فایل

فایل ورد 228 صفحه





تاريخ : دو شنبه 30 دی 1392برچسب:افزایش راندمان,کارآیی بویلر,
ارسال توسط ودود

فهرست مطالب

 

فهرست…………………………………………………………………………………………… صفحه

 

فصل اول-عملکرد کندانسور ،شرایط کاری ،مواد و آلیاژهای بکار رفته در آن…………………..۱

۱-۱- تعریف و دلایل لزوم کندانسور در نیروگاه………………………………………………………….۱

۱-۲- انواع سیستم خنک کننده …………………………………………………………………………..۳

۱-۳- انواع کندانسور………………………………………………………………………………………..۴

۱-۳-۱- کندانسورهای تماس مستقیم…………………………………………………………….۵

۱-۳-۲- کندانسورهای سطحی یا تماس غیر مستقیم………………………………………….۹

۱-۳-۲-۱- کندانسورهای تماس غیر مستقیم خنک کننده با هوا……………………….۹

۱-۳-۲-۲-کندانسورهای سطحی آب وبخار…………………………………………………..۱۰

۱-۴- شرایط کاری آب وبخار……………………………………………………………………………….۱۲

۱-۴-۱- شرایط کاری سمت آب………………………………………………………………………۱۲

۱-۴-۱-۱- اکسیژن…………………………………………………………………………………..۱۳

۱-۴-۱-۲- گاز کربنیک……………………………………………………………………………..۱۴

۱-۴-۱-۳- گاز کلر…………………………………………………………………………………..۱۴

………………………………………………………………………………..۱۴ PH1-4-1-4- تاثیر

۱-۴-۱-۵- نمکهای محلول……………………………………………………………………….۱۵

۱-۴-۱-۶- میکرو ارگانیسمها…………………………………………………………………….۱۵

۱-۴-۲- شرایط کاری سمت بخار…………………………………………………………………….۱۶

۱-۴-۲-۱- اکسیژن………………………………………………………………………………….۱۶

۱-۴-۲-۲- آمونیاک………………………………………………………………………………..۱۷

۱-۴-۲-۳- رسانایی یا هدایت الکتریکی………………………………………………………۱۸

۱-۵- آلیاژها و مواد بکار رفته در کندانسورهای سطحی آب و بخار……………………………..۱۸

فصل دوم- انواع خوردگی در کندانسورهای سطحی………………………………………………….۲۵

۲-۱- خوردگی سایشی………………………………………………………………………………………۲۵

۲-۱-۱- حمله ورودی…………………………………………………………………………………….۲۶

۲-۱-۲- خوردگی سایشی بوسیله جاگیری اجسام خارجی……………………………………….۲۸

۲-۱-۳- خردگی سایشی موضعی بوسیله ارتعاش مواد خارجی………………………………۳۰

۲-۱-۴- سایندگی ماسه……………………………………………………………………………….۳۱

۲-۱-۴-۱- اثر مقدار ماسه بر خورگی برنج آلومینیوم در آب دریا………………………۳۳

..۳۴NaCl 3%        ۲-۱-۴-۲- اثر قطر ماسه بر میزان خوردگی برنج آلومینیوم در محلول

۲-۱-۴-۳- اثر مقدار آهن آلیاژی بر مقاومت سایندگی ماسه در آب دریا…………۳۵

۲-۱-۵- تصادم…………………………………………………………………………………………۳۶

۲-۲- خوردگی گالوانیک…………………………………………………………………………………..۳۶

۲-۳- خوردگی حفره‌ای و شکافی……………………………………………………………………….۳۸

۲-۳-۱- عوامل موثر بر خوردگی حفره ای…………………………………………………………۴۰

۲-۳-۱-۱- اثر ترکیب آلیاژ ها……………………………………………………………………۴۰

…………………………………………………………………………………..۴۱PH        ۲-۳-۱-۲- اثر

۲-۳-۱-۳- اثر سولفید……………………………………………………………………………۴۲

۲-۳-۱-۴- اثر سرعت جریان……………………………………………………………………۴۳

۲-۳-۱-۵- اثر کلر………………………………………………………………………………….۴۶

۲-۴- آلیاژ زدایی یا جدایش انتخابی………………………………………………………………….۴۷

۲-۵- خوردگی تنشی………………………………………………………………………………………۴۸

۲-۶- خوردگی میکروبی…………………………………………………………………………………..۴۸

۲-۷- خوردگی سمت بخار………………………………………………………………………………..۴۹

فصل سوم- روشهای پیشگیری از خوردگی ، روشهای نشت یابی و تمییز کاری در

کندانسور های سطحی……………………………………………………………………………………..۵۱

۳-۱- کنترل شیمیایی آب خنک کن…………………………………………………………………..۵۳

۳-۱-۱- کنترل رسوب………………………………………………………………………………….۵۳

و کلر زنی………………………………………………………………………۵۴PH    ۳-۱-۲- کنترل

۳-۱-۳- بازدارنده ها………………………………………………………………………………….۵۴

۳-۱-۳-۱- بازدارنده های بر پایه فسفات……………………………………………………۵۵

۳-۱-۳-۲- بازدارنده بر پایه روی……………………………………………………………….۵۷

۳-۱-۳-۳- بازدارنده پلی فسفات/روی………………………………………………………۵۸

۳-۱-۳-۴- بازدارنده مرکایتوبنزو تبازول…………………………………………………….۵۸

۳-۱-۳-۵- بازدارنده سولفات آهن……………………………………………………………۵۹

۳-۲- حفاظت کاتدی………………………………………………………………………………………۵۹

۳-۳- رنگ و پوشش……………………………………………………………………………………….۶۱

۳-۴- انتخاب آلیاژ مناسب……………………………………………………………………………..۶۲

۳-۵- روشهای نشت یابی……………………………………………………………………………….۶۳

۳-۵-۱- تایین رسانایی……………………………………………………………………………….۶۵

۳-۵-۲- اندازه گیری اکسیژن……………………………………………………………………….۶۵

۳-۶- روشهای تعیین محل نشتی…………………………………………………………………….۶۶

۳-۷- روشهای تمییزکاری کندانسور…………………………………………………………………..۶۸

۳-۷-۱- تمییزکاری سمت آب…………………………………………………………………….۶۸

۳-۷-۲- تمییزکاری سمت بخار…………………………………………………………………….۷۱

فصل چهارم- تاثیر خوردگی کندانسور در بهره برداری نیروگاه های کشور……………………..۷۴

۴-۱- مشکلات خوردگی کندانسور در نیروگاه های کشور…………………………………………۷۴

۴-۱-۱- نیروگاه بندر عباس (آب خنک کن : دریا)………………………………………………۷۵

۴-۱-۲- نیروگاه تبریز (آب خنک کن : چاه)………………………………………………………۷۶

۴-۱-۳- نیروگاه رامین (آب خنک کن : رودخانه)……………………………………………….۸۱

۴-۲- تاثیر خورگی و نشتی کندانسور بر روی قسمتهای دیگر……………………………………۸۴

۴-۳- خسارتهای اقتصادی………………………………………………………………………………۸۶

مراجع……………………………………………………………………………………………………………۹۱

چکیده

کندانسور یکی از قسمتهای مهم نیروگاه است که نشتی آن باعث ورودآب خنک کن آلوده به قسمت آب سیکل می شود، که در نهایت خسارت های فراوانی به بویلر، توربین و دیگر اجزاء نیروگاه وارد می شود

نشتی های بوجودآمده معمولاً در اثر خوردگی های سمت بخار یا سمت آب است که سهم سمت آب بیشتر است. از جمله خوردگی های سمت آب،خوردگی سایشی در ابتدا و انتهای ورودی و خروجی آب لوله، خوردگی های گالوانیک درمحل اتصال لوله به تیوب شیت، خوردگی حفره ای و شیاری در امتداد لوله ها ، خوردگی تنشی (SCC) در سمت بخار و درمحل رولینگ انتهای لوله ها را می توان نام برد.

اعمال بازدارنده های خوردگی ، استفاده از پوشش های رنگ و لاستیک درون جعبه آب، استفاده از اینسرت های پلاستیکی در ورودی و خروجی لوله آب و اعمال حفاظت کاتدی و نیز ملاحظات بهره‌برداری صحیح از واحد و انجام اسید شویی های به موقع و مناسب، آگاهی از وقوع نشتی و پیدا کردن محل دقیق نشتی ها با استفاده از روشهای مختلف، تمیزکاری لوله های رسوب گرفته با استفاده از سیستم گلوله های اسفنجی و … مهمترین روشهای پیشگیری از نشتی به شمار می رود.

 

دانلود فایل

فایل ورد 96 صفحه





ارسال توسط ودود

فهرست مطالب

*  مقدمه
* کاربراتورها
* سیستم سوخت رسانی کاربراتور
* ساختمان کاربراتور و اعمال آن
* کاربراتور ازنظرجریان هوا
* کاربراتور پیکان
* طرز کار کاربراتور ونتوری متغیر
* لاستیک کاربراتور (دیافراگم) ش
* پمپ دستی
* باک بنزین (مخزن سوخت)
* لوله خروجی باک
* بنزین نما
* سیستم اصلی اندازه گیری
* کنترل مخلوط
* سوزن اندازه گیری
* کنترل مکش از پشت
* کنترل مخلوط برای جبران تغییر ارتفاع
* کنترل مخلوط برای توان حداکثر
* قطع دور آرام ( خاموش کردن )
* سیستم دور آرام
* پمپ شتاب
* ساسات
* راه اندازی
* کاربراتور پاششی
* سیستم سوخت رسانی انژکتوری
* انواع سیستم تزریق سوخت الکترونیکی EFI
* سیستم EFI مدل D ( نوع کنترل با فشار مانیفولد )
* سیستمEFI مدل L )نوع کنترل با جریان هوا)
* ساختار سیستم تزریق سوخت الکترونیکی (EFI)
* جریان سوخت
* تشخیص حجم هوای مکش
* کنترل حجم تزریق پایه
* دوره زمانی تزریق و زمان بندی تزریق
* انژکتور استارت سرد
* شیر هوا (Aire valve)
* اجزاء سیستم تزریق سوخت الکترونیکی(EFI)
* سیستم تنفس یا مکش هوا
* سیستم کنترل الکترونیکی
* پمپ توربینی
* شیر تعدیل فشار (relief valve)
* شیر یکطرفه(check valve)
* شیر یکطرفه(check valve)
* پمپ
* کنترل پمپ سوخت
* عملکرد کنترل پمپ سوخت
* کنترل پمپ سوخت در سیستم تزریق سوخت الکترونیکی (EFI) از نوع D
* کنترل سرعت پمپ سوخت
* فیلتر سوخت
* میراکننده نوسانات فشار سوخت
* رگولاتور فشار
* انژکتورها
* انواع انژکتور
* براساس شکل اتصال جریان الکتریکی به انژکتور
* مدار الکتریکی انژکتور
* مقاومت سلونوئید
* انواع مختلف مقاومت سلونوئید
* روش کارکرد انژکتورها
* انژکتور استارت سرد
* عملکرد و ساختار انژکتور استارت سرد
* سویچ زمانی انژکتور استارت سرد
* مدار الکتریکی انژکتور استارت سرد
* بدنه دریچه گاز
* ساختمان بدنه دریچه گاز
* پیچ تنظیم سرعت هرزگرد موتور
* شیر هوا
* شیر هوا از نوع بی متال
* ساختمان شیر هوا
* شیر هوا از نوع مومی
* عملکرد و ساختار شیر هوا
* محفظه مکش هوا و مانیفولد مکش
* بررسی چگونگی عملکرد سیستم کنترل الکترونیکی (ECU) و تاثیرات اشکالات موجود
* در سیستم (ECU ) در عملکرد موتور
* سنسورها و عملکرد آنها
* اتصالات واحد ECU سیستم EFI
* عملکرد و ساختار فلومتر
* چگونه حجم هوای مکش مشخص می گردد
* پیچ تنظیم مخلوط سوخت و هوا و هوا در دور هرزگرد
* صفحه جبران کننده و محفظه میرا کننده نوسانات حرکت هوا
* سویچ پمپ سوخت
* انواع دیگر فلومتر
* نوع جریان هوای کردابی یا پیچشی نوری کارمن
* سنسور فشار مانیفولد (vacuum sensor)
* مدار الکتریکی فلومتر هوا
* سنسور موقعیت دریچه گاز
* ساختمان سنسور
* نقطه دور هرزگرد (IDL)
* نقطه قدرت (Power Point)
* عدم تماس نقاط
* نوسان قدرت موتور (Hunting)
* مدار الکتریکی سنسور موقعیت دریچه گاز
* سنسور درجه حرارت آب رادیاتور (THW)
* مدار الکتریکی سنسور درجه حرارت آب رادیاتور
* سنسور درجه حرارت هوای مکش
* مقدار الکتریکی سنسور درجه حرارت هوای ورودی
* سیگنال جرقه موتور (IG)
* سیگنال استارت (STA)
* رله اصلی سیستم تزریق سوخت الکترونیکی (EFI)
* سنسور اکسیژن
* کنترل زمان بندی تزریق
* کنترل حجم تزریق
* حجم تزریق پایه
* تصحیحات تزریق
* غنی سازی در حین استارت و بعد از استارت موتور
* غنی سازی طی گرم شدن موتور
* تصحیح درجه حرارت هوای مکش
* غنی سازی شتاب گیری طی گرم شدن موتور
* غنی سازی در دور قدرت
* تصحیح ولتاژ
* دوره زمانی واقعی تزریق و عدم تزریق
* دوره زمانی تصحیح ولتاژ
* غنی سازی در طی شتاب گیری
* تصحیح بازخورد نسبت سوخت و هوا (فقط برای بعضی از مدلها)
* مثالهایی از تصحیح تزریق
* تشخیص عیب
* روشهای عیب یابی
* واماندگی موتور
* استارت شدن ضعیف
* قابلیت رانندگی ضعیف
* دور هرزگرد غیر هموار و خشن
* ‌فقط عیبهای اصلی سیستم EFI در اینجا لیست شده است .
* روغن موتور
* آب رادیاتور
* ترمینالهای باطری و مجموعه باطری
* صافی هوا
* تسمه ها
* شمع جرقه
* دلکو
* تایمینگ یا زمانبندی جرقه زنی
* بررسی تفاوتهای سیستم های سوخت رسانی کاربراتوری و انژکتوری
* تولید مخلوط سوخت و هوا در کاربراتور
* سیستم تزریق سوخت الکترونیکی(EFI)
* شرایط رانندگی و نسبت سوخت وهوا در طی استارت زدن موتور
* سیستم EFI
* هنگامی که موتور سرد است
* در هنگام شتاب گیری
* در هنگام گرفتن قدرت بالا از موتور
* شکل و ترکیب سیستم ترزیق سوخت الکترونیکی (EFI)
* امکان مخلوط سوخت و هوای یکنواخت برای هر سیلندر
* امکان ایجاد نسبت سوخت و هوای دقیق در تمام دامنه های سرعت دورانی موتور
* پاسخ مناسب نسبت به تغییرات زاویه دریچه گاز
* قطع سوخت در طی کاهش شتاب
* مکش موثر مخلوط سوخت وهوا
* نقش وسایل نقلیه (بویژه سیستم سوخت رسانی ) در آلودگی هوا
* نقش سوخت موتورها در رابطه با آلودگی هوا
* تأثیرات Sox بر روی انسان ها
* سوخت ها به چند طریق محیط زیست را آلوده می کنند
* نتیجه
* مراجع

چکیده :

در ابتدا به نحوه عملکرد سیستم سوخت رسانی کاربراتوری پرداخته ، سپس به چگونگی اصلاح نواقص موجود در کاربراتور پرداختیم و دیدیم که با وجود اصلاح کاربراتور (کاربراتور در ابتدا ساختمان بسیار ساده ای داشت) و پیچیده تر شدن ساختمان کاربراتور که بواسطه لحاظ کردن پارامترهای مختلف در حالتهای مختلف نظیر استارت زدن – کار با دور آرام – کار با دور زیاد و از این گونه موارد … باز هم نواقص زیادی در کارکرد کاربراتور مشاهده می شود . شاید به همین خاطر بود که مهندسان و متخصصان را بر آن داشت که از سیستم پیشرفته انژکتور (تزریق سوخت) استفاده کنند .

همانطور که قبلاً اشاره کردیم تزریق سوخت سابقه تاریخی درازی دارد . اما چرا این وقفه بلند در استفاده از انژکتور بوجود آمد ؟! شاید به دلیل این که در آن روزگار هزینه چنین کاری بسیار سنگین بوده و یا اینکه مشکل کامپیوتر بوده ، بهرحال در این خصوص به تفصیل قبلاً صحبت کردیم . در هر صورت در چند سال اخیر زمینه مناسب برای چنین حرکتی فراهم شده و این حرکت نیز صورت گرفته تا آنجا که به کشور ما نیز رسیده .

حال به اختصار اگر در مورد مزایای سیستم رسانی انژکتوری نسبت به

کاربراتوری بخواهیم صحبت کنیم می توانیم به این موارد بطور کلی اشاره کنیم ؛

تنظیم بودن خودرو به مدت زمان بیشتر و نیاز کمتر به تنظیم های پی در پی . نسبت سوخت و هوای متناسب تر با حالت و وضعیتی که خودرو در آن قرار دارد و جلوگیری از احتراق ناقص و ایجاد نسبت تراکم مناسب تر و … که همه این موارد یعنی تاثیر مثبت در قدرت و توان موتور و کاهش آلاینده ها .

 

دانلود فایل

فایل ورد 183 صفحه





ارسال توسط ودود

فهرست

عنوان مطالب                                                                                           صفحه

 

مقدمه                                                                                                            ۱

فصل اول                                                                                         

تقسیم بندی کلی پمپ ها                                                                                     ۲                                                                             

انواع پمپ ها جابه جایی مثبت                                                                           ۳

پمپ های دوار                                                                                                ۴

پمپ های رفت وبرگشتی                                                                                  ۹

مقایسه پمپ های جابه جایی مثبت ودینامیکی                                                      ۱۰

 

فصل دوم-توربوپمپ ها

اجزای اصلی توربوپمپ ها                                                                             ۱۱

محاسبه هدتولیدی پروانه                                                                                  ۱۳

منحنی مشخصه                                                                                              ۱۶

پدیده کاویتاسیون ومفهومNPSH

بررسی خوردگی درتوربوپمپ ها                                                                      ۲۳

قوانین تشابه پمپ هاوترکیب پمپ ها                                                                   ۲۶

جنس اجزای توربوپمپ ها                                                                               ۳۵

اجزای فرعی درتوربوپمپ ها                                                                            ۳۸

پمپ های چندطبقه فشارقوی                                                                               ۴۳

ضمائم                                                                                                            ۴۵

منابع                                                                                                              ۴۹

مقدمه:

. . با توجه به نفوذ روز افزون سیستم های هیدرولیکی در صنایع مختلف وجود پمپ هایی با توان و فشار های مختلف بیش از پیش مورد نیاز است . پمپ به عنوان قلب سیستم هیدرولیک انرژی مکانیکی را که توسط موتورهای الکتریکی، احتراق داخلی و … تامین می گردد به انرژی هیدرولیکی تبدیل می کند. در واقع پمپ در یک سیکل هیدرولیکی یا نیوماتیکی انرژی سیال را افزایش می دهد تا در مکان مورد نیاز این انرژی افزوده به کار مطلوب تبدیل گردد.

فصل اول درموردتقسیم بندی پمپ هاوآشنایی با انواع پمپ های جابه جایی مثبت وکاربردهای آن ومقایسه پمپ های دینامیکی وجابه جایی مثبت می باشد.فصل دوم به توضیح درموردتوربوپمپ ها،اجزای اصلی آنها،مثلث سرعت،منحنی مشخصه ،بررسی پدیده کاویتاسیون،قوانین تشابه پمپها وسری وموازی بستن آنها ،بررسی خوردگی درتوربوپمپ هاودرنهایت آشنایی مختصری درموردپمپ های کاربردی درصنعت پرداخته شده است.

 

دانلود فایل

فایل ورد 50 صفحه





ارسال توسط ودود

فهرست مطالب

عنوان    صفحه
فصل اول- مقدمه
فصل دوم- بررسی صندلی چرخدار
مقدمه
۱-۲- اجزاء صندلی چرخدار
۱-۱-۲- سیستم رانش
۳-۱-۲- چرخها
۴-۱-۲- اسکلت بندی
۲-۲- انواع صندلی چرخدار
۳-۲- ابعاد استاندارد صندلی چرخدار
۴-۲-پارامترهای مهم در انتخاب صندلی چرخدار
۵-۲-نکات مهم در انتخاب صندلی چرخدار
۶-۲-مشخصات صندلی چرخدار الکتریکی
۱-۶-۲-روشهای هدایت صندلی چرخدار الکتریکی
۲-۶-۲-روشهای هدایت صندلی چرخدار الکتریکی
۷-۲-موارد استفاده از صندلی چرخدار
۸-۲-موارد عدم استفاده از صندلی چرخدار
خلاصه
فصل سوم- انتخاب ادوات مورد نیاز
مقدمه
۱-۳-صندلی چرخدار
۲-۳- موتور الکتریکی
۱-۲-۳-باتریک نیکل- کادمیوم
۲-۳-۳- باتری سرب- اسید
۴-۳- مدار کنترل سرعت
۵-۳- انتخاب المال سوئیچ
۶-۳- انتخاب وسیله هدایت
خلاصه
فصل چهارم- طراحی کنترل کننده
مقدمه
۱-۴- پروتکل هدایت صندلی بر اساس حرکت صندلی چرخدار
۲-۴- رابطه بین سرعت خط
۳-۴- بررسی دینامیک ثابت صندلی چرخدار
۴-۴- بررسی کنترل حلقه بسته
۴-۵- روشهای کنترل صندلی چرخدار الکتریکی
۱-۵-۴- کنترل کننده های قابل تنظیم
۲-۵-۴- کنترل با سنسورها یا همکار
۳-۵-۴- کنترل تحمل پذیر خطا
۶-۴- سازگاری الکترومغناطیسی
فصل پنچم
مقدمه
روشهای ساخت مدار
۱-۵-پیاده سازی به روش آنالوگ
۱-۱-۵- کنترل کننده PWM
2-1-5- محاسبه جریان گیت ماسفت
۳-۱-۵- انتخاب فرکانس برشگری
۴-۱-۵- استخراج پارامترهای موتور ANCN7152
5-1-5- ساختن ولتاژ منفی از ولتاژ مثبت
۲-۵- پیاده سازی به روش دیجیتال
۱-۲-۵- روشهای سنجش شارژ باتری
۲-۲-۵- ساخت منبع تغذیه منفی
خلاصه
فصل ششم- نتایج آزمایشات
فصل هفتم- نتیجه گیری و پیشنهاداتی برای ادامه کار
مراجع
ضمیمه (۱)- نرم افزار هدایت صندلی چرخدار
ضمیمه (۲)- برنامه ثبت و تحلیل داده ها برای تعیین
ضمیمه (۳)- گاتالوگ موتور ANCN7152
ضمیمه (۴)- گاتالوگهای ۸۹۵۱ و TL494

فهرست شکلها
شکل    صفحه
شکل (۲-۱): نمودار ابعاد اساسی صندلی چرخدار
شکل (۱-۳): تصاویر تقربی صندلی چرخدار از زوایای مختلف
شکل (۲-۳): نمای چرخ عقب و متعلقات آن
شکل (۳-۳) نیروهای وارد شده به محور چرخ
شکل (۴-۳): نیروهای وارد شده به صندلی چرخدار در سطح شیبدار
شکل (۵-۳): برشگر کاهنده با بار اهمی
شکل (۶-۳): تقسیم بندی برشگرها
شکل (۷-۳): برشگر کلاس B
شکل (۸-۳): برشگر کلاس C
شکل (۹-۳): برشگر کلاس D
شکل (۱۰-۳): برشگر کلاس E
شکل (۱۱-۳): کنترل دو جهته دور موتور DC با رله SPDT
شکل (۱۲-۳): نمای مداری GTO
شکل (۱۳-۳): نمای مداری ماسفت کانال N
شکل (۱۴-۳): نمای مداری IGBT
شکل (۱-۴): چرخهای صندلی عقب صندلی چرخدار
شکل (۲-۴): نیروهای وارد شده به مرکز جرم
شکل (۳-۴): دستگاه مختصات صندلی چرخدار
شکل (۴-۴): دیاگرام بلوکی سیستم صندلی چرخدار الکتریکی با کنترل انسان
شکل (۵-۴): سینماتیک صندلی چرخدار
شکل (۶-۴): دیاگرام بلوکی دیاگرام بلوکی کامل شده شکل (۴-۴)
شکل (۱-۵): جمع کننده و تفریق کننده آنالوگ
شکل (۲-۵): پیاده سازی تابع قدر مطلق با پل دیودی
شکل (۳-۵): یکسوساز نیم موج ایده آل
شکل (۴-۵): یکسوساز تمام موج ایده آل
شکل (۵-۵): نحوه تضعیف سیگنال خروجی جمع کننده
شکل (۶-۵): نحوه تضعیف سیگنال خروجی تفریق کننده
شکل (۷-۵): نحوه بافر کردن خروجی جوی استیک
شکل (۸-۵): تراشه TL494
شکل (۹-۵): جریانهای کشیده شده توسط گیت هنگام روشن شدن
شکل (۱۰-۵): روشن شدن ماسفت با مقاومت
شکل (۱۱-۵): روشن شدن ماسفت با مقاومت ترانزیستور
شکل (۱۲-۵): مدار تحریک ماسفت
شکل (۱۳-۵): ولتاژ و جریان سوئیچ در حال روشن شدن
شکل (۱۴-۵): روشن پاسخ پله برای استخراج

شکل (۱۵-۵): اعمال ولتاژ پله به موتور
شکل (۱۶-۵): پاسخ پله به موتور
شکل (۱۷-۵): مدار معادل الکتریکی برای  موتور DC
شکل (۱۸-۵): پاسخ فرکانس جریان آرمیچر و سرعت موتور
شکل (۱۹-۵): تنظیم دوره کار توسط TL494
شکل (۲۰-۵): ساخت منبع تغذیه منفی
شکل (۲۱-۵): شکل موجهای رگولاتور باک- بوست
شکل‌ (۲۲-۵): تنظیم فرکانس و دوره کار توسط IC 555
شکل (۲۳-۵): نمای شماتیک مدار دیجیتال
شکل (۲۴-۵): نمودار گردشی برنامه نرم افزاری
شکل (۲۵-۵): تبدیل ولتاژ به جریان
شکل (۲۶-۵):ساخت منبع تغذیه منفی در مدار دیجیتال

فهرست جداول

جدول    صفحه
جدول (۱-۲): ابعاد استاندارد صندلی چرخدار

جدول (۳-۱): مقایسه خواص المانهای قدرت

چکیده

صندلی چرخدار الکتریکی وسیله مناسبی برای کمک به افرادی است که از ناتواناییهای حاد حرکتی رنج می برند و به آنها تا حد زیادی استقلال می دهد. در این پروژه یک صندلی چرخدار با نیروی رانش الکتریکی که کاربر توسط جوی استیک آنرا هدایت می کند، ساخته شد. با بررسی های مختلف خواهیم دید که موتور مناسب برای این منظور، موتور DC مغناطیس دائم است که به منظور استفاده در صندلی چرخدار الکتریکی طراحی شده است. منبع انرژی دو عدد باتری سرب- اسید ۱۲ V, 60 Ah انتخاب شد و مدار تحریک موتور برشگر PWM می باشد که در آن عمل برشگری توسط ماسفت انجام می گیرد. برای کنترل سیستم ابتدا پایداری دینامیک ثابت آنرا با استفاده از ماتریسهای تبدیل دوران، در حالت کلی بررسی کرده و سپس یک مدار خطی از مجموعه را در نظر گرفتن پارامترهای شخص راننده ارائه کردیم. با وجود همه ساده سازیهای ممکن خواهیم دید که مدل به دست آمده از پیچیدگی زیادی برخوردار است و برای کنترل حلقه بسته آن باید از روشهای پیشرفته کنترل وفقی مبتنی بر شبکه های عصبی و منطق فازی استفاده کرد. در صورت عدم استفاده از کنترل حلقه، بسته، هدایت صندلی در محیطهایی با موانع زیاد، با دشواری همراه خواهد بود.

 

دانلود فایل

فایل ورد 159 صفحه





تاريخ : دو شنبه 30 دی 1392برچسب:صندلی چرخدار الکتریکی,صندلی چرخدار,
ارسال توسط ودود

فهرست  مطالب                          

عنوان                                                                          صفحه

۱  پیش  گفتار

 ۱-۱ مقدمه…… ……………………………………………………………………۴

۲-۱ کارهای  انجام شده در این پروژه……………………………………۱۸

۲  تئوریهای  صفحه

 ۱-۲ تئوری  تغییر شکل برشی مرتبۀ  اول(FSDT)………………21

 ۲-۲ تئوری  کلاسیک صفحه((CPT…………………………………….31

 ۳-۲ ارائه یک تئوری جدید………………………………………………….۳۳

 ۴-۲ بررسی ضربه در چهار چوب تئوری ورق ارائه شده

 دربخش۳ -۲…………………………………………………………….۵۱

 ۵-۲ تئوری صفحۀ مرتبۀ بالاتر(.…………………(HOPT62

6-2 انتشارامواج هارمونیک ………………………………………………….۷۳

 ۷-۲ ارتعاشات آزاد صفحه…………………………………………………….۷۹

۳   مدلهای ضربه

 ۱-۳ مدل جرم-فنر……………………………………………………………..۸۱

 ۲-۳ مدل بالانس –انرژی…………………………………………………….۸۴

۳-۳ واکنش تیر برنولی دربرابرضربه………………………………………۸۹

 ۴-۳ ضربه روی صفحه باتکیه گاه ساده براساس تئوری

کلاسیک صفحه…………………………………………………………..۹۴

 ۵-۳ ضربه روی صفحه با تکیه گاه ساده براساس تئوری تغییر

 شکل برشی مرتبۀ  اول……………………………….. …………………………..۹۵

۶-۳ جواب تقریبی برای ضربه باامواج کنترل شده……….. …………………….۹۹

۷-۳ تئوری پوسته………… …………….. …………….. …………………  ۱۱۰

۸-۳ اندازه گیری …….. …………….. …………….. ………………………. ۱۱۵

۴   خسارت  ضربه با سرعت  کم (DAMGE)

 ۱-۴ تستهای ضربه……….. …………….. …………….. …………………………… ۱۲۰

 ۲-۴ انواع مدل در ضربه با تغییر شکل دائمی باسرعت کم………..۱۲۶

 ۳-۴ روشهای تجربی برای تخمین خسارت.. …………….. …………..۱۳۲

۵   نتیجه گیری…………… …………….. …………….. ……………………….۱۳۵

فصل اول      پیش گفتار

۱-۱مقدمه

ورق کامپوزیت لایه‌ای

ماده کامپوزیت لایه‌ای، شامل لایه‌هایی از حداقل دو ماده متفاوت است که توسط باندهایی به هم متصل شده‌اند. نتیجه روی هم قرار گرفتن لایه‌ها به منظور ترکیب بهترین خواص تک تک آنها برای ایجاد ماده جدیدی است یا موارد استفاده بیشتر. خواصی که توسط روی هم چیدن لایه‌ها تقویت می‌شوند عبارتند از: استحکام ـ سفتی وزن کم، مقاومت در برابر ضربه و غیره. لایه‌ها می‌توانند غیر ایزوتروپ باشند. و نیز لایه‌ها را می‌توان به نحوی انتخاب نمود که سفتی و مقاومت موردنیاز در طراحی یک سازه حاصل شود.

ماده کامپوزیت تقویت شده با الیافی  (Fiber-reinforcel composit ) material))  که مختصراً (FRCM) نامیده می‌شود، شامل الیاف‌هایی در یک ماتریس می‌باشد.اگر الیاف‌ها در یک راستای خاص قرار گیرند، ماده غیر ایزوتروپ خواهد بود، یک ورق کامپوزیت لایه‌ای شامل لایه‌هایی از FRCM است که در هر لایه، الیاف‌ها در راستایی متفاوت از راستای الیافها در سایر لایه‌ها چیده شده‌اند. این نوع کامپوزیت‌های لایه‌ای می‌توانند به نحوی طراحی شوند تا از نسبت‌های مقاومت به وزن و سختی به وزن بالایی برخوردار باشند. و نیز طراحی می‌تواند به گونه‌ای باشد که ورق لایه‌ای دارای جهات برتری از مقاومت و سختی تقویت شده باشد. و به این دلایل FRCM، جایگزین مناسبی است به جای مواد سفتی نظیر انواع فلزات در خیلی از کاربردها مانند صنایع‌ هوایی ،خودروسازی و تجهیزات ورزشی.

 

دانلود فایل

فایل ورد 143 صفحه





تاريخ : دو شنبه 30 دی 1392برچسب:روشهای تحلیلی,صفحات کامپوزیتی,
ارسال توسط ودود

فهرست مطالب

عنوان                                                                                     صفحه

___________________________________________________

پیش گفتار

۱- بخش اول

۱-۱ دینامیک سیالات در توربوماشینها                                                       ۱

۲-۱ مقدمه ۱

۳-۱ ویژگیهای میدانهای جریان در توربوماشینها                                          ۴

۴-۱ ویژگیهای اساسی جریان                                                                   ۴

۵-۱ جریان در دستگاههای تراکمی                                                            ۷

۶-۱ جریان در فن ها و کمپرسورهای محوری                                             ۸

۷- ۱جریان در کمپسورهای سانتریفیوژ                                                      ۱۶

۸-۱ جریان در سیستمهای انبساطی                                                            ۲۱

۹-۱ جریان در توربینهای محوری                                                             ۲۳

۱۰-۱ جریان در توربینهای شعاعی                                                           ۳۷

۱۱-۱ مدلسازی میدانهای جریان توربوماشینها                                              ۴۱

۱۲-۱ مراحل  مختلف مدلسازی مرتبط با فرآیند طراحی                                 ۴۲

۱۳-۱ مدلسازی جریان برای پروسس طراحی ابتدائی                                     ۴۴

۱۴-۱ مدلسازی جریان برای پروسس طراحی جز به جز                                ۴۶

۱۵-۱ قابلیتهای حیاتی برای تجهیزات آنالیز جریان در توربوماشینها                 ۴۷

۱۶-۱ مدلسازی فیزیک جریان                                                                 ۴۹

۱۷-۱ معادلات حاکم و شرایط مرزی                                                         ۵۰

۱۸-۱ مدلسازی اغتشاش وانتقال                                                               ۵۵

۱۹-۱ تحلیل ناپایداری و اثر متقابل ردیف پره ها :                              ۶۱

۲۰-۱تکنیک های حل عددی                                                          ۶۵

۲۱-۱ مدلسازی هندسی                                                                           ۷۰

۲۲-۱ عملکرد ابزار تحلیلی                                                                      ۷۷

۲۳-۱ ملاحظات مربوط به قبل و بعد از فرآیند                                             ۸۱

۲۴-۱ انتخاب ابزار تحلیلی                                                                       ۸۶

۲۵-۱ پیش بینی آینده                                                                     ۸۹

۲۶-۱ مسیرهای پیش رو در طراحی قطعه                                                  ۹۰

۲۷-۱ مسیرهای پیش رو در قابلیتهای مدلسازی                                            ۹۳

۲۸-۱ خلاصه ۹۶

                                     

 

۲- بخش دوم

۱-۲ آزمونهای کارآیی توربو ماشینها                                             ۱۰۴

۲-۲ آزمونهای کارآیی آئرودینامیکی                                       ۱۰۴

۳-۲ اهداف فصل                                                                         ۱۰۴

۴-۲ طرح کلی بخش                                                           ۱۰۵

۵-۲ تست عملکرد اجزا                                                                 ۱۰۶

۶-۲ تأثیر خصوصیات عملکردی بر روی بازده                                 ۱۰۹

۷-  ۲تست عملکرد توربو ماشینها                                                    ۱۱۳

۸-۲ روش تحلیل تست                                                                   ۱۱۴

۹-۲ اطلاعات عملکردی مورد نیاز                                                  ۱۱۵

۱۰-۲ اندازه گیریهای مورد نیاز                                                      ۱۱۵

۱۱-۲ طراحی ابزار و استفاده از آنها                                                ۱۲۰

۱۲-۲ اندازه گیری فشار کل                                                  ۱۲۰

۱۳-۲ اندازه گیری های فشار استاتیک                                              ۱۲۹

۱۴-۲ اندازه گیریهای درجه حرارت کل                                            ۱۳۱

۱۵-۲ بررسی های شعاعی                                                             ۱۳۳

۱۶-۲ Rake های دنباله                                                                ۱۳۶

۱۷-۲ سرعتهای چرخ روتور                                                         ۱۳۸

۱۸-۲ اندازه گیریهای گشتاور                                                         ۱۳۹

۱۹-۲ اندازه گیریهای نرخ جریان جرم                                              ۱۳۹

۲۰- ۲اندازه گیریهای دینامیکی :                                                     ۱۴۰

۲۱-۲ شرایط محیطی                                                                    ۱۴۳

۲۲-۲ سخت افزار تست                                                                 ۱۴۳

۲۳-۲ ملاحظات طراحی وسایل                                                      ۱۴۸

۲۴-۲ نیازهای وسایل                                                                   ۱۴۹

۲۵-۲ ابزارآلات بازده                                                                   ۱۵۱

۲۶-۲ اندازه گیریهای فشار                                                             ۱۵۱

۲۷-۲ اندازه گیریهای دما                                                               ۱۵۵

۲۸-۲ اندازه گیریهای زاویه جریان                                                  ۱۵۸

۲۹-۲ روشهای تست و جمع آوری اطلاعات                                      ۱۶۱

۳۰-۲پیش آزمون                                                                         ۱۶۱

۳۱-۲ فعالیت های روزانه قبل از آزمون                                           ۱۶۲

۳۲-۲ در طی آزمون                                                                    ۱۶۳

۳۳-۲ روشهای آزمون                                                                   ۱۶۳

۳۴-۲ ارائه اطلاعات                                                                    ۱۶۵

۳۵-۲ تحلیل و کاهش اطلاعات                                                       ۱۶۵

۳۶-۲ دبی اصلاح شده                                                                  ۱۶۶

۳۷-۲ سرعت اصلاح شده                                                             ۱۶۷

۳۸-۲ پارامترهای بازده                                                                 ۱۶۷

۳۹-۲ ارائه اطلاعات                                                                    ۱۷۰

۴۰-۲ نقشه های کارآیی                                                                 ۱۷۰

۴۱-۲ مشخص کردن حاشیه استال (stall margin)

 

 « پیش گفتار»

توربو ماشین ها، بویژه توربین گاز و موتور جت، امروزه نقش به سزایی در زمینه  های مختلف صنعتی، تولید نیرو و کاربردهای هوا و فضا و حمل و نقل هوایی و کاربردهای نظامی پیدا کرده است. از طرفی با افزایش تقاضا و همچنین افزایش هزینه های مربوط به تأمین سوخت بر این توربو ماشینها، و نیاز به طراحی ماشینهایی کاراتر، کوچکتر، سبکتر، وبا مصرف سوخت کمتر، تحقیقات مختلفی در این راستا شکل گرفته است. به ویژه با پیشرفت های چشمگیر تکنولوژی در زمینه های مختلف از جمله تکنیکهای جدید محاسبات عددی و کامپیوتری، مدلسازی و محاسبات سه بعدی، این گونه تحقیقات شتاب بیشتری گرفته است. در این مقاله که در دو بخش ارائه می شود، سعی شده است که اطلاعاتی در مورد مشخصات کلی این توربو ماشینها و میدانهای جریان موجود در آنها ارائه گردد.

در بخش اول، مطالبی در مورد ویژگیهای میدانهای جریان درانواع مختلف توربو ماشینها، از جمله توربینها  و کمپرسورها، اعم از محوری یا سانتریفیوژ ارائه شده و با تشریح رفتار سیال در بخشهای مختلف این ماشینها، عوامل اصلی تلفات و افت بازده بازگو می گردد. سپس روشها و مراحل تحلیل و مدل سازی برای فرآیندهای طراحی بررسی خواهد شد.

بخش دوم به آزمونهای کارآیی توربو ماشینها  می پرادزد.در این بخش با انواع ابزار و سخت افزاره و روشهای مربوط به تست و جمع آوری اطلاعات، در مورد انواع مشخصه ها و کمیت های جریان در نقاط مختلف توربو ماشین آشنا خواهیم شد. سپس این اطلاعات برای بررسی چگونگی عملکرد ماشین، با روشهای خاصی مورد پردازش و تحلیل قرار می گیرد. در انتها نیز روشهای ارائه این اطلاعات در قالب نقشه ها یا نمودارهای مناسب، مورد بحث قرار می گیرد.

 

دانلود فایل

فایل ورد 180 صفحه





ارسال توسط ودود
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد